Versatrigger

Gestart door drum1964, mrt 18, 2016, 15:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Weer wat nieuws in E-drum land.

http://versatrigger.com/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

Draadloos.. .  Ik heb het niet zo op draadloos,'; Voorbeeld: ik had/ heb  een draadloze koptelefoon : te veel 'uitval' en storing. Zeker als je met meerder apparatuur om je heen zit. Of uhh.. gaat de vergelijking mank? Ik vind 't maar nix.

Technobeat


Met Otje eens , gebruik voor mijn mediaplayer en dergelijke altijd een ethernetkabel en geen wifi , draad is sneller en betrouwbaarder .
Maar het concept ansieg is goed bedacht en de prijs is ook redelijk , eigenlijk zou je zo`n setje een dag of 14 op proef moeten kunnen krijgen ( en dat kan ook als Bax en Thomann dit product in hun assortiment zouden opnemen ) .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ja.. leuk ..    versatrigger aan/uit schakelaar zit onder je vel..  kost lekker veel batterijtjes per trigger..
lijkt mij gigantische vertraging opleveren met meerdere triggers die allemaal via 1 hub moeten 'vertaald'
worden..  al die milliseconden pulsen van het spelen..   laat staan extra latency van draadloos systeem..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Nieuwsgierig hoe dit draadloos verbind, met de perikelen van de weinige vrije etherfrequenties deze dagen.

Zou een product ala Line6 G Relay nog het beste werken denk ik.

Als er gedacht is aan de batterij duur en stabiliteit voor deze uitgebracht is kan het interessant zijn. Niets zo irritant als kabels en lelijk als je triggers live gebruikt.

Ik ben benieuwd naar reviews uit het veld.

Robert-Jan

#5
mrt 18, 2016, 22:55 Last Edit: mrt 18, 2016, 23:05 by Robert-Jan
Wel cool idee qua dat t gelijk trigger to midi is..
Ik lees dat er ook cymbal triggers in ontwikkeling zijn...als het echt werkt, dan is t ook echt wel een dingetje.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Mooie demo

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

met 1 trigger werkt 't lijkt..   ben benieuwd met een compleet drumstel..  zou wel kabels schelen idd..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

En een module.. ;)
En de weg naar tablets ligt open..

Als ..als ..als..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#9
mrt 19, 2016, 14:30 Last Edit: mrt 19, 2016, 15:15 by Technobeat
ja.. leuk ..    versatrigger aan/uit schakelaar zit onder je vel..  kost lekker veel batterijtjes per trigger.
Zeker , trigger(s) staan altijd in '' stand-by '' ook na gebruik van speeltijd , dus als je 2 dagen niet speelt kost het toch batterijenergie , dus na een tijdje steeds weer alle vellen er af om batterijtjes te vervangen , niet erg handig :N  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Lees gewoon even op de website wat ze zelf zeggen over de batterij ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


hundreds to thousands of hours of drumming 8)  .

En de hub gaat rechtstreeks de pc / laptop / tablet in , komt dus geen audio-interface meer aan te pas *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paulpiscoi

Hallo

Ik ben Paul, de ontwikkelaar van versatrigger. Ik ben Roemeen maar ik spreek nog een beetje Nederlands omdat ik in de jaren 90 daar heb gewoond en op school gezeten (voor 4 jaar). Ik heb nog veel vrienden en kennissen in Nederland.

Nu dan naar de onderwerp.

Ik heb pas deze week the trigger op de markt gezet. Ik verwacht nog steeds de eerst reviews van mijn eerste klanten.

De batterij leeftijd is echt geen probleem. In standby verbruikt de trigger bijna niks en kan gerust een paar jaar in standby zitten. In "drum mode" kun je er honderden uren mee. Dit zijn theoretische schattingen op basis van het stroomverbruik. In praktijk kan het niet heel veel verschillen.

Met meerdere triggers tegelijk is ook geen probleem en een van de rede is dat de draadloze transmissies heel kort zijn. Er worden allen een paar bytes (voor elke slaag) gestuurd naar de hub. Dit is mogelijk omdat de piezo signaal is verwerkt binnen de trigger en niet door de hub of de software achteraan.

Als er andere vragen zijn wil ik ze graag beantwoorden.

Groeten,
Paul.

Robert-Jan

Welkom Paul!

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

hundreds to thousands of hours of drumming 8)  .

En de hub gaat rechtstreeks de pc / laptop / tablet in , komt dus geen audio-interface meer aan te pas *O*  .
Bijna goed..een audio interface heb je altijd nodig. Een audio interface zorgt voor de verwerking van ..de audio.. In principe is dat je geluidskaart, maar heb je een crappy computer dan heb je een crappy geluidskaart die dat mogelijk niet trekt..dan heb je een losse audio interface nodig.
Het nieuwe hieraan is de ingebouwde trigger to midi interface..ook iets wat je altijd nodig hebt want als je op een pad slaat komt er geen midi signaal uit..het signaaltje moet naar midi om met de software te kunnen praten..dat gebeurt normaal in module. En daarom heb je nu altijd een module nodig om dat te kunnen doen. Dan heb je dus een kastje met interne sounds en poespas die je niet gebruikt omdat je de vst software geluiden wil.
Alesis en roland hebben losse trigger to midi interfaces maar die stellen niet zoveel voor.
Maar goed, met dit principe heb je dus triggers en een heel klein hubje..geen module of trigger interfsce meer nodig. Zet daar een goeie laptop naast (een wat oudere gebruikte macbook pro zou geweldig zijn) en gaan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Welkom Paul!

Is dit systeem ook te gebruiken met bestaande modules zonder computer?

Technobeat

#16
mrt 19, 2016, 16:13 Last Edit: mrt 19, 2016, 16:29 by Technobeat
Kijk , dit is tof , wij als eindgebruiker kunnen rechtstreeks met de ontwikkelaar van  Versatrigger communiceren .

Welkom :)  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paulpiscoi

Bedankt allemaal voor de warme welkom!

Heel goed uitgelegd, Robert-Jan. Het is de bedoeling dat de software (Versatrigger Studio) ook voor tablet beschikbaar zou zijn. De software is zo geschreven dat het heel makkelijk is om het te porteren naar andere platforms zoals android of iOS. Eerlijke te zijn, ik weet niet hoe aantrekkelijk het is nu voor tablet gebruikers. Misschien weet jij daar meer wat van...

Musiqman, het is in principe te doen, ja. Daarvoor moet je wel een geluidskaart met midi uitgang hebben. Dan kan je de virtual midi (die van Versatrigger Studio uit komt) koppelen aan de midi van je geluidskaart en dan met een midi kabel naar de module. Dus je module moet ook een midi input poort hebben.

Robert-Jan

#18
mrt 19, 2016, 19:15 Last Edit: mrt 19, 2016, 19:28 by Robert-Jan
Het is niet zo zeer de vraag of er nu behoefte aan is, maar ik denk vooral dat het voor de kleuters van nu  onacceptabel is om met een module met een lcd schermpje aan te komen over 10 jaar ;)
Er zijn twee issues denk ik waarom het er nog niet is. Ten eerste de koppeling tussen de tablet en de hardware. Alesis heeft ooit een dock gemaakt, maar ja als er een nieuw model ipad uitkomt dan is dat dock snel waardeloos.
Dat probleem heb jij dan niet.
Ten tweede is er weinig qua ios/android software voor de geluiden, heel langzaamaan komen er nu apps met gesamplede drum sounds (het gaat wel redelijk hard met de synths)
Ik denk dat jij voornamelijk veel laptop gebruikers als klant zal hebben, maar je opent wel een weg met een app.. En vooral een manier ook om relatief goedkoop een edrumset te creeeen met hele dikke gesamplede sounds.
Maar goed..eerst de bekkens ..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dreamdrummer

Bijna goed..een audio interface heb je altijd nodig. Een audio interface zorgt voor de verwerking van ..de audio.. In principe is dat je geluidskaart, maar heb je een crappy computer dan heb je een crappy geluidskaart die dat mogelijk niet trekt..dan heb je een losse audio interface nodig.
Het nieuwe hieraan is de ingebouwde trigger to midi interface..ook iets wat je altijd nodig hebt want als je op een pad slaat komt er geen midi signaal uit..het signaaltje moet naar midi om met de software te kunnen praten..dat gebeurt normaal in module. En daarom heb je nu altijd een module nodig om dat te kunnen doen. Dan heb je dus een kastje met interne sounds en poespas die je niet gebruikt omdat je de vst software geluiden wil.
Alesis en roland hebben losse trigger to midi interfaces maar die stellen niet zoveel voor.
Maar goed, met dit principe heb je dus triggers en een heel klein hubje..geen module of trigger interfsce meer nodig. Zet daar een goeie laptop naast (een wat oudere gebruikte macbook pro zou geweldig zijn) en gaan.
Als dit goed werkt, is het wel een top-product. Eindelijk al die kabels weg :-P
Scheelt veel opbouwtijd haha.
Maar hoe zit het dan met de instellingen die je normaal in je soundmodule regelt?
Sensetivity, Threshold, Masktime etc.. ?
Is dit dan met die software te regelen ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Robert-Jan

Dit is een plaatje van de software..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Duidelijk lijkt mij , je kunt pad voor pad alles virtueel regelen :)  .

Aha , ook het batterijniveau kun je aflezen , aan alles is gedacht .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Zeer aangenaam verrast ! 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

[quote author=paulpiscoi link=msg=71717 date=1458397468

Met meerdere triggers tegelijk is ook geen probleem en een van de rede is dat de draadloze transmissies heel kort zijn. Er worden allen een paar bytes (voor elke slaag) gestuurd naar de hub. Dit is mogelijk omdat de piezo signaal is verwerkt binnen de trigger en niet door de hub of de software achteraan.

Als er andere vragen zijn wil ik ze graag beantwoorden.

Groeten,
Paul.
[/quote]

Als het werkt, is dit idd een geweldige vooruitgang. Maar werkt het ook bij cymbalen/bekkens ? Ik lees en zie er nix over..

paulpiscoi

Ik ben nu bezig met het ontwikkelen van een universeel trigger waar in je je e-cymbals and e-pads kunt inpluggen. Hopelijk is 'tie klaar in 3-4 maanden. Volgende jaar komt nog de complete wireless cymbal, als alles goed gaat. 

Omhoog