Yamaha TDX502 module instellen

Gestart door Wichert, jul 02, 2017, 16:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Volgens de gebruikershandleiding van Yamaha kan ik middels een Y-kabel monopads naar ingang 8,10,11 en 12 leiden. Met als vermelding "ondersteunen ook dubbele piezopads". Ik wil hiermee 2 mono toms aansturen om een extra aansluiting te creƫren voor een extra tom of cymbal. Maar het wil maar niet lukken. Als ik lijst met presetkits selecteer maakt tom3 allerlei geluiden als ik hem met de hand aanraak en 1 van de toms maakt een percussion geluid (cowbell). Alle aansluitingen zitten goed en de Y-kabel werkt ook.

Wie kam mij hiermee helpen! Ik word er een beetje moedeloos van!

Groet en alvast bedank,

Wichert

P.s. Piezopads. Wat betekent dit?

kaboemba

Piezopads zijn gewoon pads, piezo is het elementje wat in de pads zit, yamaha werkt iets anders met de rim maar dat doet er volgens mij nu niet toe.

En y kabel is gewoon een kabel die van 1 stereo ingang 2 mono ingangen maakt, normaal sluit je een stereo kabel aan.

Misschien lastig te volgens wat ik nu schrijf.
Je ingang blijft nog steeds 1 ingang, dus die moet je ook configureren als 1 ingang.
Waar je eerder bij een dualzone pad, of pad met rim, je de enne zone en de andere zone in kon stellen moet je nu de enne pad zien als de enne zone en de andere pad als de andere zone.

Poeh ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen.

Dus normaal is het 1 ingang naar zone 1 en zone 2, nu is het ingang naar pad 1 en pad 2.


Wichert

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet echt technisch aangelegd. Het duizelt me een beetje. Dus wat moet ik concreet doen met mijn instellingen en in welk gebied?

Groetjes,

Wichert

Wichert

Hallo Kaboemba,

De termen zone en rim kom ik ook niet tegen in de gebruiksaanwijzing. Vandaar mijn amateuristische reactie.

Ik hoop dat je me uiteindelijk kan helpen.

Groetjes,

Wichert


kaboemba

Ja ik kwam er ook achter dat een DTX500 iets anders is dan een 700 of 900

Wichert

Bedankt, echt top van je!! Ik ga er morgen mee aan de slag. Je hoort van me.

Groetjes,

Wichert

Wichert

Hallo Kaboemba,

Ik krijg maar nog steeds geen structuur in mijn kit. Het wil gewoon maar niet lukken! Ik ga van het weekend maar nog eens goed de Nederlandse gebruikshandleiding door lezen. Ik wil lekker drummen, zonder elke dag met die instellingen te stoeien. Akoestisch drumstel is helaas geen opzie.

Groet,

Wichert

Technobeat

Soms moet je je idd eerst even door de manual worstelen wil je de juiste instellingen hebben .
Maar na een paar keer diverse instellingen veranderd te hebben wordt het steeds makkelijker ....
Succes ! 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

thanks!!

Wichert

Het doorlezen van de gebruikershandleiding heeft enig soelaas geboden wat betreft bepaalde instellingen. ik kan weer gewoon drummen zonder allerlei bijgeluiden. Dus er is hoop!!

Echter de verbinding met een Y-kabel naar ingang 8,10,11 of 12 (om een extra cymbal of pad aan te sluiten) in mijn 502 module wil niet lukken. Kabel is goed. Maar als ik tom 1 en 2 verbindt met ingang 10 of 11 dan geeft een van de toms geen respons.

Het zal met bepaalde instellingen te maken. Maar waar moet ik begingen. HELP!!

Omhoog