Meshheads

Gestart door Jochem, okt 18, 2011, 22:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Sluit me volledig bij TB aan. Prima mesh heads.
Heb ze al n poosje en speelt prima
There is no music without jazz

animal

Ik ben ook zeer tevreden over de feel en trigger kwaliteiten van de Real Feel meshheads. De uitkomst van de bounce-test (eerste deel van het filmpje) verbaasde mij dan ook, ik had een minder groot verschil verwacht met het akoestische vel en een (veel) groter verschil met de overige meshheads.

kaboemba

Dat is toch wel het belangrijkste nadeel de bounce, trampoline.
Ik heb verschillende meshheads gehad maar vond er eigenlijk nauwelijks verschil in zitten, zullen sowieso wel even veel lagen gehad hebben, dat en de ruimte tussen het weven maakt het grootste verschil.

drfill

en het materiaal..  sommige 1 ply heads zitten heel dicht bij een acoustisch vel (qua bounce) maar
zijn dan weer veel te luid..  dan maar op real feel en moongel pad..  gemiddeld zit je dan in de buurt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

#54
sep 24, 2017, 10:05 Last Edit: sep 24, 2017, 10:15 by stefan
Wat je ook kunt doen om het bouncen behoorlijk te dempen en tegen te gaan is schuimrubber langs de ketelwand aanbrengen tussen het vel en de base-plate (de plaat waarop je je cone/piezo laat rusten (Alleen DIY denk ik).
Met de juiste schuimsoort en dikte kun je echt griezelig dicht bij de beleving van een echt akoestisch vel komen. Zo niet evenaren.. De juiste schuimsoort is hiervoor biochemisch katoen filter foam (aquariumfilter  foam) en ongeveer een paar cm dik.
Een andere oplossing die wel eens gebruikt wordt is de welbekende vilt-strip (u kent ze wel van de resovellen vwb de bassdrums).
Soms moet de sensitivity hierna iets bijgesteld worden (omhoog), maar retrigger kan vervolgens veel verder omlaag. Overall wel een betere drumexperience.. :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Omhoog