Resonantie

Gestart door Jazz, jul 01, 2016, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Op mijn low-noise bekkens ga ik triggers plaatsen.
Om straks t geluid/resonantie van de bekkens te doen minderen, is t dan
handiger om moongel te gebruiken of een rand om de cymbal ?
Of misschien nog wat anders
There is no music without jazz

Technobeat


Wellicht kun je met de instellingen van de module spelen om de eventuele resonantie die het metaal met zicht meebrengt te verminderen .
Maar om het realistisch te houden zou ik eerst eens luisteren wat de combinatie doet zonder softwarematig ingrijpen , misschien valt het allemaal best mee .

Welke triggers ga je eigenlijk gebruiken / heb je besteld ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#2
jul 01, 2016, 19:59 Last Edit: jul 01, 2016, 20:46 by Jazz
1 CY-trigger en 2 CYB-triggers. Wil graag gebruik kunnen maken van de cup/bel
De CY voor de hi hat
Als dat datgene is wat je bedoelt
There is no music without jazz

Technobeat


Aha , triggers van Elstic drums .

Ben benieuwd :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Cy -triggers  op de LowNoise van Zildijan, de L80 ? Ben benieuwd?
Ik denk dat de moongel meer voor de snare/toms geschikt zijn en je voor cymbals het in de 'rand'demping moet 'zoeken. >< Ik zal zeggen probeer eerst éen  bekken (en hou ons/ me op de hoogte, ik wil ook zoiets, want met die rubberen bekkens hebbik t wel gehad)

Er zijn overigens meer mogelijkheden hè om cymbalen te triggeren..maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Jazz

Ik heb de vraag aan n bedrijf (heb geen idee of ik de naam mag gebruiken) gesteld en
Deze zijn er mee bezig geweest of er triggers geplaatst kunnen worden op de L80 en wat t effekt daarvan is.
Dit alles met positief resultaat. Volgende week kan ik t zelf uitproberen.
There is no music without jazz

Technobeat

Ik heb de vraag aan n bedrijf (heb geen idee of ik de naam mag gebruiken)
Dat denk ik wel , we zeggen ook of men iets gekocht heeft bij Bax - Thomann etc .
Zolang het slechts 1X wordt genoemd zal het niet als spam worden aangemerkt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Nou, de triggers zitten erop. Vanmorgen de hi hat aangesloten, daar moet ik nog t een en ander aan afstellen.
De crash en de ride, kan niet anders zeggen dan dat t een mega verbetering is. Je kunt er met je kit t geluid opzetten wat je wilt en je hebt t idee/gevoel dat je op n acoustisch bekken zit te spelen.
Voor Erik Jan (Elstic), hele goede zet geweest om dat uit te testen. Zo blijft de opzet beter betaalbaar.
There is no music without jazz

animal

Waar is Elsticdrums gevestigd??

Jazz

There is no music without jazz

Otje

Jazz,  je hebt de Elstictriggers* bevestigt  op de Zildijan Low 80 cymbals en deze aangesloten op een Roland TD-15 ??

*Deze..?

Jazz

Ja dat klopt. 
There is no music without jazz

animal

http://www.elsticdrums.com/
Op de website kan ik geen vermelding van de lokatie vinden, vandaar mijn eerdere vraag.

Jazz

Woonplaats is Culemburg Gelderland
There is no music without jazz

Otje

Waar is Elsticdrums gevestigd??
Ik maak op, uit hun FB-site:  https://www.facebook.com/Elsticdrums-463357440389572/:

Waar zijn jullie gehuisvest?

Reacties
Elsticdrums
Elsticdrums Hoi Paul, Excuus, ik zie nu pas je bericht. Wij zijn gevestigd in Leerdam. Groet, Erik Jan
( .... )



Jazz

Oke, zag op facebook culemborg. Mijn fout, sorry
Inderdaad Leerdam
There is no music without jazz

animal

Bedankt.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de hi-hat (met de bekkens heb je al goede ervaringen, begrijp ik)

Jazz

Tot nu toe ben ik enorm tevreden. Geen irritant "pokgeluid" op t rubber.
Geen irritant geluid van de L80 bekkens.
Geeft t idee dat je op n ride en crash speelt. Je hebt alleen dat geluid en dat is heel gaaf.
De hi hat heb ik bijna zoals ik t wil hebben. Loopt al heel aardig dus dat komt er zeker aan.
Geweldig dat dat met de triggers zo loopt. Het speelt heel lekker en je kunt gewoon beroep doen op je module.
There is no music without jazz

Technobeat


Vandaag een simpele piezo met daaraan een female 6.3mm jack  ' koud ' geplakt onder een Gen-16 crash cymbal om te horen of dat een beetje werkt .

Het heeft nog nooit zo goed geklonken *O* *O*  .

Nog wel wat spelen met de diepere instellingen en wat misschien  wat dempingsmateriaal aanbrengen want het geluid ' rammelt ' een beetje na , maar een 100% vooruitgang dan met de Zildjian DCP-module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Vandaag een simpele piezo met daaraan een female 6.3mm jack  ' koud ' geplakt onder een Gen-16 crash cymbal om te horen of dat een beetje werkt .
Assie nog is een fotootje d'r van kan plaatsen Tech ? Want ik denk er ook over na om zo iets dergelijks te maken/proberen met de Low noise cymbals.

Btw: aan welke module zijn ze gekoppelt?

Jazz

Mooi en inderdaad graag een foto
There is no music without jazz

animal

Vandaag een simpele piezo met daaraan een female 6.3mm jack  ' koud ' geplakt onder een Gen-16 crash cymbal om te horen of dat een beetje werkt .

Aha, goed nieuws, ik heb al zo'n 15 jaar van die simpele piezo's met een female jack liggen. Het zou zo maar kunnen dat ze nu wel een bestemming krijgen  :Y . (Met een Versatrigger extra erbij natuurlijk, want zonder kabels werken, man wat bevalt mij dat toch goed)

stefan

Vandaag een simpele piezo met daaraan een female 6.3mm jack  ' koud ' geplakt onder een Gen-16 crash cymbal om te horen of dat een beetje werkt .

Het heeft nog nooit zo goed geklonken *O* *O*  .

Nog wel wat spelen met de diepere instellingen en wat misschien  wat dempingsmateriaal aanbrengen want het geluid ' rammelt ' een beetje na , maar een 100% vooruitgang dan met de Zildjian DCP-module .
Je kunt die Gen16 prima triggeren op die manier. Als je de piezo met dubbelzijdig tape eronder plakt, en mbv EPDM-rubber onder de cup van het bekken plaatst is vrijwel de meeste "herrie" er wel uit.
Als je meer wilt dempen qua geluid, zul je zowel onder de cup als aan de rand moeten dempen.
Aan de rand van het cimbaal kun je bv carrosserie rubber plaatsen, waardoor de (mis)triggering ook behoorlijk te beïnvloeden is.
Dat werkt eigenlijk volledig hetzelfde met de nieuwere L80 cymbals, met het enige verschil dat die Gen16's er veel geiler uitzien.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Omhoog