extra pad/cymbal aansluitingen verschillende modules

Gestart door joost van doorn, mrt 07, 2016, 16:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joost van doorn

Hallo,
wat zijn de mogelijkheden om extra toms of cymbals aan te sluiten?
Op m'n TD4 kan 1 cymbal, maar hoe zit dit bij bijv. een TD9 of 11 of 15?
Kan je hier meer op aansluiten of is dit altijd maar beperkt tot 1 pad of symbal?
Of kan je alleen op de duurdere modellen ( TD20 of TD30 ) dit verwachten?
Joost

Otje

#1
mrt 07, 2016, 18:03 Last Edit: mrt 07, 2016, 19:22 by Otje
Kijk hieronder bij 'triggerinputs'.:
https://en.wikipedia.org/wiki/Roland_V-Drums

..op de lijst 'available drummodules'. Kolom 'Total'. Dat is het aantal pads/cymbals dat je op de module kunt aansluiten.

joost van doorn

He Otje,
Het is mij duidelijk, ik heb nl een TD4 met een extra cymbal, maar kan verder niet uitbreiden. Is het dan een mogelijkheid om een andere losse module te kopen, bijv een TD20 module, en die aansluiten? En gaat dat allemaal goed werken, of kom je dan weer andere problemen tegen?
Joost

Otje

#3
mrt 07, 2016, 21:51 Last Edit: mrt 07, 2016, 21:53 by Otje
Dat gaat prima lukken. De TD-20  kan ieder ander Roland pad en cymbal aansturen, "No Problem! Eigenlijk zijn alle Roland modules onderling inwisselbaar, zie foto's van mijn huige set; ooit ook begonnen met een TD-4, gebruik h'm zelf nog steeds, momenteel in combinatie met een TD-6 module. De originele hardware is gefaseerd op gewaaderdt en de TD-4 module kan het moeiteloos 'aan'.

..Hoe die was toen ik h'm kocht..
[

..en zoals tie er nu bijstaat  :Zoek de verschillen

Jazz

Dat iet er echt gaaf uit.
There is no music without jazz

joost van doorn

Hoi Otje,
Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, wil zelf ook gaan uitbreiden en had al wel bedacht dat zo'n TD20 prijzig is en de uitbreiding is maar weinig. Zat dus te denken, kan ik niet een TD4 erbij kopen en die koppelen aan m'n huidige TD4, dat is een verdubbeling, dan kan je ook wat. Gaat dat en hoe heb jij dat gedaan? Dit is ook een stuk goedkoper dan een TD20 module kopen.
Joost

Otje

Je kan er een Td-4 bij kopen en ze in 'serie' schakelen. Van de  ene  output naar de  mix-in van de ander. Ik heb de TD 4 & 6 beide aangesloten op een mixer en van daaruit naar speakers  en koptelefoon.


 ...wat je ook kan doen is een Roland TMC 6 aanschaffen.( Ik zal  zelf geen 2 dezelfde modules nemen!) Dat is een soort uitbreidings voor alle Roland modules, beschikt je over 6 xtra triggers. Filmpje maakt éen en ander duidelijk

djska

als het alleen maar om een single zone crash gaat, kun je een input via een splitter kabel delen met een andere pad enz.

joost van doorn

 Dus als ik het goed begrijp kan je simpel twee drumstellen samenvoegen,dmv een kabel, maar je kan ze ook via een mixer koppelen, deze geeft waarschijnlijk, denk ik,  meer mogelijkheden.
Ik heb de instructievideo gezien van de TMC-6, maar dat ziet er wel ingewikkeld uit.
Ik ben niet zo'n technisch mannetje.
Bereik ik met het koppelen van twee drumstellen niet makkelijker en eenvoudiger  resultaat?

Otje

#9
mrt 08, 2016, 20:30 Last Edit: mrt 08, 2016, 20:37 by Otje
Dus als ik het goed begrijp kan je simpel twee drumstellen samenvoegen,dmv een kabel, maar je kan ze ook via een mixer koppelen, (   ), 
Bereik ik met het koppelen van twee drumstellen niet makkelijker en eenvoudiger  resultaat?
Twee drummodules koppelen is het meest eenvoudige.
Een mixertje geeft wat meer mogelijkheden om randapparatuur aan te sluiten; zowel -in (CDspeler? Pick-up, enz) als out (speakers/koptel.)
Ik weet niet offie veel meespeelt met bestaande muziek van een cd/dvd of wat dan ook; maar mixertjes zijn niet duur en vroeg of laat schaffen de meeste e-drummers er wel éen aan. Ze zijn echt een handige 'ad-on'.
De TMC-6 vraagt wat meer 'know-how' maar is wel weer  veel goedkoper dan de 2de nieuwe module. Alleen al om dit laatste zou ik zeker geen 2de nieuwe module kopen. Neem dan een 2de handsje, ( = net zo goed)


joost van doorn

Een nieuwe module wordt het inderdaad niet, tweede hands wel het een en ander te koop, zag ik.
Zijn er mixers die redelijk eenvoudig zijn, weet jij merknaam of type, en wat kost zoiets? Kan ik ook ergens info vinden om er iets over te lezen? Ik ben totaal niet op de hoogte wat er is of wat er allemaal mogelijk is.

Technobeat

Zo`n Behringer 802 mixer als Otje in zijn post heeft gezet is al een redelijke , diverse ( soorten ) aansluitingen zijn mogelijk .
Bij o.a. Bax te koop voor 62,= euro met 3 jaar garantie .
Kun je geen buil aan vallen lijkt mij .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Je kan er een Td-4 bij kopen en ze in 'serie' schakelen. Van de  ene  output naar de  mix-in van de ander. Ik heb de TD 4 & 6 beide aangesloten op een mixer en van daaruit naar speakers  en koptelefoon.


Ja, dat mixertje heb ik ook. Daar gaat alles op in. De computer, Stereo, TD30, keyboard, Roland SPD S de Xbox. Werkt perfect.

Technobeat


Geen last van een ( lichte ) brom in het eindsignaal met deze mixer Deadman ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

joost van doorn

Zo'n Behringer 802 lijkt me inderdaad wel een handig instap model, voor een leek. Ziet er wat vriendelijker uit dan een TMC-6. Zit er ook een handleiding bij ( hopelijk ook in het nederlands ) met duidelijkheid vwb stekkers en snoeren die je moet gebruiken?  Ik heb nu al aardig wat verloopstekkers, omdat ik niet precies wist welke maat e.d. ik moest hebben. Ik gebruik nu m'n laptop en m'n pick-up om mee te spelen, maar moet elke keer stekkers wisselen, is niet echt gebruiks vriendelijk. En kan je ook een soort gezinspak kopen met verschillende snoerlengtes en verschillende jacks, zodat je gelijk al wat in huis hebt?

67Deadman

Geen last van een ( lichte ) brom in het eindsignaal met deze mixer Deadman ?
De computer hoor je wel brommen maar alleen als het stil is. Als je speelt of muziek heb opstaan heb je er geen last van.

67Deadman

Zo'n Behringer 802 lijkt me inderdaad wel een handig instap model, voor een leek. Ziet er wat vriendelijker uit dan een TMC-6. Zit er ook een handleiding bij ( hopelijk ook in het nederlands ) met duidelijkheid vwb stekkers en snoeren die je moet gebruiken?  Ik heb nu al aardig wat verloopstekkers, omdat ik niet precies wist welke maat e.d. ik moest hebben. Ik gebruik nu m'n laptop en m'n pick-up om mee te spelen, maar moet elke keer stekkers wisselen, is niet echt gebruiks vriendelijk. En kan je ook een soort gezinspak kopen met verschillende snoerlengtes en verschillende jacks, zodat je gelijk al wat in huis hebt?
Als je deze tekst in de XENYX 502/802/1002/1202 - Audiobizz in je zoekfunctie plakt dan heb je hem gelijk in de korte versie.
Boekwerk zit bij het apparaat als je hem koopt.
Weet niet of er een gezinspak snoerlengtes bestaat maar als je zelf de afstand meet van je apparatuur naar je mixer heb je gelijk de juiste lengte. Je moet wel de route van de het snoer meten. Ik neem ze altijd net iets langer omdat ik nogal eens mijn spullen verplaatst en niet wilt dat ik weer nieuwe snoeren moet kopen. Maar dat moet ieder voor zich weten.

Otje

( ) Zit er ook een handleiding bij ( hopelijk ook in het nederlands ) met duidelijkheid vwb stekkers en snoeren die je moet gebruiken? ( )  En kan je ook een soort gezinspak kopen met verschillende snoerlengtes en verschillende jacks, zodat je gelijk al wat in huis hebt?
Een kringloopwinkel of 2de handszaak heeft snoeren, verloopstekker en kabels in overvloed voor een paar 'duppies' te koop. Ik werk ook in een kringloop, we hebben bakken vol met stekkers in allen soorten en maten. Ik heb een voorraadje 'van alles wat'; altijd makkelijk.

https://www.gebruikershandleiding.com/Behringer-xenyx-802/preview-handleiding-24156.html

joost van doorn

Nog even een vraag over wat DJSKA zei, over een single zone crash met een splitterkabel. Ik heb nu twee CY8 als crash, kan ik er dan vier crashes van maken, en hoe dan precies? Dankzij deze topic word ik steeds wijzer, ben m'n complete drumstel qua sound aan het veranderen en afstellen, klinkt steeds beter, wist niet dat er zoveel mogelijk was. Thanks aan degene die gereageerd hebben, en me verder geholpen hebben.

Otje

#19
apr 01, 2016, 08:49 Last Edit: apr 01, 2016, 09:19 by Otje
Dat is zeker mogelijk. De crach-male connectors aan de TD-4 kabel zijn immers  stereo. EN je kan op de module de 'bow' en 'edge' v.d. crash* apart instellen!
Bij aanschaf wel  even opletten dat je de juiste combinatie neemt: Stereo female- naar 2 maal mono 'male connectors

 :/ : ik ga/ging er gemakshalve van uit dat je de TD-4 gebruikt .

BTW: Je kan van die enkele crach de bow/edge dus gebruiken door deze te splitsen; de Bow instellen voor de ene crash en de Edge instellen voor de tweede crash.

Dreamdrummer

Ik weet niet hoe het met de TD-4 zit, maar ik heb een TD-9 en daar kan ik alleen de AUX en de tom-jacks van splitten... !

Zie: http://www.vdrums.com/forum/advanced/diy/22185-splitter-for-dual-piezo-inputs-aka-spd-30-td-9-11-12-15-20-30-aux-tom-splitter

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

joost van doorn

Goeie tip, btw kabeltje niet makkelijk te krijgen, Bax-shop heeft ze niet op de site staan, en heb er nu eentje besteld bij de plaatselijke electronica zaak, die kon ze ook niet bestellen. Die maken er dus nu eentje voor weinig. Je gaat van me horen hoe dit afloopt.

joost van doorn

Heb een kabeltje om te splitsen, van stereo naar 2x mono, maar bij mij werkt het niet helemaal goed. Als ik alles heb aangesloten, dan dan wordt het bow signaal naar beide cymbals doorgegeven. Het is dan een zacht geluid, en als ik bijvoorbeeld een andere cymbal instelling neem, dan worden beide cymbals gewijzigd, en niet eentje. Er wordt dus 1 en hetzelfde signaal door gegeven naar beide cymbals.
Doe ik iets fout, of zou m'n kabel toch niet goed zijn?

Otje

#23
apr 09, 2016, 19:36 Last Edit: apr 09, 2016, 20:05 by Otje
Joost;
..effuh in't menu 'duiken':
In het menu 'Padsettings" de parameter Crash 2 usage instellen op CRASH

Bij nader inzien: Werkt alleen bij de 2 ride kabels!  "foutjuhh..".

joost van doorn

Ik heb inderdaad een TD4 module. Wat bedoel jij met "werkt alleen bij de 2 ride kabels?" Alles gecheckt, stond goed op crash, ik kan dus de bow en edge geen apart crash geluid geven. Als ik een bepaald geluid instel, dan veranderd de andere automatisch mee. Klopt dit en bedoel jij dit ook?

Omhoog