E-drums op het podium, voor en nadelen...?

Gestart door EE, feb 12, 2017, 09:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Is er bij Yamaha niet de mogelijkheid om een ' silicone-schuimvel ' los te bestellen ?
Of moet je dan meteen een compleet nieuwe pad kopen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Om ff op het Topic terug te komen.

Ik speel nu al een poos met een DIY E-kit op het podium.

Voordeel
- Weinig podium geluid (in ear)
- Snellere soundcheck
- Betere sound (VST)
- Beter totaal geluid PA (niet te hard om drums te overstemmen)

Nadeel
- langer opbouwen ivm kabels (A--> E-Kit). Bij de originele TD9 waar ik mee begon was het een "piece of cake". rack uitklappen en bekkens erop,
- mijn kit speelt behoorlijk realistisch. Toch speelt een A-kit net iets fijner.
- Mogelijk nadeel van een originele E-set zijn misschien de looks...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Nijlpaard

Een in ear op je a-kit regel je vrij vlot met een Fischer amp en een kick en snare mic dus dat kan ook met een a-kit. Een e-kit maakt het geheel van inregelen van je in-ear mix misschien wat eenvoudiger.

Ik versterkte normaal mijn kit via overhead/kick/snare en stuurde die mix in mijn fisheramp met een monitorfeed van de rest. Kon ik zelf de balans regelen. Werkte verder prima :), zolang er genoeg monitoring kanalen waren
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Is er bij Yamaha niet de mogelijkheid om een ' silicone-schuimvel ' los te bestellen ?
Of moet je dan meteen een compleet nieuwe pad kopen ?
Nee daar schijnen ze niet aan te doen.
Maar ik heb het al netjes gemaakt, er zat toevallig nog een sticker bij die je op de bass kan plakken.
Ik heb het gat netjes opgevuld met siliconen kit (die blijft soepel) deze laten drogen met een boek erop en een zware steen.
Was daarna netjes opgevuld en vel al wat beter op zijn plek, daar de sticker overheen en deze weer een tijd aan gedrukt met boek en steen.
Zit keurig strak en bovendien zit de pek uit het midden, en ik sla vooral in het midden.

Btw, de rubber pads hadden witte uitslag, is droogte van het rubber.
Perfecte tip gevonden op inter, teflon spray.
Pads zijn als nieuw, mooi diep matglanzend zwart.

musiqman

De silliconen pads zijn wel te vervangen bij schade zag ik.

En er is een ombouw mogelijkheid dat je meshvellen kan gebruiken. Ik kwam een paar maanden geleden een KP125 kick trigger tegen op eBay die dat had.

kaboemba

Zaterdag de yamaha dtx700 live gebruikt, met de speciale in hout uitgevoerde pads.
was toch eigenlijk al weer erg tevreden over de set.
Geluid was prima en dat gewoon met 1 mono kabel op de p.a. truc lijkt te zijn om redelijk wat mid eruit te halen waardoor de kick en snare beter naar voren komen.

Zaal geluid was goed, podium ruk maar dat was mijn eigen schuld, aangezien ik ook de geluidsman ben.
Ging er vanuit dat ik genoeg had aan een koptelefoon maar dat werkte totaal niet, de rest had wel gewoon monitoren.
Monitoring was sowieso niet geweldig had nieuw systeem van behringer bij me en i.p.v. om 18:00 uur wilde ze de souncheck al om 17:00 klaar hebben. Dus weinig tijd.

Bijkomend voordeel van de digitale set, alles past in de auto, en dan heb ik het dus over complete p.a. 2x sub 2x top mengpaneel (ook digitaal) monitor kastje, bekabeling en het drumstel en nog een aktieve monitor.
Goed vol maar het ging prima. En dan had ik nog de omgebouwde sonor bass i.p.v. de veel kleinere yamaha bass. Daarnaast nog 4 draadloze microfoonsystemen (gaat er ook uit, draadloos is ruk). Dus voor de volgende keer heb ik nog minder ruimte nodig.

kaboemba

Belangrijkste voordeel vergeten, heerlijk volume op het podium waardoor de rest prima te horen was geen piepende oren, nou ja eigenlijk wel maar dat is mijn vriend tinitus. Dus geen extra piepende oren.

Jazz

Heb je misschien n foto hoe t er bij jou op t podium uitziet ?. Mn drumstel bedoel ik.
There is no music without jazz

kaboemba

Sorry geen duidelijke foto's, zal er een volgende keer een paar maken.

Technobeat


Met zo`n top E-set kun je gerust het podium op en maak je gegarandeerd de blits .

Het is een Ayotte Classic met Jobeky e-cymbals en Superior Drummer 3 .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ik vraag me altijd af of je niet, afhankelijk van de ruimte waar je optreedt, een serieus triggerprobleem (qua gevoeligheid-afstelling dan) hebt. Je kunt het in de oefenruimte perfect afgesteld hebben staan maar live, met meer monitoring, meer volume, meer trillingen je ineens veel valse triggers krijgt? Iemand ervaring hiermee??

kaboemba

Trigger problemen ????

Ik herken dat totaal niet, lees hier regelmatig over trigger problemen.
Thuis of op het podium nooit last van, niet gehad met ddrum, niet met roland of 2box en niet met yamaha.
Trillingen op het podium ? Ik kan mij niet voorstellen dat door het geluid op het podium de trillingen meer zijn dan die b.v. worden doorgegeven door het slaan op de trommel en die dan door je rack of tom houder worden doorgegeven aan een andere trommel.
Kwestie van triggers en crosstalk goed afstellen.

Ik begin met mijn trigger zo af te stellen dat ik nog net volle triggering krijg bij echt heel hard slaan, dan heb ik het over het over het draaiknopje wat onder de yamaha pad zit.
Daarna eventuele crosstalk oplossen.
Dan het geluid en volume afstellen op de module.

Waar ik overigens wel vaak last van heb is dat bepaalde drum geluiden veel te lang nazingen, ik dacht dat eerst dat het vooral bij lage tonen zo zou zijn maar dat is niet zo het zijn vooral de hoge tom geluiden.

Hammar

Ik begin met mijn trigger zo af te stellen dat ik nog net volle triggering krijg bij echt heel hard slaan, dan heb ik het over het over het draaiknopje wat onder de yamaha pad zit.
Daarna eventuele crosstalk oplossen.
Dan het geluid en volume afstellen op de module.

Maar doe je dat maar één keer? of voor elke dat je moet spelen (optreden of oefenen).

Hammar

Waar ik overigens wel vaak last van heb is dat bepaalde drum geluiden veel te lang nazingen, ik dacht dat eerst dat het vooral bij lage tonen zo zou zijn maar dat is niet zo het zijn vooral de hoge tom geluiden.
Sustain is toch ook in te stellen, of bedoel je dat niet?

kaboemba

Klopt dat doe ik ook maar 1 keer daarna hoeft het echt niet meer hoor, zoals ik al aangaf de trillingen op het podium door meer geluid zijn echt niet meer dan de crossover trillingen van andere toms.

Sustain is in te stellen, maar het is meer een probleem van bepaalde tonen en de p.a.

Omhoog