Oude premier

Gestart door Arno, mrt 15, 2016, 21:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Arno

Hallo mijn naam is Arno Biesheuvel,

Na 25 jaar slagwerker te zijn geweest in een harmonieorkest hang ik mijn drumstokken aan de wilgen. Om gezondheidsredenen ben ik genoodzaakt te stoppen.

Ik heb thuis op zolder een oud premier drumstel staan (jazzkid) die ik gebruikte om af en toe nog om te oefenen. Ik heb het drumstel in 1986 2e hands gekocht.

Graag wil ik weten wat de waarde van dit drumstel is.

Beschrijving drumstel:
Premier, zwart met doorlopende spanners.
Basedrum: 51 cm (20 inch)
Floortom: 41/42½ cm (16 inch)
Tom: 30/31 cm (12 inch)
Snare: 35½/36½ cm (14 inch)
Bongo's: 20,4 cm (8 inch) en 15,2 cm (6 inch)
Bekkens: 56 cm (22 inch) Zilco By Azco Canada en 45,5 cm (18 inch) Zildjan
HiHat: 38 cm (15 inch) Zild-Han
Inclusief koffers (hardcase), bekken hoezen en kisten voor harware en bongo's.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Foto's invoegen lukt nog steeds niet!
https://drive.google.com/open?id=0B7eAF1_BWJ4OaTR2djVUdWxJTW8
https://drive.google.com/open?id=0B7eAF1_BWJ4OWUgtRERsSVJLOEE

Met vriendelijke groet,
Arno Biesheuvel

Wouters

Mooie vintage shit!

Lastig om zo een prijs te bepalen.
Afhankelijk van conditie en details (bij het laatste denk aan type snare, houtsoort ketels, gewicht bekkens, type bekkens etc).

Drumkit is van jaren 50 / 60
Daarmee heeft ie waarschijnlijk pre-internationale maten.

Al met al een zeer complete kit.
Daar zal je geen problemen mee hebben om die te verkopen.

Je zou kunnen overwegen cymbals en drums los van elkaar te verkopen.

Misschien dat je vraag op Facebook's Dutch Vintage Drum meeting -group bij een specifiekere doelgroep belandt. Hier is men toch meer van modern.

Arno

Wouters,

Bedankt voor de reactie.
Het is idd lastig te bepalen wat de waarde is.
Ik heb nog niemand gevonden die mij kan of durft te vertellen wat de waarde is.

Technobeat

#3
mrt 16, 2016, 19:26 Last Edit: mrt 16, 2016, 20:40 by Technobeat
Hoi Arno .


Of zet de set op Marktplaats ( rubriek Drumstellen ) en laat er op bieden , dan krijg je een indicatie wat hij ongeveer waard is .
De echte kenner zal dan een reëel bod doen en misschien is dat naar je zin en kan je in onderhandeling gaan tot de prijs waar jij je goed bij voelt .
Het adverteren in deze rubriek is zins kort gratis dus je loopt geen enkel risico .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Of zet de set op Marktplaats ( rubriek Drumstellen ) en laat er op bieden , dan krijg je een indicatie wat hij ongeveer waard is .
Ik denk dat je dan vooral heel snel moe bent van lui die, niet gehinderd door gebrek aan enige kennis van zaken, de set voor een appel en een ei willen overnemen.

De eerste stap is het achterhalen van het type en de leeftijd van de kit. Dan ken je gericht gaan kijken wat een gangbare prijs is voor deze kits.

Wouters, hoe heb jij zo snel de leeftijd van de set bepaald? Wat ik op basis van de badge kan vinden is het een eind jaren '60 kit (60-ies script logo). De twee bongo drums zijn later bijgekocht, getuige de badge.

Na zoeken en vergelijken op deze site kom ik uit op een Premier uit 1968 of 1971. Kenmerkend zijn de brede floortompotten met twee duidelijke knikken en de stemschroeven op de bassdrum. Gezien de enkele tomophanging op de bassdrum (hier beschreven) zou ik zeggen een Premier 505 uit omstreeks 1968.

De waarde vind ik moeilijk. Ik zie ze zo snel voorbij komen tussen 250 euro en 600 dollar.


Overigens gebruikt Premier volgens de catalogi al vanaf voor 1955 de standaard inch-maten, dus dat is niet iets om je zorgen over te maken.

Robert-Jan

#5
mrt 17, 2016, 18:24 Last Edit: mrt 17, 2016, 21:03 by Robert-Jan
Ik heb het even naar Piet Klaasen verzonden, hij zegt een Premier Elite met pre international maten.
Dat kan je ook zien, de alu rand van het vel van de 12 tom past niet lekker in de hoop.
Die iets kleinere vellen zijn overigens wel te krijgen,maar zo werkt t ook blijkbaar.

Maar hij durft er ook geen prijskaartje aan te hangen, wat de gek er voor geeft..voor 250 zou ik m niet wegdoen gezien de vintage hype.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wouters

Wouters, hoe heb jij zo snel de leeftijd van de set bepaald? Wat ik op basis van de badge kan vinden is het een eind jaren '60 kit (60-ies script logo). De twee bongo drums zijn later bijgekocht, getuige de badge.


Vanaf mijn gsmtank-schermpje gekeken, was de badge idd pre-70s, tom-ophanging ook. Lugs kon ik niet beoordelen toen, nu wel, is idd laat 60s.

Omhoog