Roland TD9KX tom-pad als kick?

Gestart door Dreamdrummer, jan 04, 2015, 12:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

jan 04, 2015, 12:52 Last Edit: jan 04, 2015, 12:52 by Dreamdrummer
Ik ben in het bezit van een Roland TD9KX.
Alle pads hebben mesh-heads, behalve de kick, dit is gewoon een rubberen pad.

Ik wil toch wat meer 'echt' speelgevoel, daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om een tom-pad te gebruiken als kick? Of trap ik hem dan naar de mieter?



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

Tja, Ik heb het wel eens eerder gezien. Maar alle originele kickpads zijn verstevigd op het 'slagvlak'. Er komt veel meer kracht op te staan, zodoende zit er achter een soort foam tegen. Ik denk dat een originele tompad het niet lang houdt!

Dreamdrummer


Tja, Ik heb het wel eens eerder gezien. Maar alle originele kickpads zijn verstevigd op het 'slagvlak'. Er komt veel meer kracht op te staan, zodoende zit er achter een soort foam tegen. Ik denk dat een originele tompad het niet lang houdt!


Oke, ja daar was ik al bang voor. Ik speel ook met een twinpedaal, dus ik ga me er maar niet aan wagen :-)

Thanks anyway!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

Ik heb onlangs een 2dehands KD-85 kickpad aangeschaft; Dat is overigens een 'gewone' 85 tompad maar dan van binnen verstevigd*

* hier goed te zien

drum1964

Persoonlijk vind ik een KD9 beter aanvoelen dan een KD 85.
De KD 85 heeft een regelbaar meshvel, en de KD 9 een niet regelbaar cloth-designed bassdrum vel.
Ik kreeg de KD 85 pad niet naar mijn zin afgeregeld, to bouncy.
Ik heb ook twee maal de foam vanbinnen moeten vervangen omdat hij helemaal was afgebrokkeld.
De KD 9 doet alles wat een KD 85 doet, alleen kost hij een pak minder.
Een twinpedaal is geen probleem voor beide pads.

My 2 cents.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

djska

Ik heb wel eens een PD-85 pad ipv. KD-8 geprobeerd, maar vond dat te boncy. Uiteindelijk vind ik niets mis met de KD-8, heb althans geen moeite met de overgang naar een echte bassdrum en dat is voor mij de ware lakmoesproef. Zal denk ik ook wel opgaan voor de KD-9.
Je zou ook een KT-10 kunnen proberen.

Dreamdrummer

Ik heb idd de KD8.
Persoonlijk vind ik de overgang naar de feel van mn akoestische bassdrum te groot.
Ik zal de KD9 eens gaan testen. Die zal misschien iets meer respons geven.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

Wat is er dan anders qua feel? Ik speel met hooguit 20x14 bassdrum,  voorvel en min. demping. De KD-8 benadert dat door het traag in- en uitverende rubber behoorlijk goed. Ik zou in ieder geval altijd willen dat de pad en pedaal zwaarder aanvoelen dan de echte bassdrum, zodat je daarop waar kunt maken wat je op de e-set oefent. Simpele ingrepen daarvoor is de trigger drempel ongevoeliger zetten zodat je ook op de e-set behoorlijk hard moet trappen.

Dreamdrummer

Mijn akoestische bassdrum is 20x22

Voor mijn gevoel is de KD8 directer qua gevoel.
Ik speel nu meer elektrisch en als ik dan weer eens akoestisch speel heb ik het gevoel dat mn kloppers in de bassdrum verdwijnen. Dit vooral bij fills.
Als of ik (overdreven) tegen een kussen trap zegmaar.

Mn slagvel staat ook niet te los en ik gebruik een sonitus kicker als demping.

Wellicht helpt het inderdaad dat ik de gevoeligheid van de trigger wat terugschroef, zodat mn voeten iets harder moeten werken.

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

baszuidwijk

Ik speel met mijn e-kit op een KD-9 en met mijn a-kit op een tot bass drum omgebouwde 15" floor. De feel van de KD-9 bevalt mij erg goed. Ik heb er wel een patch op geplakt om het 'cloth' tegen de vilt beater te beschermen.

djska

Die 22x20 is natuurlijk flink groter en vooral dieper en zal dan ook zwaarder en trager spelen. Wellicht kun je iets van een extra plak rubber of schuim op de KD-8 plakken om hem nog zachter te laten voelen. Iets anders: let ook op of de beater dezelfde hoek met het vel maakt, op zowel KD-8 en echte bassdrum en niet ruim voorbij de as van het pedaal. Ik heb de metalen plaat daarvoor iets naar me toe moeten buigen. En let op de hoogte v/d beater.

Dreamdrummer


Die 22x20 is natuurlijk flink groter en vooral dieper en zal dan ook zwaarder en trager spelen. Wellicht kun je iets van een extra plak rubber of schuim op de KD-8 plakken om hem nog zachter te laten voelen. Iets anders: let ook op of de beater dezelfde hoek met het vel maakt, op zowel KD-8 en echte bassdrum en niet ruim voorbij de as van het pedaal. Ik heb de metalen plaat daarvoor iets naar me toe moeten buigen. En let op de hoogte v/d beater.


Dank voor de tips!
Hoogte van de beater is altijd het zelfde (zitten memorylockjes op de beaters)
De hoek van de beater is een goeie, daar ga ik eens naar kijken.
Plakje schuimrubber ga ik ook eens proberen.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

#12
jan 06, 2015, 21:05 Last Edit: jan 06, 2015, 21:07 by djska
over die beaterhoek: dat is een tip van Dave Weckl... ik heb hem nu zo staan:
Jij zal de beater wat hoger willen denk om op dezelfde hoogte als bij de 22" uit te komen.

Dreamdrummer

Klopt, mijn beaters zitten hoger.
Ik zal vanavond eens wat klooien met schuimrubber.
De beaterhoek is trouwens aardig gelijk aan jouw foto Djska !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Plak rubber op de KD8 geplakt.
Speelt prima, nog geen vergelijking kunnen maken met mn A-kit.

Nieuwe vraag,

Ik heb een Roland kicktrigger (RT-10K). Is deze ook te gebruiken als snare-trigger?
Hij is natuurlijk gemaakt voor (de hoop) van een bassdrum, maar zou ie ook zn werk doen op een snare?

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

N vraag.  Ik zie dat de klopper heel dicht op de pad staat.
Is dat normaal of is dat voorkeur ?
There is no music without jazz

djska

euh, dat is omdat ik het pedaal had ingetrapt, om te laten zien want dan de hoek is! :-))

Jazz

Yep, vond t achteraf gezien ook al niet zo'n bijster slimme vraag.
Je hebt van die dagen.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

#18
apr 17, 2015, 10:36 Last Edit: apr 17, 2015, 12:17 by Dreamdrummer
Ik heb eindelijk weer eens akoestisch gespeeld.
Was heerlijk *O*

Ik merkte wel op dat de beaterhoek flink anders was dan op de KD8.
De hoek is groter, de beater gaat dus voorbij zn as.

Is dit te verhelpen op mn A-kit, of is het beter om de KD8 aan te passen, zodat in beide gevallen de beaterhoek hetzelfde is ?
Ik heb geprobeerd de KD8 wat naar achter te hellen, zodat die hoek groter wordt, maar dan komt het pedaal (demon drive) van de grond....
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

Dan zou ik de akoestische situatie als uitgangssituatie leidend laten zijn en de KD-8 setup daaraan spiegelen. Dus bv. frame iets naar achteren door wat te pielen met de spikes. Of pedaal iets verder naar achteren vastmaken.

Omhoog