Triggera Intrigg V2 Drum triggers , een goede aankoop ?

Gestart door Technobeat, feb 09, 2017, 23:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

#25
mrt 14, 2017, 20:45 Last Edit: mrt 14, 2017, 20:58 by Technobeat
Vanavond de Drum-Tec Real Feel meshheads gemonteerd :





De snare met de Jobeky brugtrigger was meteen goed , helaas zijn de Triggera triggers het er niet direct mee eens , dus zal ik morgenavond verder moeten fijn-tunen en als dat nog niet genoeg resultaat geeft zet ik de triggers één millimeter lager wellicht dat DAT dan het beoogde resultaat oplevert .

Geluidsniveau is prima , je hoort de meshheads absoluut niet tijdens het dragen van de koptelefoon .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Geluidsniveau is prima , je hoort de meshheads absoluut niet tijdens het dragen van de koptelefoon .

Dat zeg ik :) .

Technobeat

#27
mrt 15, 2017, 21:43 Last Edit: mrt 15, 2017, 22:11 by Technobeat
Ja ja Animal , het zijn lekker spelende en mooie meshheads :Y  .


@ Stefan : Wat is het voordeel als ik de Triggera triggers aan de ' bovenkant ' van de toms monteer , krijg je dan een ander trillingsniveau of ..... ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Mooie Tech. Is '`t speel gevoel heel veel anders dan de Roland meshhead? Ennuh.., de basdrum, is ie ook met 'real feel'?

Technobeat


Het speelgevoel is wel wat vergelijkbaar met de Roland-Vdrum meshheads , alleen zijn die 2-laags en deze Drum-Tec heads 3-laags wat iets meer aanvoelt richting akoestische vellen .

Op de bassdrum zit de Pearl TruTrac pad en die blijft er ook gewoon opzitten wat mij betreft , doet zijn werk goed en omdat hij toch maar mono triggerd is voldoet hij prima .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Als je echt heel veel last hebt van dubbele triggering, raad ik je aan je vellen strakker te spannen.

Het trillingsveld verandert wel natuurlijk als je de trigger aan de zijkant positioneerd, maar ik ben bang dat dat niet de oorzaak is van je probleem.
Controleer eerst eens de hoogte van je trigger (1-2mm boven de bearing edge uit) en rondom even strak gespannen vellen..
Zolang je geen Roland module of MegaDrum module gebruikt met positional sensing, is er geen man over boord als je de triggers aan de zijkant plaatst. Voor het gebruik van PS moet de trigger in het midden van het vel zijn geplaatst (of in ieder geval moet het drukpunt in het midden van onder af, hoger zijn dan de trigger uitoefend op het vel.
Snap je wat ik bedoel?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#31
mrt 16, 2017, 20:50 Last Edit: mrt 16, 2017, 20:59 by Technobeat
Controleer eerst eens de hoogte van je trigger (1-2mm boven de bearing edge uit) en rondom even strak gespannen vellen..Snap je wat ik bedoel?
Dat wel , ik heb nu de triggers op de ( door Vdrum tips ) aanbevolen 3 mm boven de bearing edge afgesteld .
Vellen zitten redelijk tot goed strak gespannen , bij stevig slaan geen probleem maar laat je de stok ' stuiteren ' tot dat hij stil op het vel ligt dan hoor je de laatste 2 ' stuiters ' niet of iets met dubbeltrigger .

Hoe anders is dat met de Jobeky brugtrigger , wat is dat een fijn ding zeg , super accuraat , ALLE ghostnotes zijn hoorbaar en van boven tot onder van links tot rechts , van heel zacht tot hard slaan ALLES is hoorbaar en ik hoefde niets te veranderen in de module ( Roland TD-9 ) .
Jammer dat de toms 5 lugs hebben ( zodoende kan er niet zomaar een brugtrigger in want geen 2 tegenover elkaar liggende lugs ) maar anders had ik er meteen 3 Jobeky`s bijbesteld .   

Dus nu maar verder met de Triggera`s , dus je adviseert om de hoogte aan te passen tot 1 á 2mm max en de vellen rondom gelijk op te spannen .
Ook hoor ik soms als ik op de head sla de rim sound  , kan het zijn dat de rimpiezo te dicht bij de headpiezo op de trigger geplakt zit ( af fabriek ) ?
Bij de Jobeky zit de rimpiezo met een lange draad op de binnenkant van de ketel geplakt , dus echt weg van de headpiezo . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

Jammer dat de toms 5 lugs hebben ( zodoende kan er niet zomaar een brugtrigger in want geen 2 tegenover elkaar liggende lugs ) maar anders had ik er meteen 3 Jobeky`s bijbesteld .
ik zou een geboord bolkop boutje aan een kant (tussen 2 lugs) niet echt storend vinden staan..
als ik daarmee betere triggering had..  ..sommige triggers zijn  'hotter' dan andere inderdaad ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

@Technobeat: Ik vind persoonlijk 3mm erg veel. 2mm klinkt voor mijn idee veel beter. Probeer het eens. (Als je foam van de trigger te strak tegen het vel aanduwt kun je je voorstellen dat de laatste resonantiegolven worden gedempt wat hier het geval zou kunnen zijn.) Kanttekening is wel dat eea behoorlijk afhankelijk is van de gebruikte foam, piezo en constructie van de brug/trigger zelf.

Dat is inderdaad mijn advies. Veel problemen met triggering komen vooral door een onjuiste hoogte van het foam wat tegen de onderzijde van het vel aandrukt. Het is een vervelend karweitje, maar betaald zich terug op het moment dat eea juist is ingesteld. Schrijf op hoeveel mm je het foam boven de bearing edge uit laat komen, dat helpt je met de overige toms aangezien het dezelfde triggers zijn (is overigens geen garantie dat de rest dan feilloos werkt).

Voor wat betreft je crosstalk tussen rim/head. Als het goed is, zit er een soort foam/EPDM-rubber tussen de piezo en de brug//trigger constructie. Deze zou voor isolatie moeten zorgen tussen head/rim. Je kunt eea proberen op te lossen met de crosstalk functie in je TD-9 module.
Wanneer dit geen soelaas bied, is de constructie van de trigger/constructie zelf gewoon te amateuristisch door onvoldoende isolatie/demping van trillingen tussen rim/head en is verbeteren enkel mogelijk door de trigger te slopen en opnieuw op te bouwen met een ander soort foam.
De constructie van de Jobeky's zien er mijn inziens ook vele malen beter uit met een grotere kans op minder crosstalk als ik eerlijk ben. Het lijkt ook of de foam van de jobeky's een andere soort is dan de Triggera's, wat eraan kan meehelpen dat triggering anders is.
Zitten er dezelfde maat piezo's in, of kun je dat niet zien? 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

ik zou een geboord bolkop boutje aan een kant (tussen 2 lugs) niet echt storend vinden staan..
als ik daarmee betere triggering had..  ..sommige triggers zijn  'hotter' dan andere inderdaad ..
Dit is wel storend als je de set in de toekomst nog zou willen verkopen. Er is geen hond de een set met extra geboorde gaten koopt. En waarom zou je, als het niet nodig is. Het vergt misschien wat meer werk, maar het is niet noodzakelijk gaten te boren voor een goede triggering, enkel wat creativiteit, geduld en een paar uur trial-and-error.
Ik heb inmiddels al een set of 6-7 omgebouwd met oneven/even aantal lugs zonder ook maar 1 enkel gat geboord te hebben. En altijd perfecte triggering.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

drfill

Dit is wel storend als je de set in de toekomst nog zou willen verkopen. Er is geen hond de een set met extra geboorde gaten koopt.
mijn e-kit heeft gewoon geboorde triggers,  en dat heb ik niet gedaan om te verkopen..    speel hier al op vanaf 2009.. 
ik vind het niet lelijk staan..    kwestie van smaak..     http://www.ekit.nl/TDX2009.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#36
mrt 17, 2017, 20:39 Last Edit: mrt 17, 2017, 21:23 by Technobeat
Goededag heren .


Hierbij even de stand van zaken : Vanavond heb ik de Triggera triggers teruggesteld naar één millimeter boven de bearing edge en dat heeft effect gesorteerd want nu werken ze prima , heb nog wel even wat zaken in de module moeten veranderen maar voor zover ik het nu kan bekijken komt het helemaal goed .
De meshheads goed strak en rondom gelijk aangespannen om een zo evenwichtig mogelijk trigger resultaat te verkrijgen . 

Inmiddels heb ik door de jaren heen al zoveel geld in de kit gestoken dat ik dat er van zijn lang-zal-ze-leven niet voor terug zou krijgen als ik tot verkoop over zou gaan .
Maar dat is ook niet de bedoeling , het is een hobby en een hobby mag geld kosten .
De één gaat 3x per jaar met vakantie en de ander besteed een deel van zijn geld aan zijn drumset , niets mis mee lijkt me .
De volgende grote uitgave wordt ongetwijfeld de Pearl Mimic Pro module en dan kunnen de 2Box en de Roland TD-9 in de verkoop .
Zo blijf je lekker bezig met drummen en het upgraden naar beter .

@ drfill : Super mooie kit *D  , welke triggers heb jij gebruikt en welke modules zijn er op aangesloten ?

@ Stefan : Ben jij ook in het bezit van een meer dan standaard A-E set en welke ' ingrediënten ' heb jij tot je beschikking ? 

Alvast bedankt voor de tips en suggesties iedereen , ik waardeer het zeer :)  :)  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#37
mrt 18, 2017, 16:47 Last Edit: mrt 18, 2017, 16:50 by drfill
thx, ik had dat gedaan omdat ik een paar jaar geen acoustisch oefenhok had..  toen ging m'n geld naar electr. ipv. acoustisch,
de tom triggers zijn gewoon brug-triggers,  alleen 18" kick is andere trigger, 8 cm boven beaters..
ik heb nu wel een 13" snare met side trigger, ivm hotspot..  gebruik momenteel td20 (met splitters) module voor hi-hat/kick/
ride sounds en bfd-2 en superior2 voor toms/snares/cymbals via een line mixer..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#38
mrt 18, 2017, 17:00 Last Edit: mrt 18, 2017, 17:02 by Technobeat
Meshheads op de main snare en toms zijn van Jobeky ? ( met zonder logo ;)  ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

; )  nee, dat zijn de eerste drum-tec designs (zonder logo) .. ik heb wel 'real feel' op 13" snare nu ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

En vind je die real-feel beter / lekkerder spelen dan de designs ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ik wel, heb ze allebei maar de design's halen het voor mij niet bij de Real Feels.
(Dus als je je Real Feels wil ruilen  ;) )

drfill

mee eens, ze hebben iets minder rebound als designs (ik heb op een ander 4 delig setje real feels,
heb deze maar niet verkocht, omdat je op een kleiner drumstel heel anders gaat 'denken') 
en ik had m'n TD50 toch gecancelled na uitproberen..   mimic pro weet ik ook nog niet zeker
(of ik nog meer geld uitgeef..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Animal , ik moet je helaas teleur stellen , de Real feels blijven op mijn eigen set liggen , sorry ;)


drfill , Was de TD-50 module toch niet helemaal wat je er van gedacht had of was de aanschafprijs niet in verhouding tot ?
Heb eens wat video`s bekeken van de TD-30 , maar wát een instelmogelijkheden heb je daar in zeg .....
En dan de Pearl Mimic pro , zit denk ik in dezelfde prijscategorie als de TD-50 maar lijkt mij qua samples kwaliteit en lay-out nog ( veel ) beter te zijn dan de eerder genoemde TD-50 . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

Was de TD-50 module toch niet helemaal wat je er van gedacht had of was de aanschafprijs niet in verhouding tot ?
En dan de Pearl Mimic pro , zit denk ik in dezelfde prijscategorie als de TD-50 maar lijkt mij qua samples kwaliteit en lay-out nog (veel )
beter te zijn dan de eerder genoemde TD-50
ik zal in de 'Roland andere boeg'  thread antwoorden..   een 2box met de juiste samples klinkt ook helemaal niet verkeerd  m.i.
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

@ Stefan : Ben jij ook in het bezit van een meer dan standaard A-E set en welke ' ingrediënten ' heb jij tot je beschikking ?  
Jazeker.. Ik heb voor mezelf een 5-delige Gretsch Renown Maple omgebouwd tot elektrische set. Geen standaard materiaal gebruikt, maar zelf uit verschillende onderdelen de triggers gemaakt.
Daarnaast ben ik momenteel nog doende met het ombouwen van een L80 cymbalset naar electrisch, een e-cowbell en nog een Sonor Martini setje welke ik nog wil wappen, ombouwen naar electrisch en verkopen.


---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#46
mrt 25, 2017, 16:44 Last Edit: mrt 25, 2017, 16:48 by Technobeat
Foutje O+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Jazeker.. Ik heb voor mezelf een 5-delige Gretsch Renown Maple omgebouwd tot elektrische set. Geen standaard materiaal gebruikt, maar zelf uit verschillende onderdelen de triggers gemaakt.
Daarnaast ben ik momenteel nog doende met het ombouwen van een L80 cymbalset naar electrisch, en een e-cowbell
Oké tof 8)  , kun je wat pics plaatsen van al dat moois *O*  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Ja dat kan ik wel, maar dan zal ik ze eerst moeten maken. Later deze week zal ik eens kijken of het mogelijk is wat te posten hier van m'n Gretsch Renown Maple in Satin Black.
Oh en mocht er iemand geïnteresseerd zijn, hij is gewoon te koop.. :-p 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

#49
mrt 31, 2017, 13:21 Last Edit: mrt 31, 2017, 13:23 by stefan
Zoals beloofd wat foto's van mijn (inmiddels) omgebouwde Gretsch Renown Maple in mat zwart (satin black).
Hier nog in aanbouw...

Tom(s):


Bassdrum:


Snare:


En wat cymbals in PMMA om mee te rommelen/knutselen en uitproberen in échte en juiste maten 20/18/16/14 hh:

De cymbals zijn inmiddels na testen vervangen voor L80 cymbals en momenteel in ombouw naar elektrisch. Ook hier zal ik een kleine foto reportage van proberen te maken (mits ik het niet vergeet).

Van de cowbell heb ik nog geen foto's, maar zal de komende tijd eens zien of ik daar nog wat mee doen kan. Ik heb nog een enkele in bestelling staan, dus zal kijken of ik er wat mooie fotos van maken kan.

Kortom, lekker bezig de laatste tijd met ombouwen enzo.. Maar helaas schiet het spelen er nogal bij in...  :/
Maar of ik dat nou heel erg vind weet ik niet. Momenteel beleef ik veel meer plezier aan het ombouwen dan het spelen van de setjes.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Omhoog