Drumstel lakken

Gestart door Henk0210, mei 06, 2016, 20:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Henk0210

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af om het mogelijk is om mijn drums te lakken in deze kleur:

https://m.thomann.de/gb/tama_starcl_maple_standard_gfcb.htm?o=68&ref=mmc_a_28&search=1462559730

Als dat kan, welke lak zou ik dan nodig hebben?
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

baszuidwijk

Ik ben geen schilder dus mijn leken mening is puur op het zicht ... Het ziet eruit als een beits; gespoten natuurlijk. Je ziet de houtnerf. Ze zijn gestart vanaf een kale ketel. Het ziet eruit als een soort zee-groen/-blauwe beits. Vanaf een derde van de diepte de beits licht opbrengen en naar donkerder laten verlopen naar boven toe. Daarna alles afwerken met een blanke beits.

Hoefnix

Beits kan je op kleur mengen (zelf) of laten doen.
Dan dun opbrengen met een  of kwast en met een andere doek na eventjes weer afnemen.
Het resultaat is dan licht gekleurd hout met de nerf iets donkerder.

Vind je het resultaat te licht: gewoon nog 1,2,3 of nog vaker herhalen tot de kleur naar wens is.

Tip: koop kleine potjes beits van 2 of 3 kleuren en ga eens testen op wat stukken resthout.
Tip2: een verloop in kleuren zou ik zelf niet doen, de kans dat je dat op alle trommels hetzelfde krijgt is ongeveer 0%

drfill

idd, transparante beits..  als je ketels nu ge-wrapped zijn, heb je mazzel,
gewoon de wrap eraf (beetje heat-gun) en hierna ketels goed schuren,  want anders na beitsen
heb je allemaal 'kippevel' op je ketels (houtvezels die rechtop gaan staan)   maar dan.. 
 je ziet dat hierna een donkerdere blauwe kleur in 'fade' erop gespoten is..
je hebt dus een goede spuitbus nodig, en skills om de fade te laten lukken..
(oefenen op karton.. zou ik doen)  hierna afwerken met blanke lak ..   succes  : p

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#4
mei 07, 2016, 15:34 Last Edit: mei 07, 2016, 17:35 by Technobeat
Wat er op de Tama foto is zien is is gedaan in hun professionele fabriek met hi-end spuitmachines .
Ben erg benieuwd of je dit met een kwast of roller voor elkaar gaat krijgen ....

Maar wellicht is Henk een echte kunstenaar met een vaste hand en kan hij dit nagenoeg evenaren .

In ieder geval wens ik hem succes en het zou tof zijn als er een leuke foto reportage van de werkzaamheden van : Voor - Tijdens en eindresultaat zou komen , en ik denk dat er meer forumleden zijn die dit project eveneens graag willen volgen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Wat er op de Tama foto is zien is is gedaan in hun professionele fabriek met hi-end spuitmachines .
Ben erg benieuwd of je dit met een kwast of roller voor elkaar gaat krijgen ....

Maar wellicht is Henk een echte kunstenaar met een vaste hand en kan hij dit nagenoeg evenaren .

In ieder geval wens ik hem succes en het zou tof zijn als er een leuke foto reportage van de werkzaamheden van : Voor - Tijdens en eindresultaat zou komen , en ik denk dat er meer forumleden zijn die dit project eveneens graag willen volgen .
Dat idee had ik ook Technobeat. Ziet er wel mooi uit trouwens. Het is een aardige uitdaging. Daar ben je wel even mee bezig.
Evt laten air-brushen ?

Of misschien aan een schilder vragen die dit als hobby doet ? Een vriend van mij heeft deze poort voor mij ge-airbrushed (als je het zo mag zeggen).


drfill

mooi hoor..  die stalac tieten : )

hoe ik een fade zou doen :  eerst tot 1/2 van ketel heel vaag waaieren met spuitbus (blauw)
dus 100% gelakte deel is nu zo vaag mogelijk ..  nu laten drogen..   
2e laag  waaieren begin tot 75%  iets minder vaag dus..
van 75 tot 100% niet meer spuiten (vaagste deel)   laten drogen ..
nu van begin tot 50% dunne laag erop..  laten drogen ..
nu van begin tot 25% spuiten..  laten drogen..   resultaat zou nu 'een fade' moeten zijn ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

En dat met voor alle trommels hetzelfde resultaat? :D
En zonder harde grenzen?
En spuit je nat-in-nat of nat-in-droog (dat laatste stel je voor).. fades worden meestal nat-in-nat gespoten omdat het dan beter vloeit voor een gelijkmatiger overgang.

Voor één trommel die alleen staat zou ik het zo doen.
Realiseer je dat de fade op de basdrum anders is dan op een snare, die verschillen nogal in diepte weet je.

drfill

ik weet..   'nat' fade proberen, weet niet..   je hebt zo hangers of druipers met een spuitbus,
zeker omdat je steeds 'vanaf 1 kant moet komen' ..   ik zelf zou er zowiezo niet aan beginnen ..
beschreef hoe het naar 'mijn idee' zou kunnen ..   (is mijn idee dus..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Henk0210

Heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga er nog even over na denken of ik het ga proberen.
Groeten Henk
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Omhoog