Advies drumstel voor beginnende/fanatieke drummer

Gestart door Rocksoft, mei 10, 2015, 17:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rocksoft

Beste drum-liefhebbers,

Mijn zoon is begonnen met drumles (speelt ook piano/elec. gitaar).
Hij krijgt op dit moment les op een E-drum.....maar akoestisch is ook mogelijk.

Maar goed....hij moet dus thuis ook kunnen oefenen...en het is voor mij als vader erg lastig
om een goede keuze te maken t.a.v. het aanschaffen van een drumstel.

In eerste instantie ga ik voor een beperkt budget van max 250 euro....en gemakshalve ga ik ervan uit
dat ik voor dit bedrag toch best een redelijk 2e hands drumstel kan kopen.
Wanneer hij in de toekomst wil blijven drummen is vervanging natuurlijk altijd mogelijk....

Maar...hoe lastig allemaal.....
Akoestisch....leuk om te zien...leuk om te horen...(maar wel veel geluidsoverlast)....en zie af en toe best leuke
aanbiedingen voorbij komen van een gerenomeerd merk.
Electrisch......ziet er toch iets anders uit......naar mijn idee toch best veel mogelijkheden....en minder geluidsoverlast.

Ook genoeg aanbiedingen die in mijn budgetplaatje passen....alleen wat moet ik me hierbij voorstellen t.a.v. het geluid ?

Hoop op enkele tips....zodat hij op een leuke manier ook thuis kan oefenen....met een redelijk geluid.

Groetjes

Otje

....alleen wat moet ik me hierbij voorstellen t.a.v. het geluid ?


Groetjes
Je bedoelt 'geluidsoverlast.. :?

Nijlpaard

Je bedoelt 'geluidsoverlast.. :?
Denk dat er kwaliteit wordt bedoelt.

In mijn optiek kun je met een budget van 250 euro de optie voor een electronische kit wel overslaan. Voor dat geld heb je niets meer dan goedkope prut waar je zoontje snel de lol af zal hebben. 

In  de akoestische hoek heb je dan toch al wel wat keuze. Bijvoorbeeld een oude pearl forum of een premier.

Zomaar een selectie van MP waarbij de prijs tussen de 100 en 250 ligt.

http://link.marktplaats.nl/m927931185
http://link.marktplaats.nl/a1020296165
http://link.marktplaats.nl/m910511294

Eventueel kan je daar nog een setje dempmatten bij kopen die het geluidsniveau naar beneden brengen. Voordeel daarvan is dat deze makkelijk te verwijderen zijn zodat je zoon op een middag ook een keer ongedempt los kan ;-) (wel gehoorbescherming gebruiken dan :P )

Of je plaatst een setje Remo silentstrokes op je drumstel. Geeft het gevoel van echte vellen maar een veel lager volume.

Hier nog een linkje met wat meer info. 

http://drumsteladvies.nl/drumspullen/alle-rust-lawaai-maken/


Veel succes met het maken van je keuze.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rocksoft

Bedankt alvast voor de reacties......
Mede hierdoor al wat contacten opgedaan en zoals hierboven ook al aangegeven is mijn budget t.a.v een e-drum te beperkt voor een fatsoenlijk geluid.

Ondanks dat ik zelf liever luister naar akoestische drums, moet ik eerlijk bekennen dat ik ook nog weinig ervaring heb mbt tot E-drums. (Luisteren)
We wonen erg gehorig....gemopper van buren mbt gitaargeluiden bepalen toch wel een beetje de richting.

Ook al even gekeken op het advertentiebord in de muziekschool..

Yamaha dtxpress
Yamaha dtx400K
Yamaha dtx 2.0
Yamaha DAX 500

Tja....en zonder naar de prijs te kijken vraag je jezelf dan wel af wat of verstandig is.

En....als klap op de vuurpijl mogen we (erbij) een aria vintage drumstel erbij proberen.....voor de keren als we wel lawaai kunnen maken.

Nu nog de keus voor de e-drum....iemand ervaring met 1 van deze typen?

Black Page

Toen we die jaar geleden zijn verhuist naar een grotere woning wilde ik ook een e-drumstel. Vanwege de buren en dat ik dan toch het geluid van drums hoorde. Ik had op MP een roland TD 3kw op de kop getikt. Met het uitkomen van remo silent stroke gaasvellen ben ik daar van teruggekomen. Het speelgevoel was hier bepalend. Dus gaasvellen icm pads op de cymbals. Overigens gebruik nog wel de bassdrum en ride en crashbekken vd edrums.

67Deadman

Yamaha dtxpress
Yamaha dtx400K
Yamaha dtx 2.0
Yamaha DAX 500

Met een Yamaha of een Roland kan je nooit echt een buil vallen. Sommige zullen hier wel een andere mening over hebben.
De Yamaha DAX 500 zal wel de DTX 500 zijn ?
Daar ben ik mee begonnen. Leuke drumkits en goede sound.  Zie er zo al een paar op marktplaats staan.
Sommige aan de prijs maar daar is het onderhandelen voor.
Maar wilt hi de rubber pads of de gaasvellen ? Misschien de schuur maar halveren en daar een leuke muziekkamer van maken ? Als je zoon toch gitaar, keyboard en drums speelt kan die daar niemand lastig vallen.

Rocksoft

Allen,

Bedankt voor alle advies en reacties.
We zijn geslaagd.....en hebben een 2e hands Yamaha dtxpress gekocht incl een incompleet pearl drumset (geen kruk en bekkens)

Hij kan voorlopig bezig op zijn yahama, en ik kan dan op zoek gaan naar de ontbrekende onderdelen.

Nu maar hopen dat het geroffel gauw iets leuks begint te worden.


Omhoog