Welk programma om mee te spelen met mp3's zonder latency issues?

Gestart door piebe, okt 22, 2011, 21:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

piebe

Op dit moment gebruik ik Superiour en Addictive Drummer. Om AD te triggeren gebruik ik FL en voor SD2 gebruik ik het gratis programma van toontrack waarbij ik geen functie kan vinden om mp3s mee af te spelen om bijnte drummen. Bij gebrek aan alternatieven laad ik de mp3 in een spoor van FL, open een ander spoor voor AD. Doch wanneer ik op play druk en begin te drummen krijg ik te maken met extreem hoge latency waardoor spelen onmogelijk wordt.  Wat gebruiken jullie om bij je mp3's te drummen?

Nijlpaard

Cubase LE 5 icm met mijn Firepod. Geen latency en kan meteen meerdere takes opnemen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Wat gebruik je als audio/ midi interface?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#3
okt 23, 2011, 02:40 Last Edit: okt 23, 2011, 02:40 by musiqman
Ik gebruik zelf de directe output van mn MBP met iTunes draaiende via mn mixertje. Geen last van latency. Dit kan natuurlijk ook via de interface output.

Hans

Wat zijn je audio in/out drivers ? Gebruik je ASIO drivers en zo ja wat zijn je buffersettings ?

Als je een sample pack triggered met je e-kit heb je altijd latency. Alleen 2 ms merk je niet en van 12 ms wordt je gek.

Als je geen  last van latency hebt zonder fruity loops, dan is je audio interface instelling in fruity loops niet optimaal (wrschl geen ASIO drivers).

paQ


Ik gebruik zelf de directe output van mn MBP met iTunes draaiende via mn mixertje. Geen last van latency. Dit kan natuurlijk ook via de interface output.

ja maar dan zit je buiten de software, en dat is nou net de vraag

musiqman

Het was meer bedoeld als, lukt het niet binnen de software dan is dat een goede optie om te overwegen.

piebe


Wat gebruik je als audio/ midi interface?

Een Presonus audiobox usb.

piebe

#8
nov 05, 2011, 00:26 Last Edit: nov 05, 2011, 00:27 by piebe

Als je geen  last van latency hebt zonder fruity loops, dan is je audio interface instelling in fruity loops niet optimaal (wrschl geen ASIO drivers).

De instellingen zijn goed en gewoon drummen met de samples van SD2 of AD gaat prima, maar zodra ik er een audiospoor bij open waar ik een mp3 of wav inlaad, dan begint alles te haperen. Ik denk meer dan 12ms latency.

Hoefnix

Kijk eens in Cubase naar het verbruik van I/O en CPU. Als je een 'zwakke' pc gebruikt wil het nog wel eens gebeuren dat je pc het niet meer aan kan.

piebe

@ Hoefnix, daar ligt het niet aan denk ik want mijn laptop is nieuw en heeft 3 gig ram. Verder gebruik ik Cubase niet maar FL. :)

Nickk

3GB RAM is tegenwoordig niet zo heel veel meer hoor. Maar ik denk wel dat je, als je geen programma's op de achtergrond hebt draaien, het moet kunnen redden met een "nieuwe"  laptop. :)

piebe

Nee klopt maar onder XP kun je niet meer draaien dan 3 gig en daar ben ik nogal aan gehecht. Ik heb het maar opgegeven om opnames te kunnen maken van het meespelen met mp3's en anders is er altijd nog cassette.  8)

Omhoog