Ik ga op reis en ik neem mee...?

Gestart door Stefan JL, mrt 07, 2015, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stefan JL

Een gitarist neemt vast zijn geliefde gitaar mee, maar een drummer kan niet altijd zijn hele drumset meeslepen. Wat neem jij mee op reis of mee naar een locatie waar mogelijk een kitje staat te wachten?

Ik mijn Jazz Wide 7a drumsticks (extra long) en mijn Sonor Giant Step pedaal. Naar een paar vette cymbalen die ik overal mee naar toe zou slepen ben ik nog opzoek. Mijn huidige Sabians hebben die status niet.

:)
Adams l Sabian l Sonor GS l Remo

Joris

#1
mrt 07, 2015, 16:14 Last Edit: mrt 07, 2015, 16:15 by Joris
Met mijn oude band nam ik altijd een stapel standers, snare, bekkens, kruk en pedalen mee. Nu bijvoorbeeld met vliegshows meestal alleen pedalen, en soms ook bekkens.

Edit: En uiteraard stokken, en een bassdrum naar hihat klem.

baszuidwijk

Snare, stokken, brushes, bass pedaal, koptelefoon, rolcentimeter, inbussleutels, drumkey, cajon

Robert-Jan

Paspoort creditcard schone onderbroek..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

En RJ is de enige die wat aan zijn spullen heeft ;)
Zonder paspoort kom je namelijk niet erg ver in de wereld :) :) :)


Technobeat

#5
mrt 07, 2015, 18:58 Last Edit: mrt 07, 2015, 19:04 by Technobeat
Paspoort en een bankpas , de rest kun je op plaats van bestemming kopen ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Stokken, cymbals en waar mogelijk bd pedaal(en) en (side)snare.

Animal baars

Alleen mn Air Drumkit en een setje stokken. Voor de rest ga ik op reis/vakantie om te genieten van een ander land. Drummen doe ik thuis wel weer.

Als ik moet spelen op een locatie waar een set staat is het pedalen, bekkens, snaredrum en een hihat clutch van Pearl en Tama

Robert-Jan

En dan staat er alsnog een oude sonor hihat stand..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

Cajon  *)

Animal baars


En dan staat er alsnog een oude sonor hihat stand..


Ik ben de rol gaffa voor dat soort meuk vergeten... :w

Black Page

Citaat
Naar een paar vette cymbalen die ik overal mee naar toe zou slepen ben ik nog opzoek. Mijn huidige Sabians hebben die status niet


meestal met Sabians zo.....  :+ (niet om sabian liefhebbers voor de schenen te schoppen, slechts een persoonlijke observatie....  :P)


OK eentje uit de oude doos:

http://bstvideo.ru/Xh59lXl9Epc/professional-portable-drumset-for-airplane-travel

Wel een beetje afhankelijk of ik in Nederland blijf, ga vliegen of kamperen.....

Rick

#12
mrt 09, 2015, 23:58 Last Edit: mrt 09, 2015, 23:58 by Rick
Ik neem altijd eigen bekkens, snare, kickpedaal, hihatclutch, in ear monitorset en soms zelfs mijn eigen bassdrum mic mee. En reserve viltjes, cymbalsleeves, stokken, enz...  :Y

slagwerk

Jullie zijn echt diehards lees ik zo, nice! Ik probeer op vakantie toch meestal mn muziek thuis te laten.. en lekker van de nieuwe omgeving te genieten.

Anserini


Jullie zijn echt diehards lees ik zo, nice! Ik probeer op vakantie toch meestal mn muziek thuis te laten.. en lekker van de nieuwe omgeving te genieten.
Dit gaat meer om optredens, al dan niet ver weg, waar je niet je eigen kit mee kunt nemen ;)

Paul

Vakantie en optredens worden hier inderdaad een beetje door elkaar gehaald :p

Optredens/repetities
Snare, bekkens en stokkentas. In mijn bekkentas zitten ook wat handige dingetjes zoals extra stemsleutels, sleeves, reserveclutch en moongel.
Als ik twijfels heb over de hardware, gaat die tas ook mee. Maar dat komt zelden voor.

Vakantie
Bij een korte stedentrip laat ik alles thuis. Zelfs als je dan op een jam terecht komt kan je vast wel van iemand stokken lenen.
Roadtrip of backpacken neem ik stokken, oefenpad en evt. brushes mee. Meestal ga ik dan ook langer dan een week, en dan wil ik af en toe wat oefeningen doen. Heerlijk om ergens afgezonderd, in de zon, aan een meer te zitten en wat techniek te oefenen.

Omhoog