Losdraaiende spanbouten

Gestart door groovemaker, okt 27, 2011, 13:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Ik heb een probleem waar ik enorm nijdig over ben geweest!

Ik heb dus die Pearl Masters premium, wat iedereen nu wel weet.

Kom ik er achter dat de stembouten van mijn tom (10" en 14") losdraaien.
Dit is niet de eerste keer.....

Toen ik de kit terug gebracht naar de winkel en daar hebben ze er een drupje roze 'locktight' op gesmeerd.

Prima, geen probleem meer met mijn toms gehad, tot ik gisteren een velwissel deed, en toen begon de hele ellende weer opnieuw.

Nu heeft de winkel mij aangeboden om er weer een drupje van dat spul op te doen, maar dan kan ik weer helemaal van Franeker naar Heerenveen voor zo iets kleins.

Dit is dus al de 3e keer dat dit gebeurt in 1,5 jaar.

Dat is toch niet normaal voor een godsgruwlijk prachtig (dure) kit van Pearl uit de topserie?

Ook de ringetjes in de luchtgaten van de toms zijn al eens losgetrild......

Productiefout misschien??

Is er en betere, duurzamere oplossing voor deze spanbouten?
If it's too Loud you're too old!

Nlz

Loctite werkt één keer, als je het dan weer losdraait zoals je bij een velwissel doet, dan werkt het niet meer. Je zou zelf een tubetje loctite kunnen kopen, kost je de kop niet.
Dat het losdraait is niet meer dan logisch, het trilt nogal, zo'n trommel, en om te voorkomen dat je de spanbouten er alleen met fors gereedschap in kunt draaien zit er wat tolerantie in het schroefdraad. Maken ze die tolerantie kleiner wordt het een crime om alles aan te draaien door de frictie tussen spanbout en lug. Ik zou me er niet te druk over maken, het hoort er nou eenmaal bij.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem


groovemaker

Kom ik een heel eind, dank je wel



     kan een slotje op!
If it's too Loud you're too old!

paQ

Zomaar een heel topic over.

Deze gaat dicht.


Omhoog