mix in splitter?

Gestart door deleeuw, aug 17, 2014, 12:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

deleeuw

beste drummers,

ik houd van (e)drummen maar ben een behoorlijk audio-leek.

momenteel gebruik ik de Zildjian gen 16 bekkens bij mijn Roland TD15KV kit. Aangesloten via de ' mix in'  op de TD15 module. Gaat prima. Via mix in is voor zover ik weet de enige manier te connecten, mits je de Roland Module als master wilt gebruiken. (anders wordt de Zildjian DCP module de master)

Nu wil ik wellicht een 2e Zildjian module (DCP) aansluiten.
Vraag - kan ik een splitter op de mix in vd Roland TD15 module gebruiken? zodoende zou ik dus de 2 DCP's kunnen gebruiken.
Of moet ik een mix module gaan gebruiken? (liever niet)

dank!
Mark

Technobeat


Hey , NOG een Gen-16 gebruiker ......... Welkom op het Drum-Forum deLeeuw :) .


Volgens mij moet je de ene Gen-16 DCP module kunnen door lussen naar de andere DCP module .
Toen het Gen-16 cymbal gebeuren op gang kwam heb ik ongeveer alle YouTube video`s afgekeken en uiteindelijk een 480-set gekocht + een extra 16'' crash .
En in één van die video`s werd gesproken over het door lussen van de DCP`s .
Hoe je dat zou moeten doen is niet besproken , maar volgens mij is de volgende optie een kanshebber :

DCP nr. 1 : een kabeltje van '' Headphone out '' naar DCP nr. 2 '' AUX-IN '' waarbij je alleen de '' Line-output '' en '' Drums-input '' van DCP-2 gebruikt ( de  AE Cymbal Pickup Input van beide modules natuurlijk wél ) .

Hoe bevalt jou het systeem ansig , ben je tevreden met de geluiden uit de module en doe je regelmatig een update via de Zildjian Gen-16 site ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#2
aug 17, 2014, 18:09 Last Edit: aug 17, 2014, 18:12 by Otje

Hey , NOG een Gen-16 gebruiker .....(   )


Nu ik nog...  ;)

NB: Leeuw, als 't is gelegen komt, show die van jou ook is op dit forum*: Een TD-15 met Gen-16's  :P

*http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2842.0.html

deleeuw

Technobeat dank voor je bericht, ga ik proberen. Eerst de 2e DCP aanschaffen.

Het geluid is ok, maar niet zo goed als de Roland cymbals, niet zo 'crispy'. ik heb bij de Gen16 toch altijd het idee dat ik in de kerk zit...kan ook door de kleine ruimte komen waar ik speel. wel is de aanslag veel beter dan de Rolands, de reden dat ik ze gebruik.
ik gebruik ze nats de Roland cymbals.

als zildjian en Roland zouden gaan samenwerken zou er een fantastisch product kunnen ontstaan.

nogmaals dank, mark

Technobeat


De cymbals van Roland werken met samples , en de Gens werken met echt akoestisch signaal versterkt door de onder zittende microfoons .
2 totaal verschillende systemen , hoe die twee nader tot elkaar zouden kunnen komen zal de toekomst leren . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

deleeuw

Technobeat,
ik heb de 2 DCP's met elkaar elkaar kunnen connecten, mbv Zildjian.

Zo werkt het: run two 1/4" cables from the main out on DCP 1 into the Drums input of DCP 2. Then run the headphone out of DCP 2 into the mix in of your Roland

Omhoog