DTX502 module/EZdrummer2

Gestart door Wichert, aug 03, 2017, 16:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Ik wil t.z.t. gebruik gaan maken van EZdrummer2 of Addictive drums2. Ik heb totaal geen technische bagage, dus is mijn verzoek: hou het simpel wat betreft uitleg. Hiervoor alvast mijn dank.

Ik ben met name onder de indruk van de EZdrummer2. Is het zo, dat ik al die goed klinkende geluiden van bekkens, toms, hi-hat e.d kan integreren in mijn Yamaha DTX502 module en zo ja, is het dan plug and play d.m.v. een USB kabel of moet ik allerlei ingewikkelde kabels en kasjes aanschaffen om dat te bewerkstelligen? De voices van Yamaha vind ik toch wat te beperkt aqua mogelijkheden. Die van Ezdrummer daar in tegen zijn zeer realistisch en gaaf klinkend. Wie kan mij verder op pad helpen, om mijn plezier in het drummen te verhogen?

Met drum groet,

Wichert

Robert-Jan

Laten we bij het begin beginnen,
Als je vst programma's gaat gebruiken, dus bijvoorbeeld ezdrummer2, dan staat die software op je computer. Die blijft ook op je computer en vanaf dat moment is de computer je module. Je stuurt via midi uit je yamaha module signalen naar de computer en die zet het om in het geluid van ezdrummer. Heel belangrijk..Het geluid komt dus uit computer niet uit je module!
Of dat plug en play wordt hangt af van je computer.
Heb je een Mac van zeg max 6 jaar oud, ja dan is het redelijk plug and play. Heb je een windowslaptop van 6 jaar oud die toen 399,- kostte nee dan niet.
Het gaat om de geluidskaart van je computer.. die moet de snelheid aankunnen om een en ander om te zetten, als dat niet goed gaat krijg je allerlei problemen zoals bijvoorbeeld Latency, dat wil zeggen je slaat op je pad en je hoort veel later het geluid pas.
Je kan dan een audio/midi interface aanschaffen, dat is dan zeg maar een nieuwe goede geluidskaart.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

ehh.. als de woorden :  geluidskaart,  asio audio driver,  midi noot nummers, midi kanaal, midi in, midi out,  
                                  virtual instrument plug in,  user interface,  (er komt een hoop engels bij kijken.. ook)
          je niets zeggen ..    zorg dan dat dit wel zo is..  het is beter om die hoofdpijn eerst te hebben voordat
          je het gekocht hebt..   het is niet zo 'plug and play'  als iedereen denkt..   als je een 'computer wizz'
          bent..  no problem..   ..volgens mij heeft toontrack een boel filmpjes online staan  met hoe en wat..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Ok, dus de leeftijd van de geluidskaart van mijn labtob is (in dit geval) van importantie. Kan ik die dan vervangen, of moet ik een nieuwe labtob aanschaffen? Wat kan Dragonfly (kom ik regelmatig tegen) hier een rol in spelen?   

Wichert

Of haal ik nu alles door elkaar heen? Excuses, het is allemaal nieuw voor me!

Robert-Jan

Oh wacht, de dtx502 heeft alleen maar usb uit, geen midi poorten.
Hmmm, je zou de demo kunnen downloaden, usb aansluiten de yamaha preset in ezdrummer selecteren en even zien waar het schip strand
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wichert

Dat ga ik proberen Robert-Jan. Wordt vervolgt.

Wichert

Ik ben al een tijdje bezig, om met mijn Yamaha DTX502 module gebruik te kunnen maken van EZdrummer2 (demo) om te horen hoe dat klinkt. Ik heb het gedownload op mijn laptop en middels een host/usb aansluiting een verbinding gemaakt.

Maar hoe krijg ik de gewenste tom,bekkens e.d geluiden werkelijk te horen uit mijn kit? Zijn er nog bepaalde instellingen die ik moet uitvoeren in mijn module?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mijn middels niet al te ingewikkelde termen mij hiermee op weg helpen.

Is het überhaupt mogelijk om zonder midi dit programma te laten werken?

Alvast bedankt.

Wichert

 

Robert-Jan

Ik heb je topics samengevoeg Wichert, het eordt heel onoverzichtelijkmals er drie of voer topics zijn die uiteindelijk over hetzelfde gaan, nieuwe sounds voor je yamaha. Dus vervolgvragen graag hier.

Over je laatste vraag, wat bedoel je met geluiden werkelijk uit je kit horen? Bedoel je dat je de geluiden uit de koptelefoon van je yamaha module wilt horen? Dat werkt zoals eerder gezegd niet zo, de geluiden van ezdrummer komen uit je computer, die kan je niet in de module zetten.
Of bedoel je dat het niet werkt als je op je pads slaat?
En nee, zonder midi werkt het niet, midi is de 'taal' die je gebruikt om de module met de computer te laten praten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

#9
aug 09, 2017, 14:18 Last Edit: aug 09, 2017, 14:21 by Hammar
Wichert, rechtsboven in de interface van EZD2 vind je een menu, daar kan je je module instellen zodat hij de juiste geluiden triggert.
Wordt je module überhaupt herkent door de Laptop?
Je hoort dus géén geluid uit de module maar uit je laptop als het goed is, al dan niet met koptelefoon.
Als je op je snarepad slaat moet je dat op je interface kunnen zien. Zie en hoor je niets dat werkt het niet.

Je kan misschien, als dat mogelijk is, de uitgang van je laptop (line out) weer aansluiten op je AUX-IN van je module en zo toch via de module met koptelefoon kan  luisteren.

Kan zijn dat dit signaal zwaar overstuurd binnenkomt, ligt eraan wat je laptop line-out uitstuurt. Ff voorzichtig en met laag volume proberen.

Wichert

Helaas, het is me niet gelukt om mijn Yamaha DTX502 module te laten werken met EZdrummer2. Ik had graag de diverse sounds willen bespelen met EZdrummer2 in combinatie met mijn favoriete music (via Spotify). Toch niet de goede module of laptop, of sowieso niet mogelijk om het via mijn DTX502 module te laten werken. Ook dat ik niet beschik over de gewenste technische kennis, spreekt niet in mijn voordeel. Desondanks drum ik lekker verder!


Ik wil hierbij iedereen bedanken die gereageerd hebben op mijn vragen.

Drum groet,

Wichert 

Omhoog