In-ears

Gestart door Mootje, feb 22, 2016, 13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Mootje

Ik heb momenteel de SE 215 op zich niet verkeerd...alleen mijn rechter krijg ik er niet goed in. Dus helaas werkt het niet
goed. Dus ben ik er klaar mee en zal dus meer geld uit moeten geven of mijn oren verprutsen. Dus zit er niet veel anders op dan
aangemeten in ears.

Heeft iemand een tip? waar...bedrag?....internet staat er vol mee, zodoende weet ik even niet meer waar ik het beste terecht kan.
Dus denk ik dat ik het beter kan vragen aan degene die ervaring
hiermee hebben.

thnx

Hammar

Probeer de beheerder van deze site eens!

Robert-Jan

cinepaq.nl
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MatiZ

http://www.acscustom.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=41

De website werkt helaas niet helemaal best maar het mooie van dit merk is dat ze verkocht worden door veel audiciens in Nederland.

Ik heb zelf in-ears laten aanmeten en voor 300 euro was ik klaar. Je kunt natuurlijk ook 1000+ euro uitgeven hoor! Is maar net wat je wilt..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drumslet

http://www.acscustom.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=41

De website werkt helaas niet helemaal best maar het mooie van dit merk is dat ze verkocht worden door veel audiciens in Nederland.

Ik heb zelf in-ears laten aanmeten en voor 300 euro was ik klaar. Je kunt natuurlijk ook 1000+ euro uitgeven hoor! Is maar net wat je wilt..
Zeg dat! Die website laadt echt heel erg slecht...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

MichelC

Ik heb tinnitus en ik raad iedereen aan om gehoorbeschermers te gebruiken. Echt drama als je een gehoorbeschadiging krijgt. Leven wordt minder leuk.

jamsmurf

Sinds m'n 15e ongeveer speel ik al met gehoorbescherming. Begonnen met van die gele industrie doppen, daarna over naar Alpine en die gebruik ik nog steeds.
Nu speel ik sinds een aantal jaar ook met In-Ear. Gewoon een setje Shures aangeschaft voor om en nabij de 100eu en ze bevallen prima. Schuimpjes in de oren en gaan.
Als ik dan een keer een gig doe zonder de in-ear, kan ik mooi terugvallen op de Alpine pluggen. Bevallen me ook prima.

Als je met in-ear begint, hoef je niet gelijk van die peperdure doppen aan te schaffen om een goed geluid te krijgen. Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk ;-)

Harre

Ik heb tinnitus en ik raad iedereen aan om gehoorbeschermers te gebruiken. Echt drama als je een gehoorbeschadiging krijgt. Leven wordt minder leuk.
Same here. Stilte bestaat niet meer... en komt ook nooit meer terug, zoals het er nu voor staat.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Same here 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Maar..in ear en gehoorbescherming zijn toch soort van twee verschillende dingen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Subtiel ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

jamsmurf

Maar..in ear en gehoorbescherming zijn toch soort van twee verschillende dingen..
Dat klopt natuurlijk. Maar in-ear zou je op zich ook als een soort bescherming kunnen zien. Immers: je hoort alles beter en de boel hoeft niet zo hard.

Robert-Jan

Ja maar dat moet je dan wel doen, dat is het gevaar.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Een in-ear keihard zetten zodat je alsnog gehoorbeschadiging oploopt schiet inderdaad niet zo op  :N
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

jamsmurf

Dat is redelijk essentieel ja :)
Die van mij heb ik nog niet eens voor de helft opengedraaid qua volume. Mijn vader is ook al muzikanten-doof en dat hoeft voor mij niet zo  8)

kaboemba

Ik heb toevallig net weer weer een paar aan laten meten.
Deze keer van pluggerz, mooie is dat je deze als gehoorbescherming kan gebruiken (ik heb ze met 25 db filters) maar je kan ook de filters er uit halen en dan passen (er is een lijst met welke passen) je oordopjes er in.
Je kan ze dus ook als in-ears gebruiken.
Gisteren de eerste test en ik moet zeggen geluid is prima, al weet ik nog niet of 25 db net te veel demping is.

Zitten prima, soort rubber.
Naam staat in de doppen en 2 jaar verxekerd tegen verlies.
Samen met een koordje en een klem waaraan je de in-ears kan hangen ben je net geen 200 euro kwijt.

Die piep in mijn oren raak ik ook nooit meer kwijt maar het is fijn om toch nog een hele tijd wel wat te horen.

HHBBXX

Ik lees hier toch wel een aantal reacties van mensen met piepende oren, dus toch wat beschadiging. Daar heb ik ook last van sinds al jaren voordat ik begon met drummen, maar het is ook niet de bedoeling om het nog erger te laten worden.

Mijn vraag is: is gehoorbescherming altijd nodig? Of alleen bij optredens, omdat er dan toch meer herrie is?

Als ik alleen op mijn drumkamer zit te oefenen op m'n A-kit heb ik meestal geen oordoppen in of een koptelefoon op, alleen als ik de metronoom erbij gebruik. Altijd bescherming is natuurlijk beter, maar is het is ook zo lekker om zonder oordoppen te spelen  :6
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Joris

Ik doe dat zo goed als nooit meer, en dat hou ik ook zo.  Ik heb zelfs meestal oordoppen in met een vic firth isolation koptelefoon erover.

leeqnl

Ik drum nooit meer zonder gehoorbescherming. Je kunt maar één keer je oren slopen. En als je dat goed doet heb je daarna of nooit meer rust (eeuwige piep) of altijd rust (je hoort niets meer). Thuis wat spelen op je eigen A-kit voelt misschien alsof het minder hard gaat dan in een repetitieruimte / op een podium met de hele band, maar je kunt net zo goed je oren slopen. Zet maar eens een dB meter naast je neer (op oor hoogte).

Thijs

Altijd bescherming.
Zeker met goede op maat gemaakte doppen met (zo goed als) vlakke demping speelt dit wat mij betreft lekkerder dan zonder.

Ik kan het mijn oren in ieder geval niet meer aandoen om zonder te spelen...

dunDaan

Als ik alleen op mijn drumkamer zit te oefenen op m'n A-kit heb ik meestal geen oordoppen in of een koptelefoon op, alleen als ik de metronoom erbij gebruik. Altijd bescherming is natuurlijk beter, maar is het is ook zo lekker om zonder oordoppen te spelen  :6
Totdat je plotseling die continue piep in je oren blijft horen en denkt "had ik maar ............."

Ik ben blij dat ik net op tijd tot bezinning ben gekomen en echt nooit meer drum zonder gehoorbescherming.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

HHBBXX

Die piep zit er al meer dan 30 jaar dus die valt me alleen op als het echt helemaal stil is. Maar het is me duidelijk dat ik gewoon altijd gehoorbescherming moet gebruiken. Gelukkig heb ik voor het motorrijden net Alpine doppen op maat laten maken en in de bijgeleverde folder stond dat het filter dat erin zit geschikt is voor drummen en motorrijden en nog een paar dingen.  *O*  Dat komt dus goed uit.

Bedankt voor de reacties, ik zal vanaf nu mijn oren beschermen  :Y
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

baszuidwijk

Die piep zit er al meer dan 30 jaar dus die valt me alleen op als het echt helemaal stil is. Maar het is me duidelijk dat ik gewoon altijd gehoorbescherming moet gebruiken. Gelukkig heb ik voor het motorrijden net Alpine doppen op maat laten maken en in de bijgeleverde folder stond dat het filter dat erin zit geschikt is voor drummen en motorrijden en nog een paar dingen.  *O*  Dat komt dus goed uit.

Bedankt voor de reacties, ik zal vanaf nu mijn oren beschermen  :Y
Ik gebruik bij akoestisch drummen ook van die 'motor-doppen'; weliswaar geen op maat gemaakte, maar wel met van die filtertjes erin. Scheelt met drummen echt enorm.

djska

#23
mrt 26, 2016, 10:42 Last Edit: mrt 26, 2016, 10:45 by djska
Ik gebruik bij akoestisch drummen ook van die 'motor-doppen'; weliswaar geen op maat gemaakte, maar wel met van die filtertjes erin. Scheelt met drummen echt enorm.
Nu ga ik ook zuinig met mijn oren om, als ik grotere concerten bezoek heb ik bijna altijd doppen nodig en heb vaak genoeg mee gemaakt dat ik dat dan nog niet trek en verder van het podium weg moet. Dus ik ga er vanuit dat mijn oren tov. andere mensen nog wel okay zijn.
Ook vind ik drumvolume als je zelf achter de kit zit meestal veel acceptabeler dan als iemand anders in dezelfde ruimte op de kit zit en jij zelf toekijkt. Maar ik speel geen metal en sla hooguit stevig, maar niet echt full-force hard.

In een bigband situatie loop ik meer gevaar van trompetten schuin links achter me, maar toch ben ik iets voor ze gaan zitten omdat ik zelf anders niet hard genoeg speel, toen ik bij die band begon, speelde ik veel te slapjes en had ik moeite met het volume van mijn eigen drums, dus wellicht heb ik hier nu over de afgelopen jaren een beetje gehoorschade mee opgelopen, maar dat moet dan maar. Dopjes in, in die situatie werkt niet, dan klinkt het nooit goed en dan heb je nooit de goede akoestische balans. Die repetitieruimte is gelukkig echt groot en dat scheelt een hoop, dan kan het geluid weg. Ik probeer dan ook te kleine oefenruimtes te vermijden. Wat ik wel eens heb gedaan in een te kleine oefenruimte is gewoon simpel headsetje in, wat ik dan toch gebruik voor bv. metronoom, en dat haalt er net een paar dB vanaf, waardoor het volume net acceptabel wordt.

Ik een kleine kroeg- of oefensituatie vind ik dat ik het niet kan maken om zelf doppen in te doen, en hard te meppen, terwijl de andere muzikanten en mensen dat niet hebben, als de ruimte te klein is, moet ik gewoon het volume beperken, omdat drums in principe het basisvolume bepalen. Als ik dan voluit ga meppen in zo'n situatie vind ik dat bijna een f you tegenover de omstanders.
Ik zo'n situatie heb ik wel eens met een bassist gespeeld die zelf van die lullige gele dopjes in doet, het volume van zijn bas opdraait en veel te veel hoog indraait, niet te pruimen. Toen ik hem dat wilde vertellen moest die eerst zijn dopjes eruit halen anders hoorde hij me niet. Die bassist mijd ik nu dus ;-).

Harre

In een bigband situatie loop ik meer gevaar van trompetten schuin links achter me, maar toch ben ik iets voor ze gaan zitten omdat ik zelf anders niet hard genoeg speel, toen ik bij die band begon, speelde ik veel te slapjes en had ik moeite met het volume van mijn eigen drums, dus wellicht heb ik hier nu over de afgelopen jaren een beetje gehoorschade mee opgelopen, maar dat moet dan maar. Dopjes in, in die situatie werkt niet, dan klinkt het nooit goed en dan heb je nooit de goede akoestische balans.
Dat laatste zal van de doppen cq filters afhangen. Goede filters hebben een vlakke demping en dus blijft de balans hetzelfde, alleen is het volume zachter.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog