Sonor Safari

Gestart door stefan, apr 08, 2015, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Iemand ervaring met de Sonor Safari kit? Zit er aan te denken om zo'n kitje aan te schaffen "voor erbij". Ik vraag me enkel af hoe het is gesteld met de hardware die eebij word geleverd en de klank van de kit.
Zou verder niet weten waar zo'n kitje staat opgesteld in de buurt, om eens te gaan koekeloeren. Iemand suggesties en ideeën?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

willem4130

Vorig jaar rond deze tijd ben ik een vergelijkbaar topic gestart, die vind je hier:

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2867.msg54874#msg54874

Zo ben ik zelf uitgekomen op een Ludwig Breakbeat (ook als extra kit, en gebruik hem nog steeds wekelijks). In dat topic staan meer van 'dit soort' kits genoemd en heb je meteen wat achtergrond info.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

baszuidwijk

Volgens mij heeft @FoREVer een Sonor Safari.

MatiZ

In SWK 183 wordt de hele serie Sonors getest... conclusie was dat ie erg goed was

<quote>
+ solide hardware
+ prima afwerking
+ goede klank
- compacte sounds is niet voor alle situaties geschikt
</quote>
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

FoREVer

Ik heb inderdaad een Sonor Safari @baszuidwijk

ik vind het kitje echt te gek maar ik speel niet al te zware muziek (metal of stevige rock)

ik gebruik de kit vooral bij een singer songwriter, houd rekening mee dat de 16" kick redelijk wat laag heeft! Kan denk ik ook met goede vellen ook door als een 18" als sound want klinkt best groots

verder is het een behoorlijk zware set (dus als je denkt, oh een niet zon zwaar kitje voor gigs gaat dat feest niet door)
het enige waar ik nog mee aan het stoeien ben is met een geschikt vel vinden voor de kick, ik houd van uittesten en heel weinig winkels (op bax en thomann na) hebben een 16" Bassdrumvel liggen. Het moet ook echt een bassdrumvel zijn!!

Mijn mening (veel dezelfde punten als matiz
Stevige hardware +
Mooi afgewerkt +
mooie sound +
prima snaredrum bij de set +
kick staat stabiel ondanks "riser"

vellen die erbij zitten zijn niet super -
kickvel is moeilijk te testen want winkels hebben deze niet - (Tomvel past niet)

m.b.t. sound

Ik zou hem niet adviseren als je stevige hardrock speelt, bij metal kan het wel met triggers maar beeld maar is in hoe dat er niet uit ziet. (het oog wil ook wat)

jazz, soul, RB en lichte pop ++ (perfect in deze situatie)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard

Ik heb nog een 16 inch reso met gat liggen ergens, belang bij ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer

dankje @Nijlpaard die heb ik helaas al. binnenkort komt er een SKI op die ik heb kunnen testen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

stefan

Te gek mannen! Bedankt voor alle info..
Nu zoeken waar ik de set kan bespelen.
Watvoor vellen raden jullie aan op zo'n setje? Ik ben op zoek naar vet en laag. Dacht zelf aan good old pinstripes?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

Wat voor sound wil je hebben?
Zelf gebruik ik nooit pinstripes die vind ik te doods klinken omdat ik een levendigere klank wil (niet alleen "plok" maar ook een beetje "boing") ;)

MatiZ

Gewoon een setje G2 (coated) of emperors.. geven wel een lekker vet geluid zonder teveel te dempen. Denk dat je een dergelijk setje niet teveel moet knijpen want het zijn al kleine maatjes
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

dunDaan

Ligt er ook een beetje aan in wat voor setting je de set wilt gebruiken. Als het uitversterkt wordt kun je er een galmpje op laten zetten, en dan zijn pinstripes wel super vet. Voor een naturel sound zijn G2's of emperors inderdaad geen verkeerde keuze zodat je toch nog iets meer sustain overhoudt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Wat voor vellen raden jullie aan op zo'n setje? Ik ben op zoek naar vet en laag
Zou zelf gaan voor SCHONE vellen :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Ik heb bij mijn Sonors altijd Evans gebruikt, zowel coated als clear en daar was ik altijd heel tevreden over. G2 Coated was de favoriet op een Force 3001 en een S-Class, vet en laag :Y

musiqman

#13
apr 12, 2015, 14:48 Last Edit: apr 12, 2015, 14:51 by musiqman
edit...

Omhoog