dubbele bass pedaal bespelen met hielen

Gestart door koos, mei 09, 2015, 16:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

koos

Gisteravond naar golden earring geweest, Mijn grote helden ! Was weer prachtig. Cesar Zuiderwijk deed als vanouds weer een prachtige drumsolo in radar love. Aan het einde van de solo draaide hij zich om en bespeelde twee hangende grote trommels. Hij stond dus met z'n rug naar het drumstel toe, maar tot mijn grote verbazing ging het geluid van de dubbele bass gewoon door. Ik begreep niet hoe hij dat kon doen, staand met zijn rug naar het drumstel . Ik stond toevallig naast de mannen van de mengpanelen en heb één van hen gevraagd hoe Cesar dit deed. Hij antwoordde dat Cesar het pedaal met zijn hielen bespeelde. Op mijn vraag of er sprake was van een apparaat dat het geluid produceerde, antwoordde hij dat bij Cesar absoluut geen sprake was van nep. Ik dankte hem dat hij mij gerust had gesteld, maar omdat ik zelf drummer ben, en mijn zoon drumt met een dubbele bass, en ik nog nooit heb gehoord van deze manier van pedaal bediening, vraag ik mij af of ik de enige ben die onbekend is met deze manier van bediening.

Dribbel

#1
mei 10, 2015, 14:34 Last Edit: mei 10, 2015, 14:36 by Dribbel
Golden Earing is altijd goed om live te zien. En van Cesar weet je dat je een showtje krijgt. *O*
Zo heeft ie nu dit verzonnen om zichzelf uit te dagen en het publiek bezig te houden ....
" hoe doet ie dat... 8)7 "
Ik kan me dan ook niet echt een voorstelling maken hoe hij dit precies doet....
Zo heeft dat bij hem waarschijnlijk ook wel puzzelen gekost, toe het idee  in uitvoering moest komen... maar ja alles voor de show!
Ik zelf heb nog nooit de behoefte gehad om mijn pedalen met de hakken/hielen te bespelen :?
 :R
Yamaha recording & sabian

Hoefnix

Ik heb dat wel eens gedaan toen ik een set bestaand uit snare, cajon en 2 bekkens bespeeld. Op de cajon zat ik en deze met een omgekeerd enkel pedaal bespeelde ik deze als bas.
Gaat best goed het is even oefenen maar niet persé moeilijk.

Enne Koos ik hoefde er niet naartoe, ik kon ze vanuit mijn achtertuin perfect horen ;)

Omhoog