TD-20: Dual trigger (snare) settings

Gestart door Stokmans, okt 26, 2011, 22:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Inmiddels 2 avonden besteed aan het zoeken naar de juiste trigger instellingen voor een snaredrum. Wat een ellende... Ik hoop dat er hier mensen zijn die me eens een zet in de goede richting kunnen geven.

Snare: 'zelfbouw', gaasvel en een dual trigger ingebouwd. 1 trigger onder het vel, 1 in de ketel.

Echter krijg ik de gevoeligheid niet ingesteld. Ik moet als een idioot meppen om er geluid uit te krijgen, zelfs met de offset in de laagste positie en de sensitivity op zijn hoogst... Verder krijg ik de rim en het vel niet gescheiden. Op gegeven moment hakte de rim er zo hard doorheen dat mijn trommelvliezen elkaar raakten ergens in het midden van mijn hersenpan (auw!)

Ter vergelijk een tom aangesloten. Super eenvoudig, offset en sensitivity in no-time perfect (voor de test).

*Zucht* Wie helpt me? Hoe kan ik bepaalde zaken elimineren?

Op het lijstje:
- Een andere (Roland) dual trigger snare lenen van m'n neefje en het nog eens proberen
- Snare trigger (bijv. DDrum Pro dual trigger) er op schroeven.
- ?????

Hoefnix

Het Schuim dat op je trigger zit is waarschijnlijk een verkeerde samenstelling. Als het te hard of te zacht is verlies je alle dynamiek van je aanslagen. Als je de spullen ervoor hebt even hard slaan op een tom en de snare terwijl je de meet welk signaal er wordt afgegeven door de trigger.

Dan ben je er vast achter waarom het niet lukt.

paQ

wat  gebeurt er als je je snare als tom instelt?

drum1964

of als je de snare aansluit op een tomingang van je module ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Stokmans

Niet zo'n gek idee, ga ik eens proberen vanavond!

Stokmans

Getest:
- Tom trigger op snare geschroefd, aangesloten op snare ingang en direct een prima signaal te pakken
- Omgebouwde snare op een TD-3 getest: He-le-maal niks...

Voor de duidelijkheid: De trigger geeft vrijwel geen signaal af, moet echt hard meppen (midden op de cone!) voordat er ook maar iets uit komt wat op geluid lijkt

Kortom, ik verdenk de trigger!

Hoefnix

#6
okt 27, 2011, 23:18 Last Edit: okt 27, 2011, 23:18 by Hoefnix
Steekt de trigger 2 mm boven het velhoogte uit (ff checke zonder vel)?

paQ

Polariteit goed?
Kabelbreuk? (eenvoudig te meten)

Stokmans

#8
okt 28, 2011, 08:51 Last Edit: okt 28, 2011, 08:53 by Stokmans

Steekt de trigger 2 mm boven het velhoogte uit (ff checke zonder vel)?

Yep, maar heb ook meer en minder geprobeerd. Maar ook direct op de cone (zonder vel er tussen) slaan heeft bijna geen effect, als ik op het metalen plaatje er onder sla, reageert hij wel direct.


Polariteit goed?
Kabelbreuk? (eenvoudig te meten)

Yep, want beide triggers werken wel. Draadbreuk is daarmee ook uitgesloten.

Overigens, ook de kabeltjes van de trigger eens omgedraaid: Geen effect.

Hoefnix

Andere cone proberen of meten (is weten)....

paQ

dan sluit je cone niet goed genoeg aan op je trigger.
Ik kan niets anders bedenken

waren het losse cones? of al geassembleerd?
In het tweede geval: retour afzender

Stokmans

Geassembleerde trigger, dus retour afzender.

drum1964

Ik verdenk ook de trigger.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog