Opnemen met één studiomicrofoon / portable recorder ?

Gestart door KadumPssh, okt 29, 2011, 20:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Voor opnames zoek ik een, het liefst handheld, oplossing om multitrack opnames mee te maken. Je kent het wel, drumtrack inspelen op een drumless track en daarna zang erbij. Uit de informatie van zoom begrijp ik niet of dat kan.

Ik wil tijdens de opnames wel de vorige tracks op mijn oortjes hebben natuurlijk. Kan bijv. een zoom h2n dit?

FoREVer


Bij weinig ervaring zou ik de Zoom H4N adviseren, daar zijn op eenvoudige wijze mooie stereo-opnamen mee te maken.


Okee dankjewel, zal nog is even over denken.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paul


Voor opnames zoek ik een, het liefst handheld, oplossing om multitrack opnames mee te maken. Je kent het wel, drumtrack inspelen op een drumless track en daarna zang erbij. Uit de informatie van zoom begrijp ik niet of dat kan.

Ik wil tijdens de opnames wel de vorige tracks op mijn oortjes hebben natuurlijk. Kan bijv. een zoom h2n dit?

Ik weet dat de Zoom H4 mogelijkheid biedt om 2 microfoons in te pluggen en 2-sporig op te nemen.
Wil je op de achtergrond monitoren, dan zal je iets van een laptop op de achtergrond moeten hebben om de guidetrack af te spelen. Dan kan je de Zoom-opname daaronder plakken, en dat weer monitoren voor de zang.

animal


Okee dankjewel, zal nog is even over denken.


Graag gedaan. Lees ook eens deze test, uitgevoerd door het zeer vooraanstaande muziekblad Sound on Sound. http://www.soundonsound.com/sos/jun09/articles/zoomh4n.htm

KadumPssh

Ik denk dat ik maar 2 AT2020's vraag voor me verjaardag  :Y
Nog een vraag, welke interface / mixer / mengpaneel (verschil?) is niet al te duur, maar kan ik wel goed gebruiken? Het liefst 3 microfoon ingangen, ik ga er eventueel een extra bass-mic erbij kopen.

Hoor graag van jullie!
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Hoefnix


Ik weet dat de Zoom H4 mogelijkheid biedt om 2 microfoons in te pluggen en 2-sporig op te nemen.
Wil je op de achtergrond monitoren, dan zal je iets van een laptop op de achtergrond moeten hebben om de guidetrack af te spelen. Dan kan je de Zoom-opname daaronder plakken, en dat weer monitoren voor de zang.


De h4n kan idd multitrack en overdub aan heb ik nu gevonden. Dank voor de info.

Paul


Ik denk dat ik maar 2 AT2020's vraag voor me verjaardag  :Y
Nog een vraag, welke interface / mixer / mengpaneel (verschil?) is niet al te duur, maar kan ik wel goed gebruiken? Het liefst 3 microfoon ingangen, ik ga er eventueel een extra bass-mic erbij kopen.

Hoor graag van jullie!

Er staat (stond?) hier een Zoom R-16 te koop voor 275 euro. 8-kanaals, 8 microfoon pre-amps.
Presonus Firepod is ook een goede (tweedehands voor +/- 200 euro), ook 8 microfoon pre-amps en mogelijkheid tot daisy-chaining (2 Firepods aan elkaar voor 16 kanalen), maar dan moet je wel een computer/laptop met FireWire hebben. Voordeel is dat die redelijk klein en daardoor goed te vervoeren is.
Er zijn er vast nog wel meer, maar dit is wat ik zo ken.

drum1964

Ik kan een nieuwe m-audio sputnik(buizenmicro) voor maar 299 euro met voeding, ophanging en koffer kopen.
http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=518

Ik zou hem willen gebruiken in ons repetitiehok om heel de band mee op te nemen.
Heeft iemand ervaring met deze micro ? Of kan ik beter in een ZOOM H4n investeren ?






Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

animal

Het is natuurlijk een vergelijk tussen appels en peren, met alléén een microfoon kun je nog geen opname maken, met alléén een Zoom H4 kun je meteen aan de slag..... dus?

edw!n

Ik heb zelf een zoom h2 en ben daar zeer tevreden mee. Volgens mij niet geschikt voor overdubs, maar dat zou dan blijkbaar met de h4 kunnen.

Maar waar ik achter ben gekomen is dat plaatsing direct achter je, dus iets naast/achter je hoofd, hele goede resultaten heeft. Mijn idee daarbij is dat als je drumt je alles zo hard aanslaat dat je het zelf goed hoort en de balans lekker is. Dus een microfoon bij je hoofd slaat precies op wat je hoort :)

Check het uit
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

drum1964

Thanks guys.

Mijn gitarist beschikt over de nodige opnameapparatuur, alleen een goede microfoon onbrak nog.
Daarom mijn vraag over de m-audio sputnik.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Def-11

Ik gebruik een M-Audio Microtrack 2 en een SONY  ECM MS907, werkt prima voor onze band!  :) beetje uitzoeken waar de plaatsing van de mic het beste is maar werk wel.

Harre


Thanks guys.

Mijn gitarist beschikt over de nodige opnameapparatuur, alleen een goede microfoon onbrak nog.
Daarom mijn vraag over de m-audio sputnik.

Puur gebaseerd op gevoel en niet op ervaring, maar ik zou dan niet voor zo'n kwetsbare microfoon gaan en iets aanschaffen wat meer hufterproof is en je dus ook eventueel mee kunt nemen bij optredens.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal


Puur gebaseerd op gevoel en niet op ervaring, maar ik zou dan niet voor zo'n kwetsbare microfoon gaan en iets aanschaffen wat meer hufterproof is en je dus ook eventueel mee kunt nemen bij optredens.


Daarentegen zou de mic qua SPL (140dB) de klus wel moeten kunnen klaren.

Harre

Ik begreep dat dit met één of andere dempings pad er op is en dat hij normaal 'maar' tot 132 db gaat. Dat is dan weer weer niet zo uitzonderlijk, aangezien de meesten wel tot 130 db komen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

patrick76

Hallo allemaal,

ik heb net een weekje de Zoom H1 portable recorder in huis.
Wat een leuk klein ding is dat. Ik ben er zeer tevreden over.
Op 1 ding na......Ik heb nu wat drum werk opgenomen en heb daarbij een cd-tje laten meedraaien.
Toen ik dat ging beluisteren was het volume van de cd heel wat zachter opgenomen dan het drumwerk.
Heeft iemand hier ook ervaring mee??? Wat zou ik er aan kunnen doen dat de volume van de cd op gelijk niveau komt met het drumwerk???
Ik ben bang dat het antwoord word: Volume van de cd speler omhoog zetten.

Op de Zoom H1 kun je ook een externe microfoon aansluiten. Is het misschien een optie om een externe microfoon aan te sluiten en die dicht bij de luidspreker van de cd-speler te zetten (gericht opnemen) en de H1 op een afstandje te zetten (totaal opnemen) ???

Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

BasV

Je kunt dan beter alleen de drums opnemen (inspelen met koptelefoon) en later de audio eronder plakken, of zorgen dat je de cd-speler direct op de H1 kan aansluiten. Als je een mic voor een cd-speler gaat zetten heb je een hoop kwaliteitsverlies, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig hoeft te zijn.

patrick76

Verduld, dat ik er niet aan gedacht heb om de cd speler meteen op de h1 aan te sluiten. :(
Was ik denk ik over een maand of 2 achter gekomen. 8)7

Ik zal het morgen meteen proberen.

De reden dat ik de boel opneem is om te kunnen horen waar ik fouten maak, enz....
Via een splitter gaat het geluid van de cd speler naar de koptelefoon en naar de luidspreker. De volume van de luidspreker kan ik apart regelen.
Dus als ik de cd speler via de splitter aansluit op de h1 en de koptelefoon opdoe, dan moet t goed komen???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

patrick76

 :( Nou, vandaag de line in aangesloten op de cd speler. Dat neemt de h1 wel op, maar het drummen niet.
Hij schakelt de microfoon uit en neemt alleen de line in op.
Dan zit er niets anders op dan de volumeknop omhoog te gooien en dan gaan drummen. Dus niet via de line in.
O.... Wat zullen de buren blij met me zijn. Haha ;)
Of heeft iemand nog een andere tip??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Machiel

Met de CD meespelen met oordopjes oid. Vervolgens in een audiobewerkingsprogramma zoals Cubase, Reaper, Logic of bijvoorbeeld Audacity het liedje er naast/overheen plakken. zo hoor je dus de drums én de muziek!

Neem mij vooral niet te serieus.

Hammar

http://soundcloud.com/drummerhammar/carry-on-10
Deze is ook zo opgenomen, drums met één enkele zoom (klinkt wat vlak) Met cubase in de mix gezet.

Best grappig!

Daqura

Ik zie hier wat posts over de Zoom H1 en ben aan het overwegen die ook te kopen. Weet iemand of die acceptabel is voor het opnemen van repetitie van een (harde) punkrock band? Het is puur om de muziek terug te luisteren en zo fouten te kunnen verbeteren in onze muziek. Niet om serieuze demo's oid mee op te nemen.

Hans

Kijk ook even naar een Blue Snowball... Daarmee heb ik laatste met een bandje een repetitie opgenomen (om inderdaad gewoon mee te gaan studeren, voor structuren etc) en dat was een heel prima ding voor die toepassing.

Daqura


Kijk ook even naar een Blue Snowball... Daarmee heb ik laatste met een bandje een repetitie opgenomen (om inderdaad gewoon mee te gaan studeren, voor structuren etc) en dat was een heel prima ding voor die toepassing.


Oke ziet er veel belovend uit, gezien de reviews :) Weet je ook toevallig of die dan ook geschikt is voor keihard punkopnames? Is wel jammer als er dan alleen maar ruis te horen is. Zo niet dan zit ik er serieus over na te denken deze te kopen!

Hans

Keiharde punk weet ik niet.... Wij deden het met een rockabilly dingetje. Je kunt wel vrij goed de 'gain' naar beneden brengen, of hij dan nog wat bruikbaars opneemt weet ik niet zeker.... Maar ja voor dat geld, heb je als het niet lukt een leuke mic ... Nog wel een laptopje nodig en een programma om op te nemen (daw). Check dan even Reaper.

Omhoog