Gretsch New Classic

Gestart door Cas, mrt 04, 2017, 00:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Cas

mrt 04, 2017, 00:02 Last Edit: mrt 04, 2017, 22:13 by Cas
Te koop aangeboden:

Gretsch New Classic Maple ketelset in Ivory Marine Pearl, in de maten 18-14-12 (BD-FT-TT). Inclusief stevige Gewa hoezen.

Uiteraard bedoeld voor Jazz maar zeker ook geschikt voor pop, funk en eigenlijk alles wat lekker moet klinken. Door de getrapte keteldiktes (floortom is dikker dan de 12" etc.) is het stembereik erg groot. Nu zitten er Evans G1's op de toms, welke een mooie warme sound geven, maar de trommels klinken ook erg goed met bijvoorbeeld G2's of emperors. Op de kick zit een coated Emad, voor een lekkere punchy kick met zeker genoeg laag.

Verder is er van alles te vinden over deze sets op het web. Ze worden niet meer gemaakt, maar ze waren altijd de beste Gretsches die niet in de USA zijn gemaakt. Er zijn ook meerdere profs te zien op deze sets (Mark Schulman, Hannah Ford, Yann Coste etc.)

Altijd goed voor gezorgd en de set ziet er dan ook piekfijn uit. Nooit veel mee opgetreden of gesjouwd en in die gevallen altijd in de hoezen vervoerd.

Gaat weg omdat ik zelf te weinig aan drummen toekom, en me meer wil richten op gitaar.

Uit te proberen in Arnhem (ook met snare, bekkens etc. erbij).

Vraagrprijs: 900 Euro, maar doe een goed bod, en PB me gerust voor vragen!






Omhoog