Drum-tec.

Gestart door Otje, jul 25, 2016, 08:09

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Drum-Tec drumstellen veel te duur!
Koop je acoustisch drumstel dat je mooi vind en laat het ombouwen bij Dave van Diamond Drums in de UK.
Waarom ?
Ik heb even gekeken, maar ik zie niet meer dan het inbouwen van de triggers, iets wat prima zelf kan.
Het is mooi spul hoor wat op de site staat, maar je kan dus net zo goed een paar jobeky of andere triggers kopen en die zelf inbouwen.

chico


drfill

nou, 'laat het ombouwen bij Dave'   bedoel je dan ketels opsturen naar engeland ?
zo klinkt het wel namelijk..   'wij' bedoelen inbouwtriggers zelf inbouwen
(jobeky heeft inbouwtriggers die je kunt verschuiven, van center naar rim positie -handig-)
en diamonddrums heeft ook zelf-inbouw triggers  (heb prijsverschil niet gechekt..)
http://www.diamondelectronicdrums.com/wp-content/uploads/2015/09/Trig2-300x169.jpg
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

En dan nog al koop je daar een complete set dan is het niet anders dan een mooi drumstel met triggers er in.
Iets wat dus met elk drumstel kan, custom of fabriek.

Technobeat

En die Jobeky inbouw-brug-triggers werken meer dan prima kan ik je uit ervaring vertellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

Ook hierbij geld het is waar jezelf tevreden mee bent.

Jobeky is een concurrent van Diamond Drums in de UK,
Alleen levert Diamond Drums betere kwaliteit.


kaboemba

Och betere kwaliteit, ik zie erg weinig verschil in de triggers:






De jobeky's zijn nog de oude de nieuwe hebben 1 grote draaiknop in het midden.
Dus afgezien van dat diamond een dikke balk gebruik zie ik niet veel verschil.
De jobeky's ogen daarom wat dunner en mogelijk zwakker maar dat zijn ze echt niet, zit zeer solide in elkaar.

kaboemba

En de aansluiting van jobeky met een min jack vind ik weer wat charmanter en daardoor kan je heel makkelijk de jack connector monteren aan de ketel.
Geen idee of dat bij diamond ook met een (mini) jack plug is.

stefan

#33
okt 08, 2018, 19:35 Last Edit: okt 08, 2018, 20:10 by stefan
Alleen levert Diamond Drums betere kwaliteit.
En waar baseer je deze claim dan op? Je hebt beide in gebruik begrijp ik hieruit? En tevens een drum-tec gehad, die je weg hebt gedaan omdat deze niet aan je torenhoge eisen kon voldoen begrijp ik? Iets dat Diamond drums wel kan?
Leg jij mij dan eens uit wat het verschil dan is tussen al deze triggers, en waarin de kwaliteit van de diamond drums trigger zoveel beter is dan die van Jobeky? En waarom de drum-tec spin triggers zoveel slechter zijn?
Want nu maak je me heel nieuwsgierig... Ik heb ze hier namelijk allemaal in de kast liggen en jou verhaal kan ik nergens plaatsen zonder argumenten.

Ook het feit dat je zegt dat drumde veel te duur is, vind ik onzin.
Waar baseer je dat dan op? En waarom? Je laat nu je drumstel ombouwen voor 775 EURO bij Diamond Drums, waar je voor het gemak nog wel dat setje van jou bij moet tellen.
Het setje wat je hebt gekozen is ongeveer voor 400 te koop, maar diet te vergelijken met wat je krijgt als je een drum-tec koopt. Het is alsof je een Ferrari met een lelijk eendje vergelijkt.
Begrijp me niet verkeerd, je hebt een leuk (instap) e-setje gekocht bij Diamond Drums, maar hetgeen toch echt een aantal tredes lager op de ladder staat qua geleverd vakmanschap.
En als ik dan kijk dat ze bij Diamond voor 20 euro aan aluminium in je trommels frommelen, 10 euro beugeltjes en 3 euro aan piezo's met wat schuim en een zwarte spuitbus, heb je daar net zo goed 740 euro teveel betaald aan een handige hobbyist.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

chico

#34
okt 08, 2018, 22:03 Last Edit: okt 08, 2018, 22:21 by chico
Beste Stefan,

950 euro was het in totaal met de Sonor Martini Aq2 ( nieuwe Martini
Versie in White Pearl )en het inbouwen van de Diamond triggers+ kabels.

Ik heb voor Sonor gekozen vanwege de goede kwaliteit en zijn kleine maten.

Deze kleine maten kon ik niet krijgen bij Drum-tec of Atv.
Ik heb gekozen voor Diamond drums omdat ik het zelf niet wou gaan inbouwen. Ik had natuurlijk voor een goedkopere optie kunnen gaan.

Maar de ervaring van Dave had me overtuigd om het bij hem te laten ombouwen.
De triggers zijn speciaal voor de Drumit 3 ingebouwd. En het resultaat mag er wezen de triggering is perfect! En de pads zijn stiller als mijn Roland pads.
Kwa triggering doen ze niet onder een Roland of Drum-tec pad.

De triggers zien er natuurlijk niet zo modern uit als die van Drum-tec,
Ze werken wel uitstekend en daar gaat het net om.
Dave heeft regelmatig reperaties van Jobecky triggers die het laten afweten.
Ik ben blij met mijn drumstel.

De Drum-tec triggers vind ik veel op die van R-Drums ( Duitsland ) lijken.
Kwalitatief waarschijnlijk het beste en duurste.

Robert-Jan

Maar dan heb je of een hele goede deal gehad op de sonor of van diamond of allebei..
Ik kom op rond de 1200,-ex verzenden uit als ik op de websites kijk.

Drum-tec heeft overigens ook ketelsetjes onder de 1200,- ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico

#36
okt 08, 2018, 23:26 Last Edit: okt 08, 2018, 23:40 by chico
Ik heb een goede deal op de Sonor gehad.
1043 euro was het totaal incl. Verzending,had het even na gekeken.
Zoals ik zei ik wou een drumstel met kleine maten.
Deze maten kon ik niet bij Drum-Tec krijgen.

kaboemba

#37
okt 09, 2018, 08:43 Last Edit: okt 09, 2018, 08:48 by kaboemba
Kijk als ik trigger zou bouwen zeg ik ook dat ik regelmatig die van een andere partij binnen krijg voor reparatie.
Ik zou niet weten waarom een jobeky trigger regelmatig kapot gaat en ALS dat wel het geval zou zijn waarom je een trigger van 40/50 euro laat maken A je kan het zelf vast prima herstellen en B als je het laat doen ben je snel minimaal de helft van een nieuwe kwijt. Wat mij betreft een lul verhaal dus.

Triggers zijn speciaal voor de drumit 3 gebouwd, wat kan je er speciaal aan bouwen, het is een trigger een piezo microfoon die je ergens plaats, hooguit de positie van die trigger kan er toe doen. Bij jobeky is de trigger verschuifbaar dus geen probleem.

Vakmanschap kwa inbouwen ? Ik heb van de week mijn kirchhoff set omgebouwd met de triggers, daar is geen vakmanschap voor nodig. Vel eraf, schroeven van lugs losdraaien, trigger erin schuiven, jack uitgang door het lucht gat, trigger in hoogte afstellen, meshhead erop en klaar. Of de trigger goed staat weet je pas bij gebruik, dan mogelijk nog een keer de hoogte bijstellen.

Je mag ook blij zijn met je set en ik zeg ook  niet dat het slecht is, maar het ombouwen van akoestische setjes naar elektronisch is niet echt iets waar je een vakman voor nodig hebt (of ik ben zo rete handig natuurlijk).
En echt er zit nauwelijks verschil tussen triggers toen ddrum op de markt kwam of wat er nu is.
Btw had zelf ook een omgebouwde sonor set, de safari ook kleine maten inderdaad prima voor ombouwen en behoorlijke kwaliteit. Overigens is sonor gestopt met het bouwen, of gaat stoppen dat weet ik niet meer, van goedkopere sets. Goede keus lijkt mij want daar zijn er genoeg van op de markt.

stefan

Waar het mij om gaat is dat je hier claimt dat er niets beter is dan Diamond Drums. Dat is gewoon gelul, zonder dat je dit onderbouwd. Dus nogmaals, waar baseer je al die claims van jou dan op? Hoe lang is de resonantietijd dan van jou sublieme Diamond-trigger tov die "slechtere" Jobeky of drum-tec triggers? Ik neem aan dat je dit dan gemeten hebt met een oscilloscoop?
Elke trigger is in essentie hetzelfde, niets meer en niets minder. Het is een piezo welke vrij resoneert op een flexibele ondergrond. De piezo word in trilling gebracht door het bovenliggende dempingsmateriaal (in de meeste gevallen de foamkegel). De brug waarop de piezo is gemonteerd is enkel om de trigger in het midden te kunnen plaatsen (voor bv positional sensing van Roland) of aan de zijkant voor bv bassdrums of wanneer de module geen positional sensing ondersteund.
Een extra piezo eraan voor de rim triggering en je bent er. Alles even aansluiten op een cinch en klaar is Kees.
Of een trigger goed of niet goed werkt hangt af van de positionering tov het vel erboven. De hoogte is bepalend hiervoor en de mate van het contactoppervlak welke de trilling van het slagvel doorgeeft aan de piezo via de foam.
Zo'n trigger kost aan materiaal (alles nieuw), net 10 euro en dat is al vrij hoog ingezet.
Drum-tec levert je een set waarbij de triggering daadwerkelijk is bepaald door deze te meten met een oscilloscoop en zo de optimale triggering tov het slagvel te bepalen. Dit wil overigens niet zeggen dat deze triggers beter zijn, maar waarschijnlijk wel beter afgesteld en er meer tijd per trommel is besteed aan een zo optimaal mogelijke bepaling van de triggering.
Dan nog de R-drums triggers.. Ook niets berijders.. Ze zien er fancy uit, maar in essentie nogsteeds niets anders als hierboven beschreven staat. Ze zijn qua bouwkwaliteit anders en waarschijnlijk duurzamer omdat er een vreselijke bak aluminium is gebruikt en de constructie in zijn geheel vele malen sterker is dan jou Diamond trigger of een Jobeky. Dit hoeft echter niet te betekenen dat de triggering ook beter is! Want als jij die r-drums trigger niet goed afstelt, kun je met een piezo en een spons een beter triggering krijgen als met een peperdure trigger van r-drums.
Dus voordat je dit soort uitspraken doet, wees er dan op voorbereid dat er mensen zijn die dit graag onderbouwd zien (zoals ik).
Nu schreeuw je gewoon maar wat in de ruimte en het slaat kant nog wal. Net als dat je dat in een ander topic doet over de 2Box module waar alles zo geweldig aan is. Helaas kom je - ook hier - weer niet met de juiste argumenten waarom dit dan het geval is.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Dreamdrummer

Ik denk dat ieder zo zijn favorieten heeft in de drumwereld.
De een zweert bij Pearl, de ander Tama etc.
De een is pro-2box, de andere gaat voor ATV.

Prima!

Ik denk dat iedereen vrij is om een mening te hebben over zijn favoriete kits of drum-attributen.
Maar om te beweren dat iets beter of mooier is dan hetgeen dat iemand anders heeft, lijkt mij niet oke.

Anyway, on-topic:

3 jaar geleden zat ik ook te twijfelen welke triggers ik zou gaan gebruiken.
Ik had nog een kicktrigger van Roland liggen.
Omdat ik m'n snare ook wel akoestisch gebruikte, ben ik toen ook voor een Roland snaretrigger gegaan, want makkelijk er af te halen.

Voor de toms ging ik zelf knutselen
Zelfbouw (1-zone). Kosten per stuk: nog geen 5 euro.

- Piezo element
- Jack input plug
- Beetje kabel
- Stukje foam (grote van piezo)
- L-vorm haakse hoek:   

Jack input met kabel aan de piezo solderen.
De L-vorm schroef je aan de binnenkant van je lug, met de horizontale kant onder je mesh-head.
Op dat horizontale deel lijm je de foam. (dicht bij de rim)
Daar bovenop de piezo (met koperkant naar boven)
Zorg dat je piezo 1 of 2 mm boven de rand uitsteekt.
Meshhead erop en klaar is Pietje.
Je kan een gat boren in je ketel voor de jack input.
Maar omdat ik mijn "goeie" kit gebruikt heb, heb ik deze met een klemmetje aan een andere lug geschroefd en laat het resovel van de ketel om er bij te kunnen.

Werkt super (iig op een TD-9 module en EZdrummer)



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

animal

Hoe lang is de resonantietijd dan van jou sublieme Diamond-trigger tov die "slechtere" Jobeky of drum-tec triggers?
Een duidelijk verhaal Stefan, maar de term 'resonantietijd' in relatie tot triggers, ken ik niet (ik lees dit ook niet in de/een reactie van Chico).
Graag een toelichting.

Dreamdrummer

Een duidelijk verhaal Stefan, maar de term 'resonantietijd' in relatie tot triggers, ken ik niet (ik lees dit ook niet in de/een reactie van Chico).
Graag een toelichting.
Ik denk de tijd die de trigger oppikt bij een signaal?

Is dat niet de mask-time of iets dergelijks?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Ik denk de tijd die de trigger oppikt bij een signaal?

Is dat niet de mask-time of iets dergelijks?
Stefan heeft het duidelijk over "resonantietijd". Ik neem aan dat een resonantietijd op triggers zo kort mogelijk moet zijn. What's in a name, "trigger"? Een korte trilling is genoeg om de slag te registreren positie te bepalen aan de hand van faseverschuiving. Alles daarna geeft alleen ruis. Er zit niet voor niets zoveel schuim op (oké, dat is ook om het signaal te verzwakken).

Ik heb de discussie eens doorgelezen en ik vind het opvallend dat "een zware bak aluminium" als kwaliteit van een constructie wordt gezien. Ja, het ziet er degelijk uit. Maar zo'n trigger-brug wordt nauwelijks mechanisch belast. Vanuit het oogpunt van mechanische trillingen en eigenfrequenties zie ik wel grote verschillen tussen de triggers, en op basis van bovenstaande opmerking denk ik ook dat die verschillen interessanter zijn. Uiteindelijk zijn het allemaal piëzo's met een conus van schuim zoals Stefan aangeeft, maar piëzo's reageren op trilling - ook op de ongewenste, als die te sterk aanwezig zijn.

Jobeky heeft een interessante keuze met een verticale strip. Wel lichtgewicht en in verticale richting stijf, maar in horizontale richting nauwelijks stijf, waardoor deze constructie makkelijk gaat resoneren.
Diamond Drums en R-Drums hebben een mooie U-balk met stijfheid in beide richtingen en alsnog relatief licht. Dat zou mijn voorkeur hebben voor zo'n vaste brug constructie.
Drum-Tec heeft overduidelijk flink een paar ingenieurs losgelaten op hun ontwerp. Een mooie lichtgewicht constructie die als doel lijkt te hebben om de piëzo mechanisch te isoleren van de ketel. Waarschijnlijk om te voorkomen dat resonanties in de ketel tot verstoringen leiden, maar daarmee is het denk ik ook iets stiller.

In de praktijk zullen de verschillen waarschijnlijk in de nuances zitten: gevoeligheid, overspraak, dynamisch bereik, valse triggering. En dat is waarschijnlijk nog binnen de marges van de module op te lossen.

kaboemba

Geloof mij, die jobeky triggers gaan niet resoneren. Het oogt inderdaad dun en helemaal in vergelijking met die balken maar dat is het niet.
Het zit erg stevig vast en ook over dwars is er nauwelijks beweging in te krijgen.

Technobeat

Geloof mij, die jobeky triggers gaan niet resoneren. Het zit erg stevig vast en ook over dwars is er nauwelijks beweging in te krijgen.
:Y  idd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Jullie zeggen het, ik heb ze niet. ;)

Ik vond alleen dat er nuance ontbrak in de opmerkingen "zwaar betekent kwaliteit" en "uiteindelijk is het één pot nat met een conus en piëzo" (even kort door de bocht geformuleerd). Vandaar mijn korte vergelijk van de ontwerpen waarin interessante structurele verschillen te zien zijn met oog op mechanische trillingen.
Wat ik zei, of dat in de praktijk ook merkbare verschillen geeft kan ik niet zeggen. Het Jobeky-ontwerp blijkt dus stijf genoeg om geen vervelende laagfrequente resonanties te hebben. (Alles resoneert. Alleen de natuurlijke frequentie en de demping daarvan verschillen.)

chico

@ Stefan ik heb nooit gezegd dat 2box de allerbeste module is, en ook niet gezegd dat de Diamond Triggers de beste zijn.ik heb wel gezegd dat mijn drumstel de mooiste e-kit is van dit forum. Mijn mening , neem het niet persoonlijk op

Jazz

KLOPT  !
There is no music without jazz

animal


Jazz

#49
okt 10, 2018, 19:51 Last Edit: okt 10, 2018, 20:18 by Jazz
Outch
     that hurts
             Die zag ik niet aankomen
                      How do I go on
Aan de andere kant,

https://youtu.be/V6Uo1nNt6LU


There is no music without jazz

Omhoog