remote hi-hats, jullie ervaringen .....

Gestart door Black Page, okt 31, 2011, 18:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Black Page

Zijn er hier gebruikers van remote hi-hats. Wat is de ervaring? Welk merk heb je? Wie gebruikt de remote als hoofd hi-hat. Ben zelf aan het oriënteren op zijn ding. Lees wisselende berichten over de Pearl RH-2000.... De nieuwe van Trick schijnt behoorlijk goed te zijn ...

grt René


Joris

Ik heb die Rh-2000 van pearl, prima ding niks mis mee. Die trick ziet er idd erg goed uit, zal wel prijzig zijn.

Rick


Ik heb die Rh-2000 van pearl, prima ding niks mis mee. Die trick ziet er idd erg goed uit, zal wel prijzig zijn.


Naast heel lastig om aan te komen buiten de USA

Black Page


Ik heb die Rh-2000 van pearl, prima ding niks mis mee. Die trick ziet er idd erg goed uit, zal wel prijzig zijn.


Dank voor je reactie!
Kan je de verschillen benoemen. In een review las ik dat je echt heel hard moest trappen om de hihat dicht te krijgen. Speel je met 14" hats met de remote? Of lichtere waardoor je minder last hebt van de iets mindere respons? Of zijn de verschillen echt minimaal?

Joris

Ja het is nou eenmaal niet zo soepel als een normale hihat.
Ik heb er op moment een 13" op maar had er eerst altijd een 14" op. Er zit zo'n veer op die je kan afstellen, maar uiteindelijk kom je toch ergens in het midden uit, heel strak of heel slap speelt allebei niet echt lekker. Maar heb hem toch rechts staan dus superveel gebruik ik hem ook niet.

dunDaan

Ik heb een oudje van Tama, en ik sluit me aan bij de vorigen: het speelgevoel zal altijd wat zwaarder zijn vanwege de kabel, maar zeker met een korte kabel lijkt me dat toch goed te doen.
Stuur anders ff een mailtje naar Bozzio, die gebruikt er een stuk of wat .....  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

FoREVer


Ik heb een oudje van Tama, en ik sluit me aan bij de vorigen: het speelgevoel zal altijd wat zwaarder zijn vanwege de kabel, maar zeker met een korte kabel lijkt me dat toch goed te doen.
Stuur anders ff een mailtje naar Bozzio, die gebruikt er een stuk of wat .....  8)7


30 ofzo, nu ik hier toch ben wat zou nou de beste remote hihat zijn kwa prijs/kwalieit verhouding wil er ook wel een
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Black Page

Intussen heb ik er 1. Van een merk dat eigenlijk hier niet mag worden genoemd.Va hetzelfde merk als mijn kit, en een snaredrumserie heeft vernoemd naar een superieure kwaliteitsmerk.

Ik heb hem van Drum Craft gekocht. Kostte rond de 180 en komt qua speelgevoel heel dicht in de buurt van een normale hat. eerlijkheishalve is deze van betere kwaliteit dan een DW5000 en een pearl. De reden dat ik hem kocht is nog iet wat vreemder, om het zacht uit te drukken, maar op zich wel bizar en grappig.

Ik heb altijd op een normale rechtshandige opstelling gespeeld. MAAR .. ik ben linksbenig van nature en rechtshandig. Ik heb zo'n 19 jaar met mijn rechtervoet op de bassdrum gespeeld, totdat ik de laatste maanden veel aan het dubbel bassdrum spelen was. Ik kwam erachter dat die linkervoet veel makkelijker was te trainen, maar van links naar rechts over de toms vond ik veel prettiger dan van rechts naar links ( a la Phil Collins). Dus de oplossing remote hihat voor de rechtervoet, linker pedaal van de twinpedaal om de bass drum te spelen. Dus soort van benen gekruist,


Echter op mijn werk hebben we de ruimte om muziek te maken en daar staat ook mijn cheap DDrum D2 set, alleen voor linkshandigen opgesteld. En goh wat leert het went echt wel van rechts naar links over de toms. En ik merk dat het zo (open handed spelen, volgen jullie het nog??) prettiger spelen is dan met een remote hihat spelen zoals beschreven .... Dus waarschijnlijk twinpedaal en remote hihat verkopen en een twinpedaal tzt voor linksvoetigen kopen.

En alle gekheid niet op een stokje, Ik heb redelijk zitten oefenen qua onafhankelijkheid en techniek met mijn linkervoet, maar ben intussen verder dan ik ooit was met mijn rechtervoet...... En ieder nadeel heeft zijn voordeel: ik kan met mijn rechtervoet nu makkelijk patroontjes spelen. De basis voor linkervoet clave, heb ik nu met mijn rechtervoet ook redelijk voor elkaar .....


Maar het antwoord op de vorige vraag: drumcraft maakt, los van het feit dat het niet netjes is de snare drum lijn Lignum te noemen, hele goede remote hihats ..... voor een dito prijs ...

grt René


Erik

Voor veel drummers is zo'n tweede hihat toch vooral zodat ze open-handed kunnen spelen? Als je ondertussen toch dubbelbass speelt kun je het probleem van een remote hat omzeilen door een X-hat te gebruiken. Dus een hihat die je niet open en dicht kunt trappen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

dunDaan

Niets persé. Ik gebruik 'm vooral om van sound te wisselen, en dus als volwaardige hi-hat te gebruiken.
Voor dubbele bassers is een hi-hat clutch toch de meest voor de hand liggende (én goedkoopste) oplossing ?!?!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

patrick76


Ik heb altijd op een normale rechtshandige opstelling gespeeld. MAAR .. ik ben linksbenig van nature en rechtshandig. Ik heb zo'n 19 jaar met mijn rechtervoet op de bassdrum gespeeld, totdat ik de laatste maanden veel aan het dubbel bassdrum spelen was. Ik kwam erachter dat die linkervoet veel makkelijker was te trainen, maar van links naar rechts over de toms vond ik veel prettiger dan van rechts naar links.


Ik ben linkshandig en rechtsbenig.  ;) Kortom....Onhandig. hahaha. Reden voor mij ook om een remote te kopen. Heb een Fame remote gekocht. Gaat wel wat stoerder dan een normale hi-hat, maar na een tijdje gaat het wel goed.Gewenning.
Op aanraden van een drumleraar ben ik nu veel met het linkerbeen aan het oefenen. Gaat wel redelijk, alleen heb ik nu moeite met "het ritme van de hihat" met m'n rechtervoet. Ook een kwestie van veel oefenen.

Wat mij betreft is een remote hihat een leuke oplossing om je hihat op de plek te krijgen waar je het best speelt.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

ACSlater

Ik kwam laatst deze tegen:
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Drums/HiHat-Stands/Fame-Remote-Cable-HiHat-Soft-Wire-HiHat-Stand/art-DRU0016274-000

Mogelijk interessant voor mensen die het eens willen proberen. Voor die prijs heb je niet eens een fatsoenlijke X-hat. Zelf heb ik geen behoefte aan zo'n ding :)

patrick76

Die van de Music Store heb ik.
Is voor die prijs een leuk ding.
De nadelen: hij gaat speelt stoer en je hebt heel weinig ruimte voor een drop-clutch.
O ja, je moet het pedaal  (als het kan) vast maken met een klem. Anders valt hij om.

De voordelen: je kunt hem op elke plek zetten waar je hem hebben wil.

Hmm....dat zijn toch niet echt veel voordelen ten opzichte van de nadelen.  8)7
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog