Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

redrummer

Goed gedaan  :) Het is inderdaad niet een heel moeilijk nummer, maar het belangrijkste is dat het strak gespeeld is, en dat zit bij jou wel goed  ;) Leuk gemonteerd ook

KadumPssh


Goed gedaan  :) Het is inderdaad niet een heel moeilijk nummer, maar het belangrijkste is dat het strak gespeeld is, en dat zit bij jou wel goed  ;) Leuk gemonteerd ook


Hee bedankt voor de positieve reactie  *D
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Boudewijnow


Mijn eerste drum cover in HD!
Haha simpel nummer, maar was alleen om te kijken wat ik kon met Sony Vegas!

Binnenkort komen er meer filmpjes, like's en subscribers vind ik altijd heeel fijn om te krijgen *tip*  *O*




Is dat met je nieuwe dw snare?

KadumPssh


Is dat met je nieuwe dw snare?


Dat is mét m'n nieuwe DW snare inderdaad! Hoezo eigenlijk?
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Boudewijnow

Nou, ik denk als je je snare en kit beter stemt dat je er nog meer uit kan halen ;).
Maar goed leuke cover hoor  *O*
Netjes drumwerk. :Y

KadumPssh

hahaha! Ja ik weet het, ben niet geweldig in stemmen;)
Maar het ligt ook aan de ruimte waar ik drum, klein hokje zonder diffuse materialen.

Ik zal dadelijk nog eens wat tijd steken in het stemmen, bedankt voor de tip!
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

drumlarsos


Geen metal of rock maar jazz... Fragmentje van Devil May Care, rechtstreeks opgenomen van de mengtafel op een privéfeestje deze zomer. Het is maar een fragmentje, want even later stootte de bassiste een van de overheads van de drums om, wat een en al gekraak en geruis opleverde, en uiteraard gepaard ging met de nodige verwarring.

http://soundcloud.com/eneas_be/devil-may-care-fragment

Lekker man!
Op wat voor kit speel je? en je ride in het eerste gedeelte? klinkt top, met name je bass klinkt te gek!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Hans


Geen metal of rock maar jazz... Fragmentje van Devil May Care, rechtstreeks opgenomen van de mengtafel op een privéfeestje deze zomer. Het is maar een fragmentje, want even later stootte de bassiste een van de overheads van de drums om, wat een en al gekraak en geruis opleverde, en uiteraard gepaard ging met de nodige verwarring.

http://soundcloud.com/eneas_be/devil-may-care-fragment


Lekkerrrrrrrrh !

Hammar


Geen metal of rock maar jazz... Fragmentje van Devil May Care, rechtstreeks opgenomen van de mengtafel op een privéfeestje deze zomer. Het is maar een fragmentje, want even later stootte de bassiste een van de overheads van de drums om, wat een en al gekraak en geruis opleverde, en uiteraard gepaard ging met de nodige verwarring.

http://soundcloud.com/eneas_be/devil-may-care-fragment
Wow top man!

dunDaan


Geen metal of rock maar jazz... Fragmentje van Devil May Care, rechtstreeks opgenomen van de mengtafel op een privéfeestje deze zomer. Het is maar een fragmentje, want even later stootte de bassiste een van de overheads van de drums om, wat een en al gekraak en geruis opleverde, en uiteraard gepaard ging met de nodige verwarring.

http://soundcloud.com/eneas_be/devil-may-care-fragment

Hmmmmmmmmmm, lekker hoor  :Y. Ook rappig dat op een bepaald moment met de panning van de Ride wordt gespeeld, dat geeft wel een grappig effect.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jake

Bedankt allemaal! =)
De kit is een Gretsch Renown Maple in bebop maten (18x14, 12x8, 14x14, 14x5,5).

Die ride is een 22" Istanbul Agop Signature met een kettinkje op. Geeft wat meer sizzle en temt het beest ook een beetje.

FoREVer

#211
dec 26, 2011, 15:52 Last Edit: dec 26, 2011, 16:22 by AEDrumsA7x
Beetje wezen gogelen vandaag met 1 mic die ik van mijn vader met kerst gehad hebKlik

tips zijn van harte welkom. Let niet op de foutjes ik zat gewoon wat aan te klooien  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

anthonydrummen

Ik heb laatst een stukje opgenomen met mijn nieuwe Samsonkit 5. Ik ben nog niet tevreden over de snare en over de toms. En ik denkd at de base nu iets te hard staat (:. Maar laat maar weren wat jullie ervan vinden! Want ik heb nog niet zo veel ervaring met opnemen dus qua sound etc.

http://soundcloud.com/anthonydrummens/drumtest-samson-2011


Paul

#213
jan 03, 2012, 13:02 Last Edit: jan 03, 2012, 13:02 by Paul
Gisteren een middag geëxperimenteerd met mijn kofferdrums, brushes, en de nieuwe akoestische live-cd van Anouk, Live at Toomler.
Voor mij de eerste keer dat ik serieus met brushes aan de gang ben gegaan, maar zeker niet de laatste keer!

Enfin, het resultaat: Modern World drumcover
En ter vergelijk, het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=ecl3IXyxcBI

BasV


Gisteren een middag geëxperimenteerd met mijn kofferdrums, brushes, en de nieuwe akoestische live-cd van Anouk, Live at Toomler.
Voor mij de eerste keer dat ik serieus met brushes aan de gang ben gegaan, maar zeker niet de laatste keer!

Enfin, het resultaat: Modern World drumcover
En ter vergelijk, het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=ecl3IXyxcBI


Klinkt lekker Paul! Fijne mix ook.

dunDaan


Ik heb laatst een stukje opgenomen met mijn nieuwe Samsonkit 5. Ik ben nog niet tevreden over de snare en over de toms. En ik denkd at de base nu iets te hard staat (:. Maar laat maar weren wat jullie ervan vinden! Want ik heb nog niet zo veel ervaring met opnemen dus qua sound etc.

http://soundcloud.com/anthonydrummens/drumtest-samson-2011

kVind de toms nog helemaaaaaal niet zo verkeerd klinken hoor !! De snare zit inderdaad wel nog een nare bijtoon aan
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

anthonydrummen


Gisteren een middag geëxperimenteerd met mijn kofferdrums, brushes, en de nieuwe akoestische live-cd van Anouk, Live at Toomler.
Voor mij de eerste keer dat ik serieus met brushes aan de gang ben gegaan, maar zeker niet de laatste keer!

Enfin, het resultaat: Modern World drumcover
En ter vergelijk, het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=ecl3IXyxcBI


Klinkt zeker gaaf!

anthonydrummen


kVind de toms nog helemaaaaaal niet zo verkeerd klinken hoor !! De snare zit inderdaad wel nog een nare bijtoon aan


Dankje voor je reactie!

Ja de toms najaa ik vind ze nog niet echt ''duidelijk'' klinken. En inderdaad de snare er zit ook gewoon een rare bijtoon in? Ik heb hem laatst ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar ik krijg et er maar niet uit misschien maar is proberen met ook tape aan de onderkant? ( Het is een Tama Rockstar Pro snare).

Machiel

Wat voor vel heb je er op liggen?
Neem mij vooral niet te serieus.

dunDaan

@anthonydrummen: een stukje moongel doet soms wonderen
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nlz

Of Slap Klatz. Tikkie goedkoper, en ook doorzichtig te krijgen  *O*

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

#221
jan 03, 2012, 20:34 Last Edit: jan 03, 2012, 20:34 by Paul

kVind de toms nog helemaaaaaal niet zo verkeerd klinken hoor !! De snare zit inderdaad wel nog een nare bijtoon aan

Ben ik het helemaal mee eens; toms zijn wat mij betreft prima maar die nagalm is vervelend naar mijn smaak.
Om dat op te lossen hoef je niet meteen naar moongel (of soortgelijk) te grijpen. De verhouding tussen bovenvel en ondervel is niet goed. Probeer het ondervel iets strakker te spannen.

anthonydrummen


Wat voor vel heb je er op liggen?


Een Remo Emperor X.

anthonydrummen


Ben ik het helemaal mee eens; toms zijn wat mij betreft prima maar die nagalm is vervelend naar mijn smaak.
Om dat op te lossen hoef je niet meteen naar moongel (of soortgelijk) te grijpen. De verhouding tussen bovenvel en ondervel is niet goed. Probeer het ondervel iets strakker te spannen.


Oke hmm ja het is misschien niet helemaal top die nagalm maar dan zet ik dat effect wel uit. En tja de snaredrum het is een Tama Rockstar Pro snare (metaal). Ik heb hem al meerdere keren uit elkaar gehaald en opnieuw gestemd en ook met m'n vader samen ( die doet dat al wat jaartjes langer stemmen etc.) En ik heb al ducktape aan de bovenkant het snarematje wat vaster gemaakt met normaal tape. Maar telkens die nagalm, heel irritant! Misschien toch ook maar naar moongel kijken (:.

Harre

Het gaat niet om het effect 'galm' wat je toe kunt voegen of weg kunt halen, maar over de sustain (is hetzelfde, maar ik gebruik om het verschil even aan te geven verschillende termen) van de drum en om daar gelijk moongel op te plakken... Alleen doen als het écht niet anders kan, maar je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de plaats van de microfoon. Zet die eens een stuk(je) verder van de snaredrum en dan ben je van die sustain waarschijnlijk ook een heel eind af.

Je schreef over 'het effect uitzetten', maar in dit geval wil je van de sustain van de drum af en dat kun je doen met bijvoorbeeld een compressor waardoor het geluid korter wordt en de sustain dus ook verdwijnt. Experimenteer eens met effecten als compressor, limiter en gate en luister goed wat deze effecten met het geluid van je drum doen.

Bottomline van het verhaal: probeer altijd zo veel mogelijk van het geluid en karakter van je kit op te nemen. Iets wat je met moongel of wat dan ook weg haalt is moeilijker om er met technische effecten weer bij te krijgen, dan om het met effecten eruit te halen. Alles afdempen en vervolgens weer op een technische manier galm toevoegen is naar mijn idee de omgekeerde wereld.

Buiten dat valt de natuurlijke sustain van een kit vaak toch wel een heel eind weg in een mix als je bijvoorbeeld met een band gaat spelen of met een bestaand nummer mee speelt. Die natuurlijke sustain kun je een beetje vergelijken met ghost notes: die hoor je niet echt, maar speel je ze niet dan is vaak de feel ineens heel anders.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog