Rims, houdsystemen, tomhouders, etc.

Gestart door harmen 18, okt 04, 2011, 17:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Ik ondervind juist dat als ik toms ophang ze beter klinken en meer sustain hebben. Maar ik had dan ook niet de meest geweldige pootjes.

Leon

Ik heb sinds anderhalf jaar een Gretsch Renown Maple welke uitstekend bevalt, maar de tomhouders die erbij zitten zijn met geen mogelijkheid vast te krijgen. Het gaat om onderstaand model:


Hoe strak ik de vleugelmoer ook aandraai, zodra de tom eraan hangt zakt hij als een plumpudding weer in elkaar, heel irritant. Hebben meer mensen hier last van en kan ik hier iets aan doen?

Zo niet; heeft iemand een goed alternatief voor deze tomhouders? Nu vallen m'n toms steeds op m'n basdrum bij het spelen en ik heb geen zin om straks een bekrasde BD te hebben hierdoor.

Harre

Ik heb ook een Renown Maple en daar zit wat ze bij Gretsch de GR-TAWC bij. Het verschil zit hem voor zover ik kan bekijken in de plaatsing van de vleugelmoer en bij mij gaat de tom (13x9) geen kant op. Hieronder een fotootje van m'n tomhouder.

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

MatiZ

Ik heb ook een Gretsch houder zoals Leon heeft (iets andere uitvoering) en die zit rocksolid. Je zou de DW SM991 kunnen pakken:
http://www.thomann.de/nl/dw_991.htm

Past prima (en heb er een in de aanbieding voor je :) )

Die Harre laat zien is gebaseerd op een Gibraltar
http://www.thomann.de/nl/gibraltar_sctael_tomarm_kugelgelenk.htm

Maar dan moet je goed kijken wat de diameter van de L-rod is, je hebt deze namelijk in verschillende diktes.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Leon

Ik zie nu dat die van mij ook iets anders is, het is exact deze:


Het kan toch niet zo zijn dat ik 2 exemplaren heb die allebei slecht functioneren MatiZ? gezien jij hem wel steady bevestigd krijgt!

Ik heb de kit overigens nieuw gekocht.

djska

Ik zie nu dat die van mij ook iets anders is, het is exact deze:


Het kan toch niet zo zijn dat ik 2 exemplaren heb die allebei slecht functioneren MatiZ? gezien jij hem wel steady bevestigd krijgt!

Ik heb de kit overigens nieuw gekocht.
Doel je op de bevestiging van de arm met de kogel? Die kun je vast instellen, draai maar eens helemaal los!

Harre

Die Harre laat zien is gebaseerd op een Gibraltar
http://www.thomann.de/nl/gibraltar_sctael_tomarm_kugelgelenk.htm

Maar dan moet je goed kijken wat de diameter van de L-rod is, je hebt deze namelijk in verschillende diktes.
Klopt dat hij daar op gebaseerd is, maar het is toch echt de originele van Gretsch incl de naam die er op staat. Maar ja, welke fabrikant levert aan de dag van vandaag hetzelfde product niet aan diverse merken? :)

Waarschijnlijk hebben ze in de loop der tijd de houder aangepast. Ik heb de set nu vanaf eind 2011 en die is voor zover ik weet één of twee jaar ouder.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Gretsch hardware = Gibraltar
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MatiZ

Gretsch hardware = Gibraltar
Precies, ik heb exact dezelfde als Leon en die werkt prima.. Maar deze dit bij de 2013 versie van de Renown Maple dus daar zal hem het verschil in zitten :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Leon

Ik heb sinds anderhalf jaar een Gretsch Renown Maple welke uitstekend bevalt, maar de tomhouders die erbij zitten zijn met geen mogelijkheid vast te krijgen. Het gaat om onderstaand model:


Hoe strak ik de vleugelmoer ook aandraai, zodra de tom eraan hangt zakt hij als een plumpudding weer in elkaar, heel irritant. Hebben meer mensen hier last van en kan ik hier iets aan doen?

Zo niet; heeft iemand een goed alternatief voor deze tomhouders? Nu vallen m'n toms steeds op m'n basdrum bij het spelen en ik heb geen zin om straks een bekrasde BD te hebben hierdoor.
Ik heb dit probleem nog steeds niet op kunnen lossen. Nog altijd heb ik 2 tomhouders die iedere keer in elkaar zakken. Ik heb al vanalles geprobeerd, het eerst instellen van de L-rod, deze zo strak mogelijk draaien en dan de tom plaatsen, de tom plaatsen en dan een slag naar me toe draaien werkt iets, maar dit moet toch niet mogen?

Ik zie op thomann dat deze tomhouders 60 euro kosten. Verder zie ik ook niemand met dit probleem, dus ik moet haast wel iets verkeerds doen.
Kunnen jullie nog suggesties doen voordat ik gewoon 2 nieuwe tomhouders ga bestellen?

Stokmans

Of jouw houders zijn kapot of versleten, of de kogels vettig waardoor de klem geen goede grip heeft, of je doet inderdaad iets verkeerd. Maar aangezien je al de nodige sets bespeeld en opgebouwd hebt lijkt dat laatste me niet erg aannemelijk.

Gewoon 2 nieuwe klemmen kopen, speelt fijner en je beschadigt je bass niet.


drumslet

En dan zijn er goedkopere alternatieven, waardoor je geen 60 euro per tomhouder kwijt bent...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

drfill

zoals de 'padvinders-methode'  ?   maak een beetje keukenstroop iets warmer in magnetron,
doe nu met een penseeltje klein beetje op de kanten waar de bol moet klemmen, in houder..
(niet te veel)  als dit weer afkoelt, word het weer 'taai' hierdoor zal bol beter klemmen..
en kan ook nog steeds bewegen..  schoonheidsprijs ? nee..   werkt het..  ja..
en misschien werkt een (gekartelde) extra borg-ring onder vleugelmoer ook al..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Goed alternatief zijn de Mapex tomhouders. De nieuwe van de armory serie zijn compact en houden je toms stevig vast.



En die kosten maar  38 euro in standaard chroom versie :)


De oude zijn ook nog verkrijgbaar, kosten zelfde als de Gretchs (60 euro) . Die gebruik ik zelf voor mijn Sonor Delite. Nooit problemen mee gehad. Deze heb je alleen wel een extra multiklem bij nodig. 



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog