Welke Drum Monitor

Gestart door K9 Spike, jan 02, 2016, 05:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

K9 Spike

jan 02, 2016, 05:30 Last Edit: jan 02, 2016, 09:19 by K9 Spike
Veel Drum Monitoren vindt je niet en reviews zijn zo goed als onbestaand - Daarom de vraag welke Drum Monitor gebruiken jullie om aan je e-drum aan te sluiten en waarom verkoos je jou Drum monitor boven een andere ?

kaboemba

Een goede basversterker met tweeter, waarom:

Goedkoop, veel keus en een prima geluid en als ik stereo wil dan gooi ik de hele zooi over de p.a.
Drummonitoren is nogal onnodig, je kan gewoon een goede full range actieve speaker gebruiken of zoals ik doe een goede basversterker (maar wel met tweeter i.v.m. goed hoog).
En wat mij opvalt aan die drum monitor dingen is dat het vooral voor thuis is bedoelt en ook de bouwkwaliteit heeft die daar bij past.

Nijlpaard

Lucas nano. Kost wat maar dan heb je ook wat
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

K9 Spike

@kaboemba Het is ook voor thuis gebruik...
Hebben ook het merk of een link van jullie drum box plaatsen waar je tevreden van bent?

Otje

Als ik al een drummonitor zal aanschaffen wordt het deze:


Ze zijn makkelijk te bedienen. De knoppen zijn voorzien om met je drumstok te bedienen. Meerdere (3!) aansluitingen voor instrumenten, koptelefoon- en mix in aansluiting. Je heb ze in 50 en 100 watt.
Deze is een 'Katt', maar oa.Ddrum en Medelli  bieden éenzelfde soort monitor .

K9 Spike

@ Otje Inderdaad die van Kat kom je veel tegen samen met die van Ronland PM-10.
Ook Alto maakt een leuke compacte box - alto-ts115w-truesonic-actieve-luidspreker-met-bluetooth

djska

Uit eerdere post van me:

Als het niet hard hoeft beter een stereo setje dan zo'n mono pm10.
Ik heb in eerste instantie ook over een eenvoudig stereo gespeeld en later een pm-30 gekocht.
Als ik nu iets zou moeten kopen, puur voor thuisgebruik, zou ik op MP kijken naar een setje niet te kleine (bv. 8" woofer) actieve monitoren van bv. Tannoy, KRK whatever.

kaboemba

Ik kan niet voor een ander spreken en weet niet wat het mag kosten, maar koop iets goeds.
Enne gewicht doet er ook toe, een goede speaker weegt wat en goede apparatuur vaak ook.
Bij een hoger budget wordt dat anders, want dan heb je goed licht spul.

Als ik de specs van dat kat ding zie ben ik bang dat het niet veel is.
50 watt lijkt mij erg licht.
Net 14 kg, kan eigenlijk geen kwaliteit zijn.
Staat niet welk merk/type speaker er in zit.

Als ik kijk wat anderen er van vinden en een youtube filmpje dan zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.
Maar alle waar naar zijn geld he.

K9 Spike

Ik dat iets zoals deze alto-ts115w truesonic actieve luidspreker met bluetooth dan kan ik mijn ipad nog koppelen via bluetooth  :)

Technobeat


Heb je dan geen last van latency met zo`n combinatie Spike ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

K9 Spike

Heb je dan geen last van latency met zo`n combinatie Spike ?
Hoe bedoel je? Via enkele kanalen dat ik heb gehoord zou deze geen vertraging hebben als je dit bedoelt..

leeqnl

Misschien niet helemaal antwoord op jouw vraag, maar even mijn mening over drum monitoren. Ik speel zelf op mijn e-drum (tegenwoordig) altijd met koptelefoon in plaats van monitor. Ik heb het geprobeerd met actieve speakers. Qua geluid werkte dit heel goed, echter werd ik gek van het geplok van de stokken op de pads. Met mijn huidige koptelefoon heb ik hier geen last van. Niet stom bedoeld, maar heb je hier ook over nagedacht? Het zou zonde zijn als je dure monitoren koopt en daarna ontdekt dat je je irriteert aan het geplok... (been there, done that)

drfill

+1
ben nogal kritisch op sound, en met koptelefoon klinkt voor mij het best..
en mijn doel van e-drums was 'met weinig volume kunnen oefenen'
soms doe ik ook wel plokken, als ik e-drum gewoon als oefenpads gebruik..
als je met anderen speelt heb je natuurlijk wel versterking nodig..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

K9 Spike

@leeqnl Misschien kan je hier wel gelijk in hebben, maar als je de volume een klein beetje hoger zet valt deze reuze mee.
Aan bovenstaande tekst kan je dus opmaken dat ik deze Alto TS115W heb aangekocht en had nog een extra voordeel, namelijk het zijn solden dagen in Januari en heb deze Actieve Box aan een nog scherper prijs gekregen dan op de website.  ;)
Wat ook leuk is al ik mijn iPad op bluetooth zet kan ik mijn muziek in heel het huis horen.
Dus tot op heden, ben ik tevreden van de Alto TS115W

baszuidwijk

Voor gebruik thuis (in mijn geval staat mijn kit in mijn kantoor) en in de studio heb ik echt geen behoefte aan een monitor. In beide gevallen komt het geluid binnen over de koptelefoons. Zo horen we alle details heel erg goed, sluit je je af van het omgevingsgeluid en kan iedereen makkelijk zijn persoonlijke mix maken. Heel fijn :Y

Ik heb mijn e-kit vorig jaar een keer gebruik tijdens een jam-sessie. Toen heb ik een keyboardversterker gebruikt die in de backline stond. Dat was een Roland. Weet niet meer precies welke, maar deze had een blauw front en zal er dus wel een uit de KC-serie zijn geweest. Zat een mooi geluid in.

Jazz

Is het mogelijk om de roland aansluiting voor de monitor aan te sluiten op die
waar de bassist ook op is aangesloten ?
There is no music without jazz

EgoPro

Hallo allemaal, FiPo hier op drum-forum, ben net begonnen met drummen. (goed voornemen?) En heb een Yamaha DTX400k gekocht om mee te beginnen. Als het bevalt zal ik in de toekomst vast nog wel wat anders kopen.

Maar mijn vraag gaat over het versterken van het "output" signaal van de kit. Ik wil dus in mijn kleine hobby kamertje het geluid enigzins kunnen versterken. Als ik zelf speel heb ik een koptelefoon op maar je wilt toch wel eens een keer wat aan iemand laten horen.

Kan ik zo'n kit gewoon op een normale HiFi versterker aansluiten? Dit zou voor mij namelijk een goedkope oplossing zijn.
Yamaha DTX400k

67Deadman

Hallo EgoPro,

Welkom bij de club en ja dat kan. Ik heb dat in het begin ook uitgeprobeerd alleen zet hem niet te hard anders heb je in no time boxen die niet meer werken.

Succes.

Jazz

Was mijn vraag een rare vraag ?
There is no music without jazz

Technobeat


Je wilt dus je Roland-kit inpluggen op de monitor van de bassist als ik het goed begrijp Jazz ?
Misschien kan het wel , maar ik zou het uitgestuurde signaal niet te hard in de monitor laten binnen komen en goed afstemmen met het signaal van de bassist , en daarna het volume op de monitor rustig aan wat hoger zetten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Oke, kan dit dus wel degelijk proberen.
Ik had geen idee of dit mogelijk was.
Bedankt
There is no music without jazz

baszuidwijk

Is het mogelijk om de roland aansluiting voor de monitor aan te sluiten op die
waar de bassist ook op is aangesloten ?
Je wilt dus je Roland-kit inpluggen op de monitor van de bassist als ik het goed begrijp Jazz ?
Misschien kan het wel , maar ik zou het uitgestuurde signaal niet te hard in de monitor laten binnen komen en goed afstemmen met het signaal van de bassist , en daarna het volume op de monitor rustig aan wat hoger zetten .
Geen rare vraag, hoor Jazz. Als ik 'm zo weer lees en ook de reactie van @Technobeat er naast leg, dan realiseer ik me dat de vraag op meerdere manieren te interpreteren is.

Wat is de situatie en wat wil je ermee bereiken?

Bijvoorbeeld:
A) kleine setting, instrumenten individueel versterkt en PA voor de zang?
B) grote setting met backline, PA en front of house?


djska

Kan ik zo'n kit gewoon op een normale HiFi versterker aansluiten? Dit zou voor mij namelijk een goedkope oplossing zijn.
Dat kan best! Zo ben ik ook begonnen. Tuurlijk gaat het niet echt hard, maar harder dan dat kun je het thuis echt niet maken.

EgoPro

Bedankt allemaal voor de antwoorden, dan ga ik ergens een oude versterker op de kop tikken. Ik woon in een appartement en kan sowieso het geluid niet hard zetten (vandaar e-drum).
Yamaha DTX400k

Jazz

Hoeft inderdaad niet te hard. Veel zang met allerlei begeleiding o.a. Bas die langs me zit.
Dikke monitor dus net meerder aansluitmogelijkheden.
Thuis speel ik t meest met koptelefoon
There is no music without jazz

Omhoog