Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

zildjianboy



studio loop, niet heel moelijk maar ik ben er tevreden over *)

Hans


Een paar weken terug een paar demo-opnames gemaakt met Landmark 105.
We willen een album gaan opnemen, en deze opnames gebruiken om producers een indruk te geven. Wat vinden jullie?

http://soundcloud.com/landmark105/sets/live-demo


Dat komt wel goed ! Lekker stem inderdaad. Je lijkt in het refrein een beetje te swingen op je ride, waar de song verder toch erg strak is (misschien ligt het aan mijn oren).

Te gekke sound !

Robert-Jan

Uit den ouden doosch..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Aahhh, konijntje weg  -O-

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL  :Y

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

richard

Als we dan toch de oude doos opentrekken (2010 in dit geval):


Hans

Op een andere plek op het forum hebben jullie evt kunnen lezen dat ik onlangs een carbon fiber kitje heb gekocht op MP. Ik heb er deze ochtend even wat andere vellen opgelegd (coated ambassadors om de toms en emperor X op de snare) en eens wat opgenomen. Ik ben zelf tamelijk tevreden met de sound van de toms en bassdrum. De 10" tom heb ik al weer iets omlaag gestemd, hij klinkt nu wat beter mijns inziens. Van de snare heb ik denk ik wat te veel verwachtingen ... je kunt er wel een goeie 'pop muziek' plof uithalen, maar hij blijkt erg beperkt voor de rest (Geisha bedankt voor die emperor keuze, met het fabrieksvel klonkt het helemaal nergens naar !).

Hier wat improvisatie op het kitje : (evt koptelefoontje oid en even naar 1080p klikken voor de beste sound)


Robert-Jan

hoe komt het dat het verschil in volume van de snare zo groot is?
staat daar iets van een gate op ?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#60
okt 02, 2011, 15:02 Last Edit: okt 02, 2011, 16:13 by Nijlpaard


Hier wat improvisatie op het kitje



De sound heb ik geen zinnig woord over te zeggen :P Dat laat ik aan de mensen over die dat inhoudelijk kunnen :)

Volslagen off-topic: Man, wat kan jij grooven....... respect
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

@ Robert-Jan : zit inderdaad een gate op die wat strak staat afgesteld... Je hoort die 10" tom soms meeresoneren met de snare, daar had ik beter een wat strakkere gate op gezet en die van de snare wat losser. Ik zal toegeven dat ik eigenlijk wat presets heb gebruikt van kanaalinstellingen die ik op mijn Adams 8000 heb gefinetuned, dus niet helemaal eerlijk.

@nijlpaard : dankje ;) gaat hier eigenlijk toch over de sound hoor...

Nijlpaard


@nijlpaard : dankje ;) gaat hier eigenlijk toch over de sound hoor...


Aangepast :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

redrummer



Mijn laatste drum cover : )

redrummer


Tijn

@nathanreinds
strak gedrumt!
Ik hou helemaal niet van deze muziek, maar even een tip:
elke keer als je je hi-hat open doet til je je hele voet op. Je kan ook je hiel op je pedaal laten zitten en dan alleen maar je bal van je voet eraf halen... succes!

NathanR


@nathanreinds
strak gedrumt!
Ik hou helemaal niet van deze muziek, maar even een tip:
elke keer als je je hi-hat open doet til je je hele voet op. Je kan ook je hiel op je pedaal laten zitten en dan alleen maar je bal van je voet eraf halen... succes!


Hey dankjewel!
Ja weet ik, alleen ik vind met mijn hiel op het pedaal het niet prettig spelen! Net zoals ik bij mijn basspedaal hiel up speel.

:)

Tijn

Ik zeg niet dat het fout is:)
Je kan in sommige situaties beter heel down spelen, misschien niet met dit soort muziek maar met muziek met meer verschillen in dynamiek... probeer het eens!

NathanR


Ik zeg niet dat het fout is:)
Je kan in sommige situaties beter heel down spelen, misschien niet met dit soort muziek maar met muziek met meer verschillen in dynamiek... probeer het eens!


Oh nee maar zo bedoelde ik het ook niet hoor ( ; Haha! In principe kan ik wel met heeldown spelen, alleen vind het niet zo prettig :)
Tot nu toe nog niet problemen mee gehad! Wel bedankt voor de tip.

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

trucker-rock 8)

paQ


Aahhh, konijntje weg  -O-
begin jij nou ook al? :/

köt konijn

zildjianboy




DRumday 2011

Hatseklats

Lekker gespeeld!
Ik heb wel 1 tip voor je: in de video zie ik dat je rechter ringvinger en pink vaak los zijn van je stok. Zonde, want daardoor heb je minder controle en meer kans om je stok te verliezen!

redrummer


Op een andere plek op het forum hebben jullie evt kunnen lezen dat ik onlangs een carbon fiber kitje heb gekocht op MP. Ik heb er deze ochtend even wat andere vellen opgelegd (coated ambassadors om de toms en emperor X op de snare) en eens wat opgenomen. Ik ben zelf tamelijk tevreden met de sound van de toms en bassdrum. De 10" tom heb ik al weer iets omlaag gestemd, hij klinkt nu wat beter mijns inziens. Van de snare heb ik denk ik wat te veel verwachtingen ... je kunt er wel een goeie 'pop muziek' plof uithalen, maar hij blijkt erg beperkt voor de rest (Geisha bedankt voor die emperor keuze, met het fabrieksvel klonkt het helemaal nergens naar !).

Hier wat improvisatie op het kitje : (evt koptelefoontje oid en even naar 1080p klikken voor de beste sound)




Klinkt lekker! En ik vind die 10 '' tom helemaal niet verkeerd klinken hier hoor!

Dit is een van mijn laatste drum covers, van As i lay dying: 


Omhoog