Niet tevreden sound Snaredrum, snaren vervangen?

Gestart door Mart098, sep 30, 2015, 17:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mart098

Ik zou dan thuis wel even testen hoe je dan gaat vlechten. Ik heb zelf uiteindelijk om de twee snaren gevlochten, 'k zat wel te twijfelen tussen om de twee en drie snaren. Uiteindelijk gaf om de twee snaren net iets minder buzz. Dat geeft net die drogere sound, waar ik naar op zoek was.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Jazz

Doe je vloeitjes in t midden of aan beide kanten ? Of maakt dat niet uit.
There is no music without jazz

Mart098

#27
jan 04, 2016, 21:46 Last Edit: jan 04, 2016, 21:58 by Mart098
Ik heb 'm redelijk in het midden (een centimeter of 3 naar de zijkant), dat geeft een iets drogere sound.
Hoe verder je 'm naar de zijkant toe doet, hoe minder droog de sound wordt.

Trouwens, ik kwam er een paar dagen geleden ook achter dat het vloeitje tijdens het spelen steeds iets gaat 'ontvlechten'. Hij zat er na ruim een week nog maar voor de helft in gevlochten. Iets om rekening mee te houden.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Jazz

Dank je wel. Ik ga t vanavond uitproberen.
There is no music without jazz

Jazz

Gisteravond gespeeld. Ik heb 2 vloeitjes tussen de snaren geplaatst en 0,0 resonantie.
Volgende keer eens kijken of 1 vloeitje ook voldoende is. Had niet zoveel tijd.
Brilliant toch dat dit kan met zo weinig.
There is no music without jazz

drfill

'Greatest snare drum trick ever'  over 1.000.000 views !!   alleen door die fuxing titel..
ik zou een vid moeten maken, 'greatest anti buzz trick ever'   of 'greatest amazing snare anti buzz trick'
 ..maar ach..  blah..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

'Greatest snare drum trick ever'  over 1.000.000 views !!   alleen door die fuxing titel..
ik zou een vid moeten maken, 'greatest anti buzz trick ever'   of 'greatest amazing snare anti buzz trick'
 ..maar ach..  blah..
Je bent en blijft een bescheiden persoon 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog