DW Neemt Gretsch, LP, Kat en andere merken over!

Gestart door FoREVer, jan 07, 2015, 11:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dunDaan

Jemig !!
Zelfs de distributie van Sabian in de US komt onder DW te hangen.
DW zelf heeft eigenlijk bijna alleen maar high end drums, ben benieuwd wat er met de goedkopere series van Gretsch nu gaat gebeuren.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

DW heeft met PDP toch al jaren een brand voor de niet-high-end drums in de markt staan?

havezet

De duurdere modellen van PDP zijn zeker goed van kwaliteit. Maar de naam PDP blijft een onbekende bij de grote massa. Gretch daarentegen is een merk met historie en aanzien. Het zou mij niet verbazen als DW uiteindelijk beslist om met PDP te stoppen (of enkel nog de very low end markt) en Gretch als midden segment ziet, met enige overlap naar onder en boven toe.

Cas

Damn! Ben ook wel benieuwd wat er nu met Gretsch gebeuren zal...

Thijs

#5
jan 08, 2015, 14:16 Last Edit: jan 08, 2015, 14:17 by Thijs
Er gaat helemaal niks met Gretsch gebeuren. Dit is "gewoon" de groeistrategie van het bedrijf DW, niet van het drummerk DW.

Alle merken zullen dus gewoon zelfstandig blijven opereren op de markt en hun eigen broek moeten ophouden.

Robert-Jan

Dat denk ik ook..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#7
jan 08, 2015, 17:19 Last Edit: jan 08, 2015, 17:22 by Paul
Lijkt mij inderdaad ook, gewoon een strategische zet voor de financiƫn waarschijnlijk.
Het gebeurt vaker dat een grote firma diverse meerdere 'concurrerende' bedrijven bezit en ze in de markt laat zonder zich met de visie en organisatie te bemoeien. Ook al richten de merken zich (gedeeltelijk) op dezelfde markt/hetzelfde marktsegment.
General Motors heeft Opel en voorheen Saab. Volkswagen Group bestaat uit Volkswagen, Seat, Audi en Skoda. BMW heeft o.a. Mini en Rolls Royce. Wij zien verschillende auto's (en dat zijn het ook), voor hen maakt het onder de streep niet zoveel uit welke je koopt.

Zolang de bedrijven die DW nu heeft overgenomen winstgevend zijn en de prognose is dat ze dat blijven, denk ik niet dat er echt veel wordt veranderd. Elk merk heeft een karakter, doelgroep en aanhangers. De toplijn van Gretsch discontinueren bijvoorbeeld zal er niet voor zorgen dat men dan maar verschuift naar DW.

Interessant? Ja. Gaan wij er iets van merken? Nee.

Robert-Jan

Ik ben benieuwd of dit misschien wel een boost wordt voor de kat pro..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!


dunDaan

Moewahahaha. Heb dit filmpje al in veel vormen langs zien komen, maar dit is echt briljant dit :Y :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer


djska

Echt gaaf, begin bijna te geloven dat Gretsch wel echt meer te bieden heeft! :-)

drfill

haha.. t is wel waar.. Gretsch klinkt veel beter als DW..  (nog)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog