Roland KT-10 review

Gestart door djska, mei 20, 2015, 21:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

mei 20, 2015, 21:19 Last Edit: mei 20, 2015, 21:38 by djska
Nou ja, review, ik was benieuwd en heb hem besteld voor een redelijke prijs bij Peter Verspuy en nu een paar dagen gebruikt, en vind hem uit-de-doos zeer goed aanvoelen. Als je je ogen dichtdoet voelt het aan alsof je met een pedaal op een echte bassdrum trapt. Hij speelt zelfs wat zwaarder/trager dan de Gibraltar direct-drive en KD-8 die ik tot nu toe gebruikte, en dat vind ik prima, ik heb liever dat ik op het electronische setje harder moet werken dan op een echte bassdrum. In het begin moest ik even aan de timing wennen, maar dat heb je bijna altijd wel als je wisselt van pedaal/bassdrum etc. Het mechanisme heeft een vergelijkbare massa-traagheid als een echt pedaal, en de beater komt tegen een padje aan die als je die indrukt ook voelt als een bassdrum en iets vertraagd terugkomt. Je kunt de veerspanning in een flink strakkere stand zetten en je kunt het gevoel van de hefboom beinvloeden tussen 2 gewichtjes te verplaatsen.
Het voelt zo realistisch dat je bv. ook het verschil voelt tussen de beater direct van het 'vel' laat komen of in het vel drukt.

Dit pedaal is flink stiller dan mijn toch niet echt lawaaiige KD-8, het scheelt zo veel dat ik nu bij een normaal volume veel meer van het vette bassdrumgeluid hoor over speakers en koptelefoon ipv. het klopgeluid tegen de pad.
Er zitten al rubberdopjes en spikes onder, en die heb ik nog net eens nodig gehad, het pedaal ligt superstabiel en schuift zo niet.
Ook een reden om deze eens te bestellen was de kleinere footprint, ik kan het setje nu een behoorlijk stuk dichter naar de muur schuiven en bespaar zo wat ruimte.

Ik vergelijking met de KD-8 triggert hij veel beter, maar ik denk dat mijn KD-8 al een beetje aan het verslijten is, het rubber is niet helemaal jofel meer en ik moest de gevoeligheid al flink verhogen.

Eigenlijk vind dat Roland de betere sets, zoals de nieuwe TD-25 standaard met dit pedaal zou moeten leveren (en alleen maar 10 en 12" pads, VH-11 en CY-12/15 bekkens).

Robert-Jan

Ja, te gek pedaal..k'heb um zelf ook. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jazz

Zit er verschil in de bovenstaande pedalen ? Qua funktie of gevoel
There is no music without jazz

Otje

KT -9  :?  Was de KT-10 niet goed genoeg ? Idem voor de FD-9 t.o.v. de FD-8.

 Nou ik heb het antwoord gevonden: "..its for Ultra-quiet Night Practice at home " !   :F
                                                     

67Deadman

KT 9. Ben benieuwd naar de prijs. Zat al iets te zoeken want het camping seizoen is weer begonnen en zit vaak door de weeks op de camping. (Ik werk van vrijdagmiddag t/m zondagavond)
SPD S meenemen KT 9 en kan lekker rommelen zonder teveel overlast te geven.
Zat al naar zo'n KD 8 te kijken maar vrees voor iets meer contact geluid. Of KD 5 ?
Iemand daar ervaring mee ?

Robert-Jan

Als ik t goed zie kosten de 9 en de 10 ongeveer t zelfde.
Maar als de 9 echt stiller is, is dat wel winst...de 10 is wel stiller als een bassdrumpad, maar tikt toch ook nog best wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

De KT-10 heeft echt een beater en zelf een traag inverend padje wat een bassdrumvel nabootst, ik voel amper of geen verschil als ik wissel van echt pedaal/bassdrum naar KT-10. Het kan niet anders dan dat je dat echte gevoel met de KT-9 gaat missen. De richting waarin het mechanisme werkt voorkomt ook contactgeluid richting vloer, dus ik me niet voorstellen dat je last van (contact)geluid met de KT-10 zal hebben.

Jazz

Volgens mij hebben ze hier in de winkel ook een KT 9 staan. Volgende week eens gaan kijken en uitproberen. Ben heel benieuwd hoe dat voelt.
There is no music without jazz

drum1964

Vanaf 1.30 kan je het verschil in contactgeluid beluisteren.

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jazz

dat scheelt een hoop in geluid.
voelt het echt aan als een pedaal van een a-drum?
There is no music without jazz

musiqman

Benieuwd naar het verschil in contact geluid en de feel tussen de 9 en de 10.

Technobeat


Contactgeluid tussen de aloude staande bassdrumpad en de nieuwe KT-10 is echt duidelijk en voor appartement gebruik zeer zeker aan te raden .

Maar als het niets uitmaakt in je thuissituatie geef ik toch de voorkeur aan de echt bewegende beater :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Kijk, zo'n KT 9, Ideaal. Ik moest goed luisteren maar ik hoorde niets  8)7

Jazz

#14
apr 17, 2016, 13:21 Last Edit: apr 17, 2016, 18:33 by Jazz
Nou, het is zoals technobeat zegt, wat geluid betreft is t natuurlijk fijn dat t geen of nauwelijks geluid maakt maar dat zou niet de reden zijn om t aan te schaffen.
Ik vraag me af of t net zo lekker speelt als n goede a-pedaal.
Geeft t een verschil met n e-drum pedaal
There is no music without jazz

blazer

Heeft er iemand de FD-9 ?

Ik heb nu de FD-8 en wil naar een FD-9 op voorwaarde dat hij beter is betreft bespeelbaarheid en gevoeligheid .

Ik vind enkel terug dat hij stiller zou zijn dan de FD-8 , maar dat interesseert mij niet .

Iemand die de stap gezet heeft en die mij kan toelichten hierover ?

Groeten Marc

Omhoog