Het Grote Crea-Bea(ter) Topic

Gestart door 5150, okt 28, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

5150

okt 28, 2011, 22:54 Last Edit: okt 28, 2011, 23:28 by 5150
Welkom in het HNDF's freubelhoekje...

Heb je een leuke Self-Made oplossing om je drum(gear) te verbeteren / aan te passen etc. ? Hier kun je ze delen met andere Crea Bea(ters)

Een jaar of twee geleden ben ik zelf eens op zoek gegaan naar een manier om het beschadigen van de BD-hoop door je basspedaal tegen te gaan. Er zijn natuurlijk gewoon dingen voor te krijgen maar ik heb zelf een redelijk simpele oplossing gevonden, die oerdegelijk is en perfect werkt. Misschien kun je er wat mee  8). De foto's zijn wat crappy maar misschien kan ik een keer wat betere maken wanneer dat wenselijk is.

1. Men kope een zogenaamde Elastomap A4 bij den  HEMA (2,75), neme een schaar en een rol dubbelzijdige tape met linnen drager (waar je ook tapijt mee vast kunt leggen...bij iedere bouwmarkt te krijgen).


Onderzijde van de map openvouwen (zitten vouw-randjes in om de map breder te kunnen maken zodat er meer in kan)


De flap er afknippen... 8)7


Dubbelvouwen bij de eerste vouw-lijn..(of op een maat die beter bij je hoop past...) Flink aandrukken zodat de vouw goed blijft zitten. :Y


De zijkanten van deze flap zijn schuin, 1 kant laat je intact en de andere kant knip je in dezelfde vorm...Maak m niet te breed want anders past ie niet in de kromming van je hoop  :?. Ikzelf maak m ongeveer 8 cm breed)


Tape aan de binnenkant plakken...wederom goed aandrukken !



Geheel dubbelvouwen...



En opplakken...klaar... *O*




***...in-between-drums...***

NathanR

Zonde van zo'n mooie map  :/

Haha nee zonder gekheid, handig en ziet er nog best goed uit ook!

Nlz

Hmm, morgen maar eens langs de Hema dan!  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

WDrums

Haha cool!

Weet niet of er meer zijn, maar ik mag ook altijd wel graag wat knutselen, ook voor mn drummerij.
Als er meer zijn, kunnen we misschien de titel aanpassen zodat iedereen zn eigengemaakte drumgerelateerde knutzeltjes kan posten :p

5150

#4
okt 28, 2011, 23:21 Last Edit: okt 28, 2011, 23:32 by 5150

Haha cool!

Weet niet of er meer zijn, maar ik mag ook altijd wel graag wat knutselen, ook voor mn drummerij.
Als er meer zijn, kunnen we misschien de titel aanpassen zodat iedereen zn eigengemaakte drumgerelateerde knutzeltjes kan posten :p


Goed Plan !...heb de titel aangepast... :+

***...in-between-drums...***

Rick

Voor 95 cent meer heb je een metalen Pearl hoop protector!

5150


Voor 95 cent meer heb je een metalen Pearl hoop protector!


Klupt ! Maar dan moet je ook een schroefje in je hoop draaien  :N ...tis ook maar een geinig idee...en sommige drumgerelateerde crea-oplossingen zullen ongetwijfeld vele malen briljanter en economischer  :z
***...in-between-drums...***

Rick

Dat is wel waar. Op mijn huidige drumstel past die pearl hoop protector bijv. dan weer niet omdat hij een stuk dunner is dan een Pearl hoop. Maar om dat wel mn drumstel met tape te lijf te gaan ben ik ook niet zo van.
Ik gebruik nu de "Arti Dixons Bassdrum Riser". Staat mn bassdrum 1.5" of 2" ofzo hoger, kan mijn pedaal daar op ipv op de hoop. Knel je je bassdrum niet af ook, vrijer resoneren e.d.

5150

Maar om dat wel mn drumstel met tape te lijf te gaan ben ik ook niet zo van...
tja...tis Kaal of Plakken...
***...in-between-drums...***

FoREVer

@5150,

Ik ga dat ook maar is proberen, wel geniaal bedacht! 8)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Marty-B

#10
feb 03, 2012, 20:54 Last Edit: feb 03, 2012, 20:55 by Marty-B
Helaas door de sneeuw geen band repetitie, dus dan maar ff knutselen, hier het resultaat(natuurlijk wel even op 1080p zetten, voor die super kwaliteit):



Het wordt een Drum-o-meter (aantal slagen in een minuut tellen). Nu voor de fun ff een buzzer aangesloten.

Luuk

Voor dit probleem gebruik ik zelf een pearl rim safer (http://www.thomann.de/nl/pearl_hpp2_reifenschutz_bassdrum.htm).
Wel iets duurder dan zo'n map -O- maar ja, bij mijn lokale drumwinkel kreeg ik hem gratis bij mijn dw performance *O*zo is hij dus nog goedkoper  *O*
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Hammar


Helaas door de sneeuw geen band repetitie, dus dan maar ff knutselen, hier het resultaat(natuurlijk wel even op 1080p zetten, voor die super kwaliteit):



Het wordt een Drum-o-meter (aantal slagen in een minuut tellen). Nu voor de fun ff een buzzer aangesloten.


Erg leuke hobby! Hoeveel haal je?

Hammar


Voor dit probleem gebruik ik zelf een pearl rim safer (http://www.thomann.de/nl/pearl_hpp2_reifenschutz_bassdrum.htm).
Wel iets duurder dan zo'n map -O- maar ja, bij mijn lokale drumwinkel kreeg ik hem gratis bij mijn dw performance *O*zo is hij dus nog goedkoper  *O*


Hey cool, ik wist niet dat dat los verkocht werd! Ook één besteld. *O*
Wel 8 euro verzendkosten........ -O-

harmen 18



Creatief geweest met een stukje aluminium en een tomhouder.

Ook een klein mixertje gekocht om makkelijk het volume van mijn (nu nog) koptelefoon te kunnen regelen.

animal

Ziet er netjes uit harmen 18.
Iets zegt me echter dat het meest creatieve onderdeel zich aan de onderkant bevindt.
Ik zou een foto van de onderkant en enige uitleg hoe je e.e.a. gefixt hebt erg waarderen.

harmen 18



Ik denk dat dit het wel verduidelijkt.

Het is in feite een adams (yamaha) tomhouder die in een sonor achtige klem gaat (verkeerd om dus eigenlijk)
De tomhouder zit met een multiklem aan de hihat standaard. Het klemmetje is er gewoonweg onder geschroefd.


Nijlpaard

Handige oplossing als je de spullen er voor hebt liggen :Y

En iig goedkoper dan de oplossing die ik nu gebruik :)

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Nou, nog maar één

"Perongeluk" een kontenschopper gekocht...

Deze mooi gekoppeld aan bovenstaand mixertje.
Komt natuurlijk nog gewoon een speakon stekker op en niet zo'n dropveter.

Nu nog een band  :F


Technobeat


Je bent lekker bezig Harmen . :) , en nu maar veel dubbels en triplets trappen .;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog