Drums in de hoezen wel of niet kou/vocht bestendig?

Gestart door Leloup, okt 12, 2016, 14:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leloup

Aangezien ik sinds kort in Amsterdam woon en mijn band in groningen is, heb ik besloten om de drums in de bus te laten liggen. Nu vraag ik me alleen of de toms en snare hier niet door achteruit gaan? Ze zitten allemaal in de hoezen. (toms in GEWA en snare in Protection Racket)

En de bekkens, kunnen die tegen zulke omstandigheden?Deze zitten ook in een degelijke hoes.

Let me know :)

Luc

Maverickje

Ben je niet bang voor diefstal?

ddrsonor

Voor 1 nachtje of zo zal dat geen probleem zijn, langere tijd in de bus geeft denk ik "vocht" problemen met je drums en bekkens, ondanks dat ze in hoezen zitten.

Mad Devil

Zou je last van vocht kunnen krijgen in de hoezen, kun je dit oplossen door er kleine zakjes silicone in te stoppen. En wellicht een grote pot vochtvreter achter in je bus.
Wat ik mij ook kan voorstellen is de temperatuur wisselingen die de ketels ondergaan. Daar zou ik een dure kit niet aan willen onderwerpen.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

drfill

idd.. door afkoeling 's nachts zal er condens op je chroom ontstaan (beslaan=vocht) vanuit de lucht in je hoezen, koffer..
als je voldoende silica in je hoezen stopt, zul je dit kunnen voorkomen..  vochtvreter in bus heeft weinig zin, teveel ver-
versing van vochtige lucht..     ..bekkens kunnen ook oxyderen..
en ja..  diefstal als het altijd in dezelfde bus ligt, is toch ook iets om over na te denken ? heeft die bus ramen ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

sixtiek

heb ik besloten om de drums in de bus te laten liggen. Nu vraag ik me alleen of de toms en snare hier niet door achteruit gaan?
Ligt eraan in welke versnelling de bus rijdt  :+

Leloup

Aaah kijk, dat biedt een hoop duidelijkheid! Ik ga maar eens wat sillica aanschaffen en waarschijnlijk de bekkens dan toch versjouwen. Die lijken me idd erg kwetsbaar binnen vochtige ruimtes.

De bus blinderen we zodat niemand kan zien wat erin ligt. Geen ideale oplossing maar helaas geen andere uitweg. Nog geen auto tot men beschikking, en tot die tijd wordt het improviseren..

Thanks voor de tips guys!

Mad Devil

Ga er wel van uit, dat je spullen in de bus/ niet verzekerd zijn tegen diefstal/brand.
Informeer hierover bij je verzekeraar.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Omhoog