Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Geischa

Reso's: G1 of Ambassador...
Hydraulic's zou ik niet direct op een snare zetten.. Als je daar ook een wat gedempt geluid wil, zou ik de Evans HD Dry aanraden.

steevunn

Dankje:)

en de Evans Genera Dry, zijn die soortgelijk aan de HD Dry?
hoe klinken ze?

Joris

Ik zou als ik jou was ook geen hydraulics op toms zetten doe dan pinstripes of ec2's.

steevunn

o, oke,

Hoef ik daar geen xtra dempring boven op te leggen?

bedankt.

Joris

je kan beter leren stemmen of desnoods iemand anders vragen ze voor je te stemmen.

steevunn

Oke, ik denk dat ik dan toch maar voor de Hydraulics ga.

Toch bedankt!

Joris

Klinkt nergens naar, maar oke zelf weten.

paQ

wijsheid komt met de jaren ;)

Nickvm


Oke, ik denk dat ik dan toch maar voor de Hydraulics ga.

Toch bedankt!


De Hydraulics zijn de vellen die gewoon "dood" klinken.
Ga dan voor EC2, Pinstripes en dat soort vellen.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Laurens

Hydraulics niet op de snare, maar wel op de toms. Heb ze zelf op mn oak custom liggen en klinken geweldig goed! En nee, ik hou niet van een lange sustain  8)

musiqman

Zonde man. De Oak moet zingen voor de beste geluidsweergave. Dan komt deze echt tot zn recht. clear of coated ambassadors. Helemaal top.

Laurens

kwestie van smaak....en akoestiek waarschijnlijk...zit in een hok van nog geen 3x3 en dan is de galm al snel teveel

Drummerr

#62
feb 16, 2012, 14:08 Last Edit: feb 16, 2012, 16:07 by paQ
Hydrailics zijn echt te dood. Probeer PS4 of Pinstripes (;




Commentaar van de forumbeheerder je hebt mail

martijn8

Ik heb 12, 13 en 16 inch tom. En ben op zoek naar een 'zwaar' of 'donker' geluid. Klopt het dat ik dan voor coated moet gaan?

Erik

Niet perse. Met clear vellen (vooral dubbellaags) kun je ook een diep geluid tevoorschijn halen. Met doodnormale pinstripes kun je een diepe vette klank produceren als je ze los stemt. Ook het resovel heeft hier invloed op. Voor een direct geluid stem je de reso net zo straks als je topvel. Voor een extra beetje low-end stem je je reso minder strak.

Maar vellen zijn vooral een kwestie van smaak. Gewoon wat research doen en wat proberen her en der.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paintpro


Ik heb 12, 13 en 16 inch tom. En ben op zoek naar een 'zwaar' of 'donker' geluid. Klopt het dat ik dan voor coated moet gaan?


Het kan helpen, maar kijk inderdaad even naar wat voor soort vel het dan is.
Als je er coated ambassedors op legt, zal het minder warm klinken dan clear Pinstripes.
Maar over het algemeen klinkt coated wat warmer dan clear.

groovemaker

Coated pinstripe?
Coated powerstroke 3?

Erg donker, laag en warm.....

welke houtsoort zijn je toms?
If it's too Loud you're too old!

martijn8


welke houtsoort zijn je toms?


Maple.

Oke bedankt! Heb ik zeker wat aan. Los van vellen kan je met stemmen inderdaad nog zoveel manipuleren qua geluid, zal komende tijd wel verschillende vellen uitproberen.

Panda-Beer

Ik speel op een Pearl Masters MCX (MCA) Limited Edition.  :)

Op dit moment liggen er nog Coated ambassadors op de toms, maar ik zoek een iets diepere en warmere klank, is Evans G2 coated dan een goed idee?  *D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick


Ik speel op een Pearl Masters MCX (MCA) Limited Edition.  :)

Op dit moment liggen er nog Coated ambassadors op de toms, maar ik zoek een iets diepere en warmere klank, is Evans G2 coated dan een goed idee?  *D


Ik zou even wachten tot de clear vintage emperors in de winkel liggen. Waanzinnige vellen! Hele mooie volle warme klank zit er in, warmer dan coated emperors of ambassadors.

Panda-Beer

#70
apr 03, 2012, 19:43 Last Edit: apr 03, 2012, 20:01 by Panda-Beer

Ik zou even wachten tot de clear vintage emperors in de winkel liggen. Waanzinnige vellen! Hele mooie volle warme klank zit er in, warmer dan coated emperors of ambassadors.


Is er al een datum bekend wanneer deze vellen de winkels in gaan?
Ik kan natuurlijk ook een setje G2's proberen en daarna altijd nog de clear vintage emperors proberen :P
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Geischa

Half april is de verwachting...

mdrummer

Hallo,

Vorige week heb ik een 2e hands Gretsch New Classic gekocht.
De vellen die op de toms en floor liggen zijn Evans coated G1.
Ik speel in 2 bands een rock band, ACDC Led Zeppelin enz. En een Blues bandje.
De Evans coated G1 wil ik eraf doen, vindt dat helemaal niks voor rock.
Ik zat te denken om er Remo Emperor op te leggen.

Iemand tips wat het beste op dit drumstel past? Heb weinig ervaring met vellen en vindt het erg lastig.
Ben 15 jaar.

Groetjes,
Maarten

Rick

#73
sep 29, 2012, 12:37 Last Edit: sep 29, 2012, 12:38 by Rick
Pinstripes, emperors of vintage emperors. Je wilt een vette punchy sound hebben, en dat kun je goed uit die vellen halen.

Als resovel op de toms zou ik voor een standaard enkellaags clear ambassador gaan.

Evans ben ik niet zo van, kun je beter niet aan mij vragen.... ;)

mdrummer

Rick bedankt voor je reactie!
Ik wil inderdaad een vette punchy sound hebben.

Pinstripes vind ik iets te gedempt, Emperors ben ik best tevreden over, vintage Emperors ken ik niet.
Iemand die mij daar mee over kan vertellen? Ik Google zelf ook wel even.

Er liggen nu Evans reso's op die laat ik er voorlopig nog op liggen.


Omhoog