wijzigingen drum-forum na verhuizing

Gestart door paQ, mrt 27, 2015, 10:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

leeqnl

Merci, het is mij gelukt met de zelfde URL die zo even een paar keer niet wilde pakken.
Fijn dat het is gelukt. Mocht nog iemand anders hier tegenaan lopen, vaak werkt het goed om even een andere optie (geen avatar bijvoorbeeld) te kiezen, instellingen opslaan en dan opnieuw proberen. Dan weet je zeker dat de data goed wordt meegenomen in de achterliggende database.

paQ

Het is juist dat stukje database dat weigert een goeie koppeling te maken. De betreffende attachments krijgen een unieke code, die hij na de migratie weigerde te linken aan de overeenkomstige code in de database.

dunDaan

Ik heb het een kans gegeven en vind het niets, een browser op een smartphone werkt gewoon niet efficient tov. een toegespitse client als Tapatalk. Ik ga niet op mijn werk-laptop naar dit forum kijken, dat deed ik op telefoon of tablet. Ik voel me nu dus van het forum weggejaagd :-/

Het ga jullie goed!
Huh, je komt toch op een forum om wijzer te worden van het een en ander, en toch niet omdat het er zo fancy uit moet zien ............?
Laat het dan een ietsiepietsie anders werken dan voorheen, nou en? De overgang van WinXP naar Win7 was 100 keer erger.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Otje

Ik heb het een kans gegeven en vind het niets, een browser op een smartphone werkt gewoon niet efficient tov...(  ) Ik voel me nu dus van het forum weggejaagd :-/

Het ga jullie goed!
Nou Djs.., en dat om een 'smartphone' .."  :'( "!   :F

stefan

Het spijt me, maar ik ben het wel enigszins met @djska eens.
Ik denk echter wel dat eea zeker verbeterd kan worden als we de CSS een beetje aanpassen voor smartphones, om op die manier het vele scrollen te kunnen minimaliseren.
Ook begrijp ik dat het na het vele werk een beetje zuur is als je een niet zo positieve reactie krijgt over de gebruikservaring van het forum. Maar eerlijk is eerlijk, de ervaring van een app gaan wij als "leken" niet evenaren in een paar avondjes. En dat hoeft ook niet perse in mijn ogen, maar je moet denk ik wel open staan voor suggestie's en verdere aanpassingen/verbeteringen om in ieder geval een gebruikservaring te (willen) bieden die een ieder zijn goedkeuring kan wegdragen.
Als geen ander weet ik dat het designen en vormgeven van iets, in opdracht van meerdere doelgroepen en browsers nogal eens problemen op kan leveren en verschil van inzicht. Toch is het niet onmogelijk, om met wat kleine aanpassingen eea al een stuk beter bruikbaar te maken.
Ik zou - indien gewenst - een rijtje met verbeteringen (qua gebruiksvriendelijkheid vwb gebruik op smartphone) op kunnen noemen, maar liever niet openbaar. Anders komt mijn commentaar wellicht anders over dan bedoeld.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

paQ




Citaat
Alles werkt als een tierelier (op nog wat kleine dingetjes na waaraan we gewoon blijven sleutelen) ...
;)

Robert-Jan

@stefan
Natuurlijk moet voor suggesties openstaan, maar als de eerste reactie iets in de trend is van ' ik vind het niks, ik ben weg' dan kan je daar bijzonder weinig mee.

Waar zit bij jou nu het vele scrollen vooral?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

k heb ook gekeken en ik zit op n mini S3..  alles word netjes uitgevuld en weergegeven..
het enige wat ik kan verzinnen is, als de kaders van de forum-items iets 'platter' zouden
zijn (minder hoog) .. scheelt dit wat scrollen.. idd.. 
soms lees ik wat..  maar ik zit niet vaak op mn smartphone op internet, en had tapatalk
ook nooit geinstalleerd..   het is wel duidelijk sneller nu..  de laad tijden..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

leeqnl

Ik snap wel wat @stefan bedoelt met scrollen op de mobiele browser, echter weet ik ook wat er aan code achter zit. "Even" een paar kleine wijzigingen doorvoeren voor de mobiele telefoon is denk ik toch nog aardig veel werk.

Zelf had ik tapatalk geinstalleerd, echter werd ik gek van de hoeveelheid reclame. Nog afgezien van het dataverbruik, dat was met tapatalk echt flink hoger dan nu. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet eens zijn met zulke wijzigingen, maar om dan direct zo te reageren...

stefan

Ik ga er even vanuit dat iemand die dit forum gebruikt op een smartphone, kiest voor de "Enkel ongelezen layout". Die ziet er dus zo uit zoals in de bijlage.
En dan heb ik het nog niet over het plaatsen van een reactie. Als je de laatste reacties bovenaan weergegeven worden, moet je de hele discussie doodscrollen nAar beneden om de knop voor het plaatsen van een reactie te bereiken. In dit topic is dat voor mij op een iPhone 5S al zeker een keer of 10.
Je zal dan eerst een scherm naar beneden moeten scrollen voordat je überhaupt de onderwerpen kunt zien omdat de header zo groot is. 

Ik begrijp wat @leeqnl bedoeld met veel code, maar ik denk dat dat behoorlijk mee valt. Ik zal binnenkort als ik tijd heb eens kijken of ik eea kan verbeteren/pimpen. ;-)
Je kunt nl heel simpel de hele layout wijzigen voor enkel smartphones. Zodoende zou je uiteindelijk een soort tapatalk layout kunnen krijgen voor smartphones. (Enkel wat mooier dan dat door de mooie achtergrond.)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

paQ

#60
mrt 31, 2015, 11:17 Last Edit: mrt 31, 2015, 11:19 by paQ
ik ben al bezig met sleutelen aan de css hoor voor dit soort zaken, maar het is best even werk.  komt goed komt goed

edit:
Als het goed is is die bovenste blauwe balk nu nog maar half zo groot :)

Robert-Jan

Ik heb de laatste berichten onderaan staan.
Vanuit ongelezen berichten klik ik op 'nieuw' wat me direct naar de niet gelezen reacties brengt in dat topic, met dus de reageer functie daar vlak onder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Ik kan kijken of er nig een reageer knop ook naar boven kan.  Maar zo zie je: dan snoept dat weer ruimte bij de mensen die anderen sorteren.

Nijlpaard

Het spijt me, maar ik ben het wel enigszins met @djska eens.
Ik denk echter wel dat eea zeker verbeterd kan worden als we de CSS een beetje aanpassen voor smartphones, om op die manier het vele scrollen te kunnen minimaliseren.
Ook begrijp ik dat het na het vele werk een beetje zuur is als je een niet zo positieve reactie krijgt over de gebruikservaring van het forum. Maar eerlijk is eerlijk, de ervaring van een app gaan wij als "leken" niet evenaren in een paar avondjes. En dat hoeft ook niet perse in mijn ogen, maar je moet denk ik wel open staan voor suggestie's en verdere aanpassingen/verbeteringen om in ieder geval een gebruikservaring te (willen) bieden die een ieder zijn goedkeuring kan wegdragen.
Als geen ander weet ik dat het designen en vormgeven van iets, in opdracht van meerdere doelgroepen en browsers nogal eens problemen op kan leveren en verschil van inzicht. Toch is het niet onmogelijk, om met wat kleine aanpassingen eea al een stuk beter bruikbaar te maken.
Ik zou - indien gewenst - een rijtje met verbeteringen (qua gebruiksvriendelijkheid vwb gebruik op smartphone) op kunnen noemen, maar liever niet openbaar. Anders komt mijn commentaar wellicht anders over dan bedoeld.
Als ik iets zie is het dat de mensen die dit Forum onderhouden open staan voor suggesties en verbeteringen. Maar dan moeten die er wel zijn, zoals in jou post.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#64
mrt 31, 2015, 11:35 Last Edit: mrt 31, 2015, 11:39 by Robert-Jan
Je kan ook nog zelf het aantal Posts per pagina instellen... Ik kan me voorstellen dat je liever 5 of 10 posts per pagina hebt als je voornamelijk op mobiel zit ipv de standaard 25
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

patrick76

Kunnen we "gebruikers online" niet meer aanklikken???
Vond t altijd wel interessant om te lezen waar een ander in zat te lezen.  ;) 
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

67Deadman

Nog even terug komen op dat pay pal geval. Ik heb wel een credit kaart waar ik al jaren mee betaal maar via pay pal lukt het nu even niet. Pay pal zegt dat mijn kaart geblokt is door mijn verstrekker wat zeer vreemd is daar ik daar nergens melding van heb gehad, net nog even op mijn account gekeken, en laatst nog met de kaart betaald hebt.


Iemand gelijke ervaringen ?

paQ

Nog even terug komen op dat pay pal geval. Ik heb wel een credit kaart waar ik al jaren mee betaal maar via pay pal lukt het nu even niet. Pay pal zegt dat mijn kaart geblokt is door mijn verstrekker wat zeer vreemd is daar ik daar nergens melding van heb gehad, net nog even op mijn account gekeken, en laatst nog met de kaart betaald hebt.

vreemd... Staat er niet (in een ander bewoording) dat je kaart al aan een paypal account gekoppeld IS?

Ik ga er even vanuit dat iemand die dit forum gebruikt op een smartphone, kiest voor de "Enkel ongelezen layout". Die ziet er dus zo uit zoals in de bijlage.
En dan heb ik het nog niet over het plaatsen van een reactie. Als je de laatste reacties bovenaan weergegeven worden, moet je de hele discussie doodscrollen nAar beneden om de knop voor het plaatsen van een reactie te bereiken. In dit topic is dat voor mij op een iPhone 5S al zeker een keer of 10.
Je zal dan eerst een scherm naar beneden moeten scrollen voordat je überhaupt de onderwerpen kunt zien omdat de header zo groot is.

Ik begrijp wat @leeqnl bedoeld met veel code, maar ik denk dat dat behoorlijk mee valt. Ik zal binnenkort als ik tijd heb eens kijken of ik eea kan verbeteren/pimpen. ;-)
Je kunt nl heel simpel de hele layout wijzigen voor enkel smartphones. Zodoende zou je uiteindelijk een soort tapatalk layout kunnen krijgen voor smartphones. (Enkel wat mooier dan dat door de mooie achtergrond.)

Ik heb al e.e.a. aangepast zojuist.
Wat meer plek gecreëerd op een smartphone.    al beter zo?

67Deadman

vreemd... Staat er niet (in een ander bewoording) dat je kaart al aan een paypal account gekoppeld IS?


Toch even met ICS Visa gebeld.
Meneer, u heeft pas een nieuwe Visa kaart opgestuurd gekregen en die moet je wel even activeren maar heb ik gelijk voor u gedaan, vertelde de mevrouw van de service desk vriendelijk. Gaat het weer een beetje Mijnheer.
Ja hoor, stamelde ik, bedankt Mevrouw, fijne dag nog.

Zo sta ik even  8)7 Even niet goed terug gekeken.

leeqnl

vreemd... Staat er niet (in een ander bewoording) dat je kaart al aan een paypal account gekoppeld IS?
Toch even met ICS Visa gebeld.
Meneer, u heeft pas een nieuwe Visa kaart opgestuurd gekregen en die moet je wel even activeren maar heb ik gelijk voor u gedaan, vertelde de mevrouw van de service desk vriendelijk. Gaat het weer een beetje Mijnheer.
Ja hoor, stamelde ik, bedankt Mevrouw, fijne dag nog.

Zo sta ik even  8)7 Even niet goed terug gekeken.
Ach, iedereen maakt wel eens zo'n fout. Zo heb ik mijn pinpas wel eens geblokkeerd gekregen omdat ik dacht dat ik de creditcard te pakken had (zien er precies gelijk uit..) Na 3x verkeerde code begon het me te dagen wat ik fout had...

Werkt het nu wel?

67Deadman

Toch even met ICS Visa gebeld.
Meneer, u heeft pas een nieuwe Visa kaart opgestuurd gekregen en die moet je wel even activeren maar heb ik gelijk voor u gedaan, vertelde de mevrouw van de service desk vriendelijk. Gaat het weer een beetje Mijnheer.
Ja hoor, stamelde ik, bedankt Mevrouw, fijne dag nog.

Zo sta ik even  8)7 Even niet goed terug gekeken.

Ach, iedereen maakt wel eens zo'n fout. Zo heb ik mijn pinpas wel eens geblokkeerd gekregen omdat ik dacht dat ik de creditcard te pakken had (zien er precies gelijk uit..) Na 3x verkeerde code begon het me te dagen wat ik fout had...

Werkt het nu wel?
Yep, moest wel even 15 minuten wachten met opnieuw inloggen volgens ICS maar het is nu gelukt.

Technobeat


Als ik het Drum-Forum ga bekijken zit ik altijd lekker op de bank met het toetsenbord op schoot en de desktop links van mij .
En alles draait super netjes , nergens last van , een dikke pluim voor PaQ en de
anderen .



Voor wat betreft djska , erg jammer dat hij het forum ( gaat ) verlaten ( heeft ) .
En niet alleen omdat hij bezig was met het TruTrac vraagstuk ............ :/ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

patrick76

Kunnen we "gebruikers online" niet meer aanklikken???
Vond t altijd wel interessant om te lezen waar een ander in zat te lezen.  ;)  
En bij statistieken komt het volgende te staan.
"Het is je niet toegestaan forumstatistieken te bekijken."
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

paQ

daar kon je toch al nooit in als het goed is ;)

dunDaan

Iets positiefs mag toch ook wel een keer ?!?! : wat fijn dat het direct quote-en weer werkt !! En sterker, dat je gewoon meerdere quotes in je post kunt plaatsen zonder zelf te moeten gaan kopiëren en plakken  *O*

Wel nog even een kleine opmerking: ik log op 2 verschillende plekken in: op de PC van mijn werk, en 's avonds als ik thuis kom op mijn privé PC. Nu lijkt het erop dat ik, ondanks dat ik het vinkje "ingelogd blijven" hebben aanstaan, toch elke keer opnieuw moet inloggen als ik een andere PC gebruik waar ik eerder ook was ingelogd. Daar had ik voorheen geen last van. Doe ik iets verkeerds??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog