Midi vraag

Gestart door 67Deadman, jan 12, 2017, 20:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Als ik mijn Yamaha DTX Multi 12 aansluit via de midi kabel, midi out op de Yamaha en dan naar de  Out/Thru op de Roland TD 12 module, hoef ik in de TD 12 alleen maar Soft Thru op On te zetten en Local Control op Off en heb de geluiden van de Yamaha op de Roland Pads/Hi-hat/bekken.
Als ik mijn Roland TD 11 module op dezelfde manier aansluit op de TD 12 hoor ik niets. Ook niet via de Midi In ingang van de TD 12.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan boxen zodat ik toch de geluiden (of drumkits)  van de TD 11 via de TD 12 kan afspelen ? Of is dit gewoon niet mogelijk. 
Kan er op het forum of via Google niet veel over terug vinden

Robert-Jan

Huh? Je gebruikt de midi-out van de dtx naar de midi-out van de td12?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Huh? Je gebruikt de midi-out van de dtx naar de midi-out van de td12?
Yep, de Out/Thru van de TD 12. Had hem aanvangelijk verkeerd gestoken maar blijkbaar werkt het.

Robert-Jan

Ja maar dan snap ik de midi out op de dtx niet..
Probleem met de td 11 lijkt me namelijk dat die alleen midi out heeft..en je wil van midi out td12 naar midi  in td11 om de geluiden van de td 11 te horen..toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

TD 11 heeft inderdaad alleen midi out en geen midi in. Ik dacht met mijn boerenverstand dat als je van midi out van de TD 11  naar midi in gaat van de TD 12 toch de geluiden van de TD 11 zou moeten horen.

67Deadman

Roland TD 11 module is gisterenavond verkocht. Vraag is niet meer relevant

Omhoog