Catalina club vs Stage Custom

Gestart door JackStrikeII, jan 17, 2015, 14:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

Hey

even snel een vraagje, maar heeft iemand ervaring met zowel de stage custom (yamaha) als catalina club jazz (gretsch). Ik overweeg over te stappen naar een driedelige gretsch (18"/12"/14") in plaats van mijn huidige yamaha set. Ik ben zelf op dit moment een beetje op zoek naar het warme geluid, een beetje 60/70's sound.

Zou een verkoop van de stage custom en aankoop van de catalina club jazz dan een goede investering zijn, of niet? Zelf is het feit dat gretsch mahonie (goedkoper) ketels heeft en yamaha berken (duurder) een klein struikelblok. Is dit ook echt zo???

Thanks

MatiZ

Ik heb geen ervaring met beide maar toevallig zat ik net een topic te lezen over houtsoorten en de klank hiervan...

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1701.0.html?PHPSESSID=abfc6c67984bc3273b0f050674c0dca2

Het is meer  het 'karakter' wat een houtsoort maakt, of mahonie goedkoper is dan berken doet er niet toe.

Ik denk dat je gewoon bij jezelf na moet gaan welke klank je in een set zoekt of het verkopen van je Yamaha te verantwoorden is, en niet te vergeten wat je van een kit verwacht. Moet ie lekker klinken, makkelijk te vervoeren zijn etc.

Toevallig ga ik maandag naar een Catalina Club kijken en kan je dan meer vertellen over de sound van die kit, maar ik kom ook van een berken (weliswaar chinees goedkoop) af.

Naar het schijnt zijn juist die Gretsch Catalina's erg warm qua geluid en hebben een vintage look.

Ik post maandag mijn resultaten van mijn zoektocht :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Cas