Manic street preachers

Gestart door paulus53, mrt 31, 2017, 21:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

Hallo

Daar ben ik weer met een vraagje :)

Weet iemand het hihat en basedrum patroon van het manic street preachers nummer when you tolerate this ??
Heb drum covers zitten kijken maar de 1 speelt hem in straight 8ste en de ander in 16e en weer iemand met een bepaald patroon. Maar welk patroon( de hihat) :)  . Dacht zelf dat de bass op net na de 2ne en op de 3ne zit asl een 16e en een 8ste. Maar de hihat ?????

Joris

Dit brengt misschien iets van duidelijkheid. Als je er dan nog niet uitkomt kan ik eventueel wat uitschrijven als ik tijd/zin heb morgen  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=u_COYrLnuQg

Mad Devil

Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

paulus53

tnx .

Het staat er wat rommelig , maar als dit goed is ga ik hier maar mee aan de slag.

nogmaals dank.

paulus53

Dit brengt misschien iets van duidelijkheid. Als je er dan nog niet uitkomt kan ik eventueel wat uitschrijven als ik tijd/zin heb morgen  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=u_COYrLnuQg
Mocht je zin en tijd hebben dan graag, want de andere sheet staat zo rommelig daar is geen touw aan vast te knopen.

paulus53

Volgens mij is deze accuraat... maar wat hij precies doet is voor mij een raadsel ;)
https://www.youtube.com/watch?v=bpcNKIBIsiQ

Joris

#6
apr 02, 2017, 14:34 Last Edit: apr 02, 2017, 14:36 by Joris
Ongeveer zo, lijkt me.

stefan

Ik mis wel een bassdrum noot op de laatste 16e van de 4e tel.
Daarbij is het ritme niet echt constant en wissels het vrij regelmatig. Af en toe ook 2 8ste noten op de eerste tel bv (1-ne)  in de bass en nog maar niet te spreken over de wisselende snares.
Helemaal uitschrijven is geen optie voor mij, maar wat hieronder staat is zeker de basis voor dit ritme. Om voor jezelf een gemakkelijker te maken kun je de 16e op de HH ook doorspelen, met de geschreven HH-noten van Joris als accenten en de rest al ghost-note op het hihat. Soms gaat een ritme daar net even wat lekkerder door voelen voor jezelf waardoor je de pulse/feel van het ritme lekkerder doorkrijgt.
Klinkt allemaal misschien een beetje zweverig, maar ik denk dat wat ik bedoel wel duidelijk is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

paulus53

Dank jullie wel mede drummerts....ik ga er mee aan de slag

Joris

Ik mis wel een bassdrum noot op de laatste 16e van de 4e tel.
Daarbij is het ritme niet echt constant en wissels het vrij regelmatig. Af en toe ook 2 8ste noten op de eerste tel bv (1-ne)  in de bass en nog maar niet te spreken over de wisselende snares.
Helemaal uitschrijven is geen optie voor mij, maar wat hieronder staat is zeker de basis voor dit ritme. Om voor jezelf een gemakkelijker te maken kun je de 16e op de HH ook doorspelen, met de geschreven HH-noten van Joris als accenten en de rest al ghost-note op het hihat. Soms gaat een ritme daar net even wat lekkerder door voelen voor jezelf waardoor je de pulse/feel van het ritme lekkerder doorkrijgt.
Klinkt allemaal misschien een beetje zweverig, maar ik denk dat wat ik bedoel wel duidelijk is.
Ik heb meerder live versies beluisterd en ik hoor nergens een bassdrum op die laatste 16e van de 4e tel.

Hij speelt hem ook een beetje vreemd, ik snap niet waarom hij die hihat niet gewoon met rechts door laat lopen, en gewoon met links op de snare slaan, maar oke dat is niet echt belangrijk.

paulus53

Ik heb meerder live versies beluisterd en ik hoor nergens een bassdrum op die laatste 16e van de 4e tel.

Hij speelt hem ook een beetje vreemd, ik snap niet waarom hij die hihat niet gewoon met rechts door laat lopen, en gewoon met links op de snare slaan, maar oke dat is niet echt belangrijk.
zo heb ik meerdere drumcovers beluisterd , en er zijn er wel bij die gewoon enkel handig spelen.
Maar origineel doet ie 2 handig en slaat hij voor de snare( die hij met rechts slaat) 2 maal rechts op de hihat.
Misschien kan hij het niet anders of vind hij dat huppeltje dat je hoort het makkelijkst te spelen.

paulus53

https://muzikum.eu/en/123-5238-336266/manic-street-preachers/if-you-tolerate-this-drum-tab.html
Ik heb dit nog even zitten bekijken , maar klopt het dat hier de fills van het refrein niet instaan?

kaboemba

EVEN ??? dik anderhalf jaar noem ik niet even.

paulus53

EVEN ??? dik anderhalf jaar noem ik niet even.
valt toch mee ;)
Had nog niet echt de tabs goed bestudeerd, en speel de fills verkeerd hoorde ik laatst.

Joris

Ik kreeg al bijna hoofdpijn toen ik even bij die tabs langs scrolde, wat een irritante manier van drums noteren.

Noten lezen is echt niet moeilijk, paar lesjes moet je al een heel eind mee komen.

Robert-Jan

Iedere keer als er een liedje in drumtabs wordt uitgeschreven sterft er een zeehondje..
Zo'n fluffy met diep zwarte oogjes..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ja, heel naar allemaal dat dat zo moet gaan  -O-

paulus53

Ik kreeg al bijna hoofdpijn toen ik even bij die tabs langs scrolde, wat een irritante manier van drums noteren.

Noten lezen is echt niet moeilijk, paar lesjes moet je al een heel eind mee komen.
Kan drum noten lezen , maar dit nummer staat alleen in  tabs

Omhoog