Roland TD-6 en Ableton

Gestart door mr. Drums, nov 11, 2011, 21:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

mr. Drums

Hoi!

Ik heb een macbook pro, ableton, een roland td-6 en een midi-usb kabel.
Ik wil graag (natuurlijk) met m'n td-6 pads ableton aansturen.

Iemand enig idee hoe dat moet? Ik zoek al uren (heb de manual voor m'n neus) maar begrijp er gewoon geen klont van.

Iemand ervaring? Bij voorbaat dank.

mr. Drums

Iemand een idee of het sowieso kan?

piebe

Er is geen twijfel over mogelijk dat je Ableton met je TD-6 kan aansturen, maar de vraag is wat je precies wilt. Wil je dat eens specificeren?

mr. Drums


Ik wil graag met m'n td-6 pads ableton aansturen.


In een ander topic schreef Hammar:

Moeten we hier onderhand niet eens een faq vor maken.
midi to usb kabel wordt herkend als interface door de computer?
Midi out module naar midi-in van usb/midikabel? en midi out usb/midikabel naar midi-in module?
Drumkanaal 10 geselecteerd in ableton?
Niet de audio van je module op de koptelefoon hè, maar van de laptop! midi is immers géén audio, vergeet dat niet!


Ik denk dat dit al moet helpen, ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen.
Waar kan je in Ableton drumkanaal 10 selecteren? Ik ga nu in Ableton naar Plug-in Devices en dan activate/preferences. Dan kan ik bij MIDI/Surfaces een hele hoop kiezen, maar zit ik daar sowieso goed? Ik zie  :+ geen drumkanaal 10 staan..

mr. Drums

#4
dec 26, 2011, 16:12 Last Edit: dec 26, 2011, 16:21 by mr. Drums
Jonges, ik heb er gewoon helemaal geen klont verstand van.

Zoals ik al zei, ik heb:
- een computer met Ableton,
- TD-6 met (nu ff) 1 pad eraan gehangen in de kick-input,
- een MIDI-kabel tussen die 2: (USB-stekker (in pc) naar MIDI-in en MIDI-out stekkertjes, de IN zit in de IN van m'n TD-6 en de OUT in de OUT van m'n TD-6),
- een koptelefoon aan de computer met het volume aan.

Het lampje van de USB-MIDI kabel brandt (het is deze kabel, btw.)
In Ableton bij Plug-in Devices en dan activate/preferences, dan MIDI/Surfaces herkent de pc de kabel en heb ik zowel bij in- en output de kabel geselecteerd.


Als ik de kabel in de module omdraai (MIDI-OUT kabel in MIDI-IN module en andersom) krijg ik op de kabel signaal als ik de pad sla.

Dit is eigenlijk alles dat ik weet. Verder ben ik nog helemaal blanco. Kan iemand me verder helpen? Zou leuk zijn.

Omhoog