Welke Hoofdtelefoon?

Gestart door wexel, nov 16, 2011, 23:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Afgelopen tijd in-earpluggen gehad. Vorige week even n beyerdynamic 990 opgezet van iemand anders. Vond m wel veel te donker van geluid maar t verschil was enorm.
Afgelopen zondag in n shop beyerdynamics 660 en 860 uitgeprobeerd en deze laatste vond ik prima zitten en t geluid beviel me wel.
Is zo'n ongelooflijk verschil met die eartjes
Interessant, je hebt dan ook wel behoorlijk verschillende koptelefoons geprobeerd!
De DT-990 en DT-860 zijn open systemen, de DT-770 en DT-660 gesloten zijn. Daarnaast zijn de  DT-660 en 860, zoals ik zie, in de markt gezet als alledaagse koptelefoons, terwijl de 770 en 990 bedoeld zijn voor studiowerk.
Opvallend dat je de DT-990 donker vond klinken. Over het algemeen wordt die juist gekenmerkt als helder, na lange tijd voor sommigen zelfs vermoeiend in het hoog.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een verkeerde keuze is; als je er tevreden mee bent is het goed. Maar vanuit de originele keuze tussen de DT-770 en ATH-M40 was ik vooral benieuwd hoe je dan bij een heel andere koptelefoon uitkomt. ;)

Jazz

       
There is no music without jazz

Oetgrunn

Ik heb sinds kort een TD-9KX, en gebruikte daar een Entrada hoofdtelefoon bij (is volgens mij een huismerk van een muziekwinkel), was ik niet erg tevreden over, volume van de module moest erg ver open (plm. 80%) en geluid was ook maar zozo in mijn oren.
Heb daarna nog een Sennheiser HD-439 en een 205 geprobeerd, geluidskwaliteit wel wat beter maar nog steeds een hoge volume instelling nodig (en daarbij is de 205 geen over ear).

Toch ook maar eens de (game) hooftelefoon van m'n zoon geprobeerd, dit was nogal een verassing, instelling op plm. 60% en een zeer goed geluid, mooi helder (hou ik van) maar ook een goede bas.
Model is een Kingston Hyperx Cloud, maar wordt ook verkocht als de Qpad QH-90 (er is ook een 85 maar dat is een open systeem), deze is meestal wat gunstiger in prijs dan de Kingston.

Voordeel is ook dat ie zeer goed afdicht dus je het geklop op je pads nauwelijks hoort waardoor het geluid ook weer wat zachter kan. Nadeel is een beetje (maar dat zal met alle over ear zijn) dat ie nogal warm zit na verloop van tijd.

Op zich vond ik het bijzonder want het is een 60 Ohm hoofdtelefoon, en de Sennheisers zijn 32, ik zou daardoor juist een lager geluidsniveau verwachten, kan ik dus niet verklaren (maar wellicht iemand anders wel).
Ik zou zeggen, ondanks dat het een game ding betreft toch de moeite waard eens te proberen.

Groet,

Henk.

kend

Ik gebruik al een tijd in ears, vooral omdat ik bij grotere evenementen vaak in ear monitoring krijg.
Maar soms terwijl ik oefen of vroeger voor ik in ears gebruikte gebruikte ik ook koptelefoons.

Een van de beste die ik gebruikte waren de Beyerdynamic DT 770 M en de Vic Firth SIH1 isolerende hoofdtelefoon.

Ondertussen heb ik een semi-professionele opname studio voor zowel beeld en geluid waar ik regelmatig bands en orkesten mee opneem, en nog steeds gebruik ik soms mijn Beyerdynamic DT 770 M (maar vaker de Beyerdynamic DT 990 Pro). Dit is ondertussen de industrie standaard geworden voor de meeste radios. ;)

Persoonlijk zou ik voor te drummen voor een DT 770 M gaan, maar er zijn zeker nog goede alternatieven van Sennheiser. :)
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

drumslet

Sinds kort een Philips A5pro, ondanks dat het een DJ koptelefoon is bevalt hij prima!!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Bootsie

1 more triple drive inears!!! 95 euro en kan geen hoofdtelefoon tegen op!!!!!
Pijs/kwaliteit een dikke 10!

Fantastisch geluid!! Zoek de reviews maar eens op inet!

animal

En waar heb je ze gekocht?

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bootsie


Technobeat


En hoe heet dat bedrijf ook al weer? :6  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Oetgrunn

#60
sep 06, 2016, 10:11 Last Edit: sep 06, 2016, 10:18 by Oetgrunn
Verkeerde topic.

ronniev

Hi, welke koptelefoon is tegenwoordig in?

Ik zoek een gesloten exemplaar wat het buitengeluid goed dempt.
Ook moet hij een vette sound hebben met mijn ATV kit.

Ik wil mijn Sennheiser HD25 na een slordige 20 jaar eens gaan vervangen.

Jazz

Beyerdynamics vind ik een uitstekend geluid weergeven
There is no music without jazz

hjs


animal

Ook moet hij een vette sound hebben met mijn ATV kit.

Juist om die reden heb ik deze hoofdtelefoon aangeschaft (heb ook de aD5-module), kost een drol, heeft een stevige sound (vind ik) en als ie jou niet bevalt stuur je hem terug.

https://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/devine-pro-3000-studio-hoofdtelefoon

Wichert

Ik gebruik voor mijn Yamaha-kit een P7 van Bowers & Wilkins werkelijk een prachtig geluidweergave. Maar de Teufel Massive is voor die prijs ook echt een aanrader. (alleen rechtstreeks te bestellen bij Teufel)

67Deadman

Ik heb deze, bevalt me goed.
https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/teufel-massive-p15386.html
Ja, die heb ik ook al een paar jaar. Niet stuk te krijgen. En het handige is dat je van snoertje kan wisselen. Vaak gaan die stuk en dan moet je een hele nieuwe kopen maar hier is alleen het snoertje verwisselen en je kan weer verder luisteren

Oetgrunn

Ik gebruik zelf op het moment ook nog wel eens de Shure SE215, met triple dopjes. Goede isolatie (niet helemaal zo goed als m'n Vic Firth isolating headphones), prettig draagcomfort, beter dan de over ears en goed geluid. Alleen wat gepriegel om ze in/om te krijgen.

Paul

Audio Technica ATH-M50x. Ik gebruik de vorige versie (zonder 'x') al jaren met veel plezier voor muziek. Mijn keuze was destijds tussen deze en de beroemde Beyerdynamic DT-770 Pro, waarbij de Audio Technica het voor mij won vanwege een iets directer geluid en beter draagcomfort. Ik draag 'm uren achter elkaar op het werk zonder problemen. De Audio Technica heeft zich in korte tijd als echt werkpaard neergezet naast de Beyerdynamic. Beiden worden in menig (radio)studio gebruikt als je er op let.

De Teufel lijkt een soortgelijk ontwerp te hebben en ik verwacht vergelijkbare demping ervan. Het zijn gesloten over-ear koptelefoons, maar verwacht geen echte demping zoals een Vic Firth koptelefoon.
Een ander alternatief is een koptelefoon met actieve noise-cancelling, maar geen idee hoe dat werkt met drummen.

ronniev

bedankt voor jullie reactie ;-)

Ik dacht zelf om zo tussen de 100 en 150 euro uit te geven.
Ik zal deze dan ook niet alleen bij mijn E-kit gebruiken maar ook gewoon thuis en op reis (in het vliegtuig).

Mij lijkt dan de Audio Technica ATH-M50x of Teufel Massive wel een goede keuze.
Beide opvouwbaar en verwisselbare kabels.

ronniev

Yes! Vandaag de Teufel Massive besteld.
Ik kreeg een aanbieding met 20 euro korting.
Voor 79 euro kan ik hem niet laten liggen  8)7
Ik ben benieuwd.

animal

Gefeliciteerd, nou nog ZELF de knoop doorhakken v.w.b. welke mengtafel je gaat  ;)

ronniev

sowieso 1 van de 2 genoemde  :)

Technobeat

Yes! Vandaag de Teufel Massive besteld.
Heb hem zelf ook in gebruik , prima hoofdtelefoon voor een prima prijs :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Yes! Vandaag de Teufel Massive besteld.
Ik kreeg een aanbieding met 20 euro korting.
Voor 79 euro kan ik hem niet laten liggen  8)7
Ik ben benieuwd.
79 is echt een koopje. Voor dat geld zou ik er zelf bijna ook een kopen, maar dat is onzin met een mooie ATH-M50. Ik zou het wel interessant vinden om die eens met elkaar te vergelijken.

Omhoog