Meshheads

Gestart door Jochem, okt 18, 2011, 22:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummer gerbie

Brandstof slang gebruik ik ook al 1 1/2 jaar. Wat ik me afvraag , zijn er meer mensen die ook problemen hebben met rimsilencer die snel kapot gaat? Vooral de vervangings exemplaren, die van 628drums is na een uur spelen met rimshots volledig door  ( onder m'n linker backbeat stok ) en de heavy duty van drum-tec is iets steviger maar daarvan  gaat er ook een metertje per 2 maanden  door heen.
Ben geen echte hardhitter maar heb wel gemerkt dat ik ook met rustige bewegingen heel veel energie in m'n slagen leg maar ben daar vast niet de enige in.   Vandaar dat ik gewapende benzineslang gebruik, een meter gaat ruim een jaar mee.  Jullie ervaringen....?

paQ

#26
apr 14, 2014, 22:14 Last Edit: apr 14, 2014, 22:24 by paQ
Bij Groen Rubber in Rotterdam vragen om carrosserieband.
In diverse inwendige formaten te krijgen.

http://www.groen-rubber.nl/index.php?id=33

drummer gerbie

Goeie tip Paq Thanx!

djska

#28
apr 15, 2014, 21:14 Last Edit: apr 15, 2014, 21:15 by djska
Ik speel ongetwijfeld als een mietje, want ik kan mij helemaal niets voorstellen bij slijtage van de rimsilencer. Evt schuif je die rand toch gewoon af en toe wat door zodat je niet telkens op dezelfde plek hakt?
Als je zo hard slaat dan zal dat ook akoestisch gezien veel lawaai maken.
Op een echte snare is volgens mij het voordeel van een rimshot vooral dat je een vette sound met veel attack krijgt zonder dat je echt hard hoeft te meppen. Ga jij op een echte snare niet heel snel door je sticks heen?

drummer gerbie

Dat doorschuiven van de rimsilencer doe ik uiteraard, heb stukken weggegooid die over een meter lengte geheel in tweeen lagen. En bij de dunne uitvoering is dat binnen 2 maanden. Speel eigenlijk alleen elektronisch en speel de backbeat bijna altijd op de rim( dat grooved veel lekkerder ). Heb 2 jaar geleden heel even in een bandje gespeeld in een oefenruimte met akoustisch drumstel (oude pearl ) en daar klonken m'n rimshots idd loeihard maar dat vonden die gasten wel cool. M'n stokken gaan dan idd heel hard

stefan

Iemand enig idee hoe de Remo Silentstrokes zich verhouden tov de Drum-TEC Designer meshheads? En dan bedoel ik vooral qua feel en triggering?
Ik twijfel nogal welke van de 2 ik me een set ga aanschaffen..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

#31
sep 14, 2015, 19:57 Last Edit: sep 14, 2015, 20:15 by Jazz
Als t goed is wil ik graag n nitwitvraag stellen.
Ik heb n Hart-snare, e-drum Hier ligt n Remo vel op.
Is een vel n vel, ik bedoel , maakt t wat uit of je voor n e- drum n vel wilt of voor n akoestische snare. Of hoef je daar niet naar te kijken.
There is no music without jazz

baszuidwijk

Dat maakt wel wat uit. Om het akoestische geluid bij een e-drum te minimaliseren, gebruiken we mesh vellen. Er zit nogal wat verschil tussen mesh vellen. Bij een single ply mesh vel (goedkoop) zal het al snel voelen alsof je op een trampoline zit te rammen. Duurdere vellen (zoals de Drum-Tec Real Feel) geven een meer natuurlijk speelgevoel.

Jazz

Oke, dank je wel. Ik was al aan t overwegen om n ander vel aan te schaffen maar
ik had geen idee welke. Had ook geen idee wat mogelijk was, wat wel en wat niet kan.
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb op internet gekeken om evt n drum-tec real feel te bestellen.
Ik kan dit alleen bij n duits bedrijf vinden. Hier komt dan wel zo'n €10,00 bij aan kosten bij.
There is no music without jazz

Otje

Jazz, voor op de Hart-snare is dit wel de beste keus, denk ik én het geld wel waard. Beter kan je denk ik niet krijgen.. .

Jazz

Ga morgen even kijken waar ik deze ga bestellen.
Ik wil m wel graag hebben.
En inderdaad, beter wat duurder maar dan heb ik ook wat ik wil.
There is no music without jazz

Technobeat

Ga morgen even kijken waar ik deze ga bestellen.
Eigenlijk alleen rechtstreeks bij Drum-Tec zelf denk ik , want ergens anders heb ik ze nog niet gezien .
Elsticdrums in Nederland heeft Drum-Tec gaasvellen , maar max. double ply .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik heb t vanmorgen besteld bij drum-tec.
Verwacht dat t einde volgende week binnenkomt.
There is no music without jazz

Technobeat


Oké , meestal is het binnen een werkdag of 3 binnen , maar het heeft niet echt super haast natuurlijk .
Ben wel benieuwd hoe het real-feel vel gaat bevalen i.v.m het huidige .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Deze komt vanuit Duitsland
Volgens hun duurt n ruime week
En inderdaad, ik kan wel even wachten hoor.
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb mijn drumvel al vandaag binnengekregen maar ik zit wel met een probleem.
Mijn snare was aan de buitenkant al,niet zo geweldig met geluid. De hele binnenkant was geen probleem.
Echter, nu is er geen geluid meer aan de buitenkant en alleen strak in t midden is er wel geluid. Ik heb aan de binnenkant van t vel n stuk tape geplakt maar t maakt niet uit.
Wat kan ik hiermee doen ??
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb t open liggen. Moet ik iets veranderen aan t schuim?
There is no music without jazz

joris1991

Heeft iemand ervaring met Z-ed mesh heads? Ze zijn best goedkoop en zijn er ook met drie lagen.
Volgens digitaldrummer magazine zijn ze zowat de stilste op de markt wat accoustisch geluid betreft.
http://issuu.com/digitaldrummer/docs/digitaldrummer_aug12_low_res
Wat me dan weer doet twijfelen is de bounce.

Ben van plan een nieuwe set vellen aan te schaffen voor mijn A2E (14" kick, 13" snare, 12" tom1, 12" tom2, 13" tom3). Ben nog aan het twijfelen tussen deze en de witte doubly ply van 682drums.

animal

#44
sep 22, 2017, 11:10 Last Edit: sep 22, 2017, 11:12 by animal
voor de liefhebber https://www.youtube.com/watch?v=smj5-bfBaPM

Een meshhead test/vergelijk




kaboemba

Tja wat moet je er mee he.
De eerste test slaat helemaal nergens op, de slag is absoluut niet te vergelijken met een echte slag.
En dan drukken met een sleuteltje op de vellen ?????

Bovendien iedereen weet dat de beste pads (zonder meshheads) van yamaha komen, de rest mag nog niet in de schaduw staan ;-)

animal

Bovendien iedereen weet dat de beste pads (zonder meshheads) van yamaha komen, de rest mag nog niet in de schaduw staan ;-)
Dat zal de reden zijn dat Thomann Yamaha-meuk uit het assortiment heeft gehaald. :+

kaboemba

Neuh thomann en bax zijn vooral zaken die het van meelopers en niet nadenkers moet hebben, de fender, gibson en roland kopers zeg maar.


kaboemba

Maar serieus, ik heb toch al veel gehad en de yamaha pads zijn, voor mij, het beste wat ik tot nu toe gehad heb.

Technobeat

Maar serieus, ik heb toch al veel gehad en de yamaha pads zijn, voor mij, het beste wat ik tot nu toe gehad heb.
Dat zelfde zeg ik nu ook van mijn Drum-Tec Real feel meshheads :Y  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog