Drumnotes

Gestart door Jazz, aug 20, 2016, 14:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Hoi,
Weet iemand waar ik de drumnoten kan vinden van
The Killers - somebody told me
Tekst is geen probleem maar het notenwerk........
There is no music without jazz

Mad Devil

Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Jazz

Ja, die had ik ook gezien. Misschien moet ik dat als basis nemen en dan zelf invulling geven.
En goed luisteren naar de drums in t nummer.
Dank je wel.
There is no music without jazz

pecannootje

Hoi!

Hier ook vraagje mbt een ritme.

Ik moet een ritme spelen, en ik zou hem graag willen meespelen met een nummer. Ik weet helaas niet in welk nummer een dergelijk ritme zit.

Heb trouwens ook geen flauw idee hoe ik dit moet uitleggen maar hier komt een poging :

bassdrum + hihat
hihat
snaredrum + hihat
bassdrum + hihat
bassdrum + hihat
bassdrum + hihat
snaredrum + hihat
hihat

Als iemand een nummer weet, graag! Dank je wel. :)

Thijs

ik zou zeggen pak je favoriete rock nummer dat in 4-kwarts maat gespeeld wordt :)
moet goed komen

pecannootje

Ok, ik ga 't nu proberen.

pecannootje

Yes, heb 'm! Tx!

(Ik hou niet van Rock, ik speel liever funk. Als ik bij dit ritme de hihat 2x versnel, en vervolgens de snare en bassdrum iets aanpas, klinkt het als een funky beat. Kan dat kloppen?Ik ben nog niet zo ver met les, dus qua noten geen ervaring met Funk.)

Hoefnix

Zoek even op kijkbuis (youtube)


pecannootje

Dank je. Oh, grappig. Dit is het eerste ritme dat ik heb leren spelen op ons drumstel. :d
Ik wist niet dat het een funk beat was. Ik drum m meestal mee met NL hip hop. Deze man legt wel relaxt uit trouwens, ik ga wat meer van hem opzoeken. (y)

Omhoog