Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marnixkwd


Hey dankjewel!
Ja weet ik, alleen ik vind met mijn hiel op het pedaal het niet prettig spelen! Net zoals ik bij mijn basspedaal hiel up speel.

:)

Dat heb ik dus ook. Bass, heel up. Hi-hat ook heel up.... Ik krijg anders een soort van kramp.  :O

NathanR

Ja dat heb ik ook..
En vind het gewoon totaaal niet lekker spelen :p

Erik


Dat heb ik dus ook. Bass, heel up. Hi-hat ook heel up.... Ik krijg anders een soort van kramp.  :O


Ja klopt. Op de plek van je scheenbeen. Maar dat heeft denk ik meer te maken met training dan wat anders. IK speel altijd heel up omdat ik op die manier makkelijker power uit mijn kicks kan halen. Wederom gewenning. Als ik 12 jaar geleden alleen nog maar heeldown zou zijn gaan spelen was het een ander verhaal
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel


Vers van de pers!
Dit was een verse JAM van afgelopen maandag. Gewoon met een camera gefilmd.
Neem mij vooral niet te serieus.

piebe


Op een andere plek op het forum hebben jullie evt kunnen lezen dat ik onlangs een carbon fiber kitje heb gekocht op MP. Ik heb er deze ochtend even wat andere vellen opgelegd (coated ambassadors om de toms en emperor X op de snare) en eens wat opgenomen. Ik ben zelf tamelijk tevreden met de sound van de toms en bassdrum. De 10" tom heb ik al weer iets omlaag gestemd, hij klinkt nu wat beter mijns inziens. Van de snare heb ik denk ik wat te veel verwachtingen ... je kunt er wel een goeie 'pop muziek' plof uithalen, maar hij blijkt erg beperkt voor de rest (Geisha bedankt voor die emperor keuze, met het fabrieksvel klonkt het helemaal nergens naar !).

Hier wat improvisatie op het kitje : (evt koptelefoontje oid en even naar 1080p klikken voor de beste sound)

Ook ik heb genoten van het drumwerk, maar aangezien je specifiek naar een reactie over de sound vroeg:

Ik vind het geheel teveel klinken als een mp3, zelfs op de hoogste resolutie. Misschien heb je de hihat verkeerd gemiced? Die klinkt wat als een plastic zak en de kick mist het lekkere sublaag wat ik er graag in hoor.

Robert-Jan



Vers van de pers!
Dit was een verse JAM van afgelopen maandag. Gewoon met een camera gefilmd.


Nice .. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

@ piebe : Bedankt voor je input !

@ machiel : ik word altijd vrolijk als die langharige bolletjes synchroon gaan knikken ! Jammen is toch eigenlijk het leukste wat er is.

Machiel

Was ook heel erg leuk ^^
Neem mij vooral niet te serieus.

KadumPssh


Ik zie dat ik een paar reacties hierboven had beloofd dat ik hem hier zou posten.
Dus vooruit ;P




Super vette covers heb je! Hoelang drum je al?

haha ik heb ook een keer snel mn drums opgenomen en op youtube gezet, maar de kwaliteit is een stuk minder dan jouw filmpjes;)

welke software gebruik je?
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

NathanR

Ik drum nu ongeveer.. 7/8 jaar.
Mijn kwaliteit van drumcovers is ook sinds 1 jaar zo hoor. Ik had ook eerst vrij crappy kwaliteit :)

Er word gefilmd met een Canon 550D, en het word uiteindelijk allemaal ge-edit in Logic Pro (nieuwste als het goed is).

Bedankt :)


Erik


Ik drum nu ongeveer.. 7/8 jaar.
Mijn kwaliteit van drumcovers is ook sinds 1 jaar zo hoor. Ik had ook eerst vrij crappy kwaliteit :)

Er word gefilmd met een Canon 550D, en het word uiteindelijk allemaal ge-edit in Logic Pro (nieuwste als het goed is).

Bedankt :)


Met logic? Is dat niet om muziek op te nemen/af te mixen? Of zijn ze nu alles aan het integreren in één programma?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

NathanR

Excuse, Logic word gebruikt om de drums voor zover te mixen enzo.
Met iMovie word het filmpje in elkaar geflanst ;)

Hans

@nathan : Ik dat je erg goed speelt man. Niet te veel, niet te weinig, gewoon goed ! En dat zonder les. Dan heb je in ieder geval iets in je. Laat je niet gek maken over techniek, speel lekker natuurlijk.

Tijn

@ NathanReinds
een tipje: als je rimclicks speelt (je stok op de snare legt), probeer je stok dan eens om te draaien, dus dat je tip van je stok op het vel ligt... veel vollere sound! succes!

NathanR


@ NathanReinds
een tipje: als je rimclicks speelt (je stok op de snare legt), probeer je stok dan eens om te draaien, dus dat je tip van je stok op het vel ligt... veel vollere sound! succes!


Deze snap ik niet? ;)

FoREVer


Deze snap ik niet? ;)


Hij bedoeld, Dat je nu bij rimclicks je onderkant van je stok op je vel legt. als je dan de tip ( bovenkant ) op het vel legt heb je een vollere sound. hopelijk is dit god uitgelegd  *D
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR


Hij bedoeld, Dat je nu bij rimclicks je onderkant van je stok op je vel legt. als je dan de tip ( bovenkant ) op het vel legt heb je een vollere sound. hopelijk is dit god uitgelegd  *D


Ik snap het!

Dribbel

Dat is ook zo, alleen dan moet je iedere keer weer je stok omdraaien, want ik vind het niet fijn als ik moet spelen met de 'butt-end' van de stok.


Yamaha recording & sabian

FoREVer


Dat is ook zo, alleen dan moet je iedere keer weer je stok omdraaien, want ik vind het niet fijn als ik moet spelen met de 'butt-end' van de stok.


Dat ben ik dus helemaal met je eens, mijn stokken zullen dan in ht rond vliegen :P

@nathan Yes dan is het goed uitgelegd, zie t wel in je volgende Drumcover
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan


Dat is ook zo, alleen dan moet je iedere keer weer je stok omdraaien, want ik vind het niet fijn als ik moet spelen met de 'butt-end' van de stok.


Hoewel het hier in eerste instantie om rimclicks gaat..
Ik vind dat ook niet zo fijn overigens... De klank is beter maar laat ook putjes in de stok achter..en dat vind ik dan weer vervelend als ik m normaal vast heb.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

redrummer

Mijn eerste djent/progressive metal cover :D


Leon

Zondag kan ik hier ook posten *O* *O* *O*

Leon


Zondag kan ik hier ook posten *O* *O* *O*




De bonus track, gratis te downloaden via: bit.ly/micnewtrack

Robert-Jan

ja vet!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

#99
nov 07, 2011, 18:50 Last Edit: nov 07, 2011, 18:58 by paQ
AH! kicke man!!!!\\cool clipje ook

:Y

Omhoog