Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

redrummer


Je zou je opstelling iets 'ergonomischer' kunnen maken zodat je ride dichterbij je snare hangt, minder afstand betekent dat je sneller kan wisselen.


Hmm ja daar heb je een punt, thanks!

Erik


Btw, heeft nog iemand tips om sneller te kunnen schakelen tussen de snare en de bel van het ride bekken? (zoals in het filmpje)


Met de rechterhand (als je rechtshandig bent) ben je altijd wel snel genoeg bij de ride. Als je andere hand ook nog daar moet zijn wordt het al wat lastiger. Makkelijke oplossing: een tweede ride aan de andere kant van je kit zetten. Moeilijke oplossing: alles met één hand spelen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel


Niet verder delen aub :)
dit is een jam om een balad in elkaar te knutselen.

Oja en let niet op de kapotte crashes XD
Neem mij vooral niet te serieus.

redrummer


Met de rechterhand (als je rechtshandig bent) ben je altijd wel snel genoeg bij de ride. Als je andere hand ook nog daar moet zijn wordt het al wat lastiger. Makkelijke oplossing: een tweede ride aan de andere kant van je kit zetten. Moeilijke oplossing: alles met één hand spelen.


Ja die extra ride aan (voor mij) de rechterkant lijkt me nog de beste optie. Sommige djentmetal drum partijen hebben echt van die hele snelle bell-patroontjes haha, kan wel met 1 hand maar echt relaxt spelen is er dan niet bij  ;) Thanks voor de tip!

Erik

you're welcome.

Maar Djent-metal. WTF is dat nou weer? ik dacht dat ik aardig op de hoogte was van verschillende metalstijlen, maar deze heb ik nog nooit gehoord. Volgens wiki is het gewoon een harde vorm van prog. Noem het dan gewoon hardprog ahaha
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel


you're welcome.

Maar Djent-metal. WTF is dat nou weer? ik dacht dat ik aardig op de hoogte was van verschillende metalstijlen, maar deze heb ik nog nooit gehoord. Volgens wiki is het gewoon een harde vorm van prog. Noem het dan gewoon hardprog ahaha


Neem mij vooral niet te serieus.

redrummer


you're welcome.

Maar Djent-metal. WTF is dat nou weer? ik dacht dat ik aardig op de hoogte was van verschillende metalstijlen, maar deze heb ik nog nooit gehoord. Volgens wiki is het gewoon een harde vorm van prog. Noem het dan gewoon hardprog ahaha


Haha sorry er zijn meerdere namen voor, Djent, math-metal, en het is uiteraard een vorm van progressieve metal, vaak met 7 of 8 snarige gitaren en belachelijk veel maatsoorten in 1 nummer haha.

Check dit maar eens:

Toch wel een van de leidende bands binnen Djent/''hard-prog'' haha

Lucas



Niet verder delen aub :)
dit is een jam om een balad in elkaar te knutselen.

Oja en let niet op de kapotte crashes XD


klinkt echt super! Porcupine Tree invloeden? ;D

Erik


Haha sorry er zijn meerdere namen voor, Djent, math-metal, en het is uiteraard een vorm van progressieve metal, vaak met 7 of 8 snarige gitaren en belachelijk veel maatsoorten in 1 nummer haha.

Check dit maar eens:

Toch wel een van de leidende bands binnen Djent/''hard-prog'' haha


bah. gaat me toch wat te ver allemaal.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel


klinkt echt super! Porcupine Tree invloeden? ;D
ja! Eigenlijk wel ja, tof dat je dat hoort. :)

En natuurlijk bedankt voor het compliment
Neem mij vooral niet te serieus.

FeltMi



Niet verder delen aub :)
dit is een jam om een balad in elkaar te knutselen.

Oja en let niet op de kapotte crashes XD

't Eerste wat ik dus deed is op je kapotte bekkens letten  :) Maar ondanks (of misschien dankzij) die happen eruit klinken ze best lekker.

Leuk om zo 'ns bij een band in de "keuken" te kijken tijdens het tot stand komen van een nummer. Ik vond 't wel relaxt klinken iig.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

jamsmurf

Hopsakee, ook op het nieuwe forum aangemeld. Was bij de vorige wel een actief lezer... Mar posten ho maar ;-)

Onderstaand een filmpje wat ik met mijn Flats drumstel heb opgenomen (incusief crappy bekkens). Was meer om te kijken hoe klinkt met een zoom q3hd en het viel me niks tegen!



FeltMi

#137
dec 03, 2011, 00:22 Last Edit: dec 03, 2011, 00:26 by FeltMi
Hey hallo, welkom op het forum!  :w

En óf dat klinkt met een Flats drumstel, crappy bekkens en een Zoom Q3HD!  :Y
Maar dat heeft verder niet zo veel te maken met de gear, if you catch what I'm saying. 't Gooved als een tierelier en de fills zijn al even lekker!
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

jamsmurf


Hey hallo, welkom op het forum!  :w

En óf dat klinkt met een Flats drumstel, crappy bekkens en een Zoom Q3HD!  :Y
Maar dat heeft verder niet zo veel te maken met de gear, if you catch what I'm saying. 't Gooved als een tierelier en de fills zijn al even lekker!


Dank dank!!

Erik

http://soundcloud.com/overthrowmetal/overthrow

Tijd terug voor mijn band 'Overthrow' een nummertje opgenomen. Moet nog vocals overheen, maar we vinden maar geen zanger. Mochten jullie iets weten, altijd PM'en.

Over de opname: zelf opgenomen op een TD-4 bij de gitarist thuis. Veel verstand heb ik er niet van, ik weet dat het via Logic is opgenomen met enkele plugins voor de drums (drumkit from hell ofzo)

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Leon

Aah solo!!!!!! Nice: D

NathanR

@jam

Wat vind jij de voordelen en nadelen van zo'n Flats kit?!
Ik vind het wel een bijzonder ding, en vind het geluid nog niet eens zo heel slecht!


jamsmurf


@jam

Wat vind jij de voordelen en nadelen van zo'n Flats kit?!
Ik vind het wel een bijzonder ding, en vind het geluid nog niet eens zo heel slecht!


Voordelen:
-het is natuurlijk erg makkelijk meenemen. De, ehhh, ketels leg je op elkaar en meeslepen maar.
-de klank is best acceptabel (echter niet voor de grotere optredens). Denk rototom en je hebt een aardig beeld.
- Voor de oefenruimte prettig, omdat de attack er wel, en de echte herrie er niet is

Nadelen:
-met de bassdrum speel je tegen de 'verkeerde kant' van het vel, dus je moet je pedaal iets verder intrappen.
-snare = prut (je kan het vel niet genoeg aanspannen)
- Persoonlijk vind ik het niet geschikt voor 'echte' optredens (kleine gigs gaan wel)

Dit is het wel zo'n beetje geloof ik.


NathanR

Aah oke!
En wat heb je er voor betaald? Zie ze op internet voor ong. 350 euro..
Heeft bij dit drumstel het veranderen van vellen ook nut?!

Joris

Auditiefilmpje van laatst. Ben er niet bepaald tevreden over en was ook niet van plan om hem te sharen maar voor jullie even een uitzondering. Vooral de double bass is niet echt strak en hier en daar wat kleine dingetjes. De blastbeat bij 3 min is wel lekker hard.

Het geluid van de drums is gewoon van een simpele canon camera, later in windows movie maker de backing tracks erin gemixt.


Joris

Het is trouwens 225 bpm.

Hammar

WTF!!!!!wat een tempo, godallejezus............

Stokmans

My thoughts exactly....

Erik

Wat een geweld. Doe je goed man, ik wou dat ik op die tempo's zo strak kon blasten en dubbelbassen. Voor welke band heb je auditie gedaan?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

jamsmurf


Aah oke!
En wat heb je er voor betaald? Zie ze op internet voor ong. 350 euro..
Heeft bij dit drumstel het veranderen van vellen ook nut?!


Ik heb er 150eu voor betaald. Nieuwe vellen heb ik er nog niet opgezet. Ik verwacht dat de dubbellaags vellen het best werken. Voor de bass dan een powerstroke oid.
Snare laten we maar achterwege, want die vind ik bagger klinken. Op de video lijkt het wel wat, maar live... pffff

Omhoog