Triggeren van ezdrummer of andere vst

Gestart door Maikelk, aug 13, 2014, 16:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

Mooi, maar heb je echt ook een echt closed hihat geluid en heb je ook een pedaal chick?

Dreamdrummer

Een closed hihat heb ik wel ja. Maar ik weet niet wat je verstaat onder een pedaal chick? :P

Nog een vraag van mijn kant! :)

Ik hoor als ik speel een beetje "sissend" geluid on de achtergrond dat een paar tellen aanhoud als ik stop met spelen. Is dit te verhelpen ?
En is het ook mogelijk om de sustain van de floortoms wat korter te maken? Deze galmen nog 6 seconden na...

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

trap met je voet op het hihat pedaal, produceert EZ dan een 'chick'?
Over die sis, ik ben bang dat dat in de sample zelf zit.

Dreamdrummer

Dan hoor ik een chick idd. Niet al te hard, maar hoor  m wel.

Dat sissend geluid zit in elke set. Vreemd.

En de decay/sustain van de floortom, is dat te regelen ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Hoefnix

Dat sissende geluid is vaak het laatste stuk van de sample. Als het stil wordt is de sample afgelopen.

Dreamdrummer

Oke, helder!

Iemand een idee voor de floor-tom vraag ? :P
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

animal

#56
mrt 06, 2015, 17:50 Last Edit: mrt 07, 2015, 10:36 by animal
Na Addictive drums nu ook bezig met EZDrummer. Mijn eerste indruk is niet al te best, qua zuiverheid van samples haalt ie het niet bij addictive.
Het 'sissende geluid' waar dreamdrummer over spreekt, benoem ik als ruis en die is idd behoorlijk aanwezig. De samples van Addictive klinken iig een heel stuk schoner.
Het lijkt er op dat er bij EZ2 ook geen andere sample frequentie te kiezen is dan 44.1 Khz tegen 44.1 - 192 Khz bij Addictive .
Een eigen midi-mapping maken tbv mijn DDrum4 kan helaas niet, dus op dit moment triggeren de pads van alles door elkaar. Opvallend is wel dat de hi-hat het onder E-drum, Manufacturer, Other het meteen goed doet.
@Dreamdrummer
Een mogelijkheid om de sample korter te laten klinken (minder sustain) heb ik niet gevonden.

Hoe dan ook, tussenstand een dikke 1 - 0 voor Addictive.

drfill

dit soort dingen kunnen wel..  met een daw ..
download cockos reaper oude compacte versie (low latency)
2.58  http://www.reaper.fm/download-old.php?ver=2x
maak 2 tracks,  gebruik ezdrummer2 als vst op beide tracks
(2 instantie's dus) kan makkelijk..
maak een kit met alleen floortoms op spoor 1, en zet een
extra effect hierop 'Reagate' .. maak de toms zo lang als je wilt
met deze gate..
op het andere spoor maak je een kit met de rest van de drums..
mix beide kits naar stereo out..
save dit alles als een 'reaper' song, en alle instellingen worden
opgeslagen..   zet een link icoon op je desktop en klaar..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan




Hoe dan ook, tussenstand een dikke 1 - 0 voor Addictive.


Ik dacht altijd dat addictive veel duurder was dan ezdrummer, maar dat is helemaal niet zo..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Ik vind Addictive zo overstuurd klinken.....net alsof het allemaal te hard staat.

Hoefnix

@hammar: dat hoor ik absoluut niet in AD. Hoe bedoel je dat?

Met EZdrummer vind ik het geluid veel te mager. Zou het aan de soundkaart of hoofdtelefoon kunnen liggen?
Wel vind ik de rimclick te zacht in AD, maar daar heb ik iets (oneigenlijks) op gevonden.

animal

#61
mrt 07, 2015, 10:40 Last Edit: mrt 07, 2015, 10:44 by animal

Ik vind Addictive zo overstuurd klinken.....net alsof het allemaal te hard staat.


Dat was ook mijn eerste indruk/ervaring, maar dat was simpel te verhelpen door het 'input level' op mijn ddrum module te verlagen. Tevens kun je in addictive zelf een curve instellen waarmee dat te verhelpen is.

animal

#62
mrt 07, 2015, 10:42 Last Edit: mrt 07, 2015, 10:43 by animal

dit soort dingen kunnen wel..  met een daw ..
download cockos reaper oude compacte versie (low latency)
etc. etc.


In addictive is dat allemaal in de applicatie zelf te regelen, een minder omslachtige werkwijze dus.

animal


@hammar: dat hoor ik absoluut niet in AD. Hoe bedoel je dat?

Met EZdrummer vind ik het geluid veel te mager. Zou het aan de soundkaart of hoofdtelefoon kunnen liggen?


Dat het geluid 'dun(ner)' klinkt heb ik niet zo ervaren. Dat kan aan de hoofdtelefoon liggen maar even zo goed zou het verhogen van de input level (gevoeligheid) van de pads een oplossing kunnen bieden (de tegenovergestelde actie die ik binnen Addictive heb uitgevoerd dus, zie eerdere reactie).

drfill


In addictive is dat allemaal in de applicatie zelf te regelen, een minder omslachtige werkwijze dus.
da's mooi..   superior en bfd hebben ook interne gates..
de oplossing was ook voor ez drummert..  mijn karma metertje is stuk.. staat 'vast' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#65
mrt 15, 2015, 00:26 Last Edit: mrt 15, 2015, 00:26 by animal
Ik heb serieus overwogen de Seelake Audio Station 64 te kopen, maar afgezien van de investering, ongeveer € 2750,-, vind ik het een te groot risico om zo'n apparaat (bijna) 'blind te kopen'.
Ook is de Audio Station 64 in Europa alléén in Italië te koop, wat niet echt handig is bij een garantie-gevalletje. Ook mist de Audiostation een aantal digitale uitgangen + uitgangen op XLR-formaat, wat bij live optredens toch wel erg prettig is. Daarnaast zijn de verkoopcijfers volgens mij ook niet gigantisch, kortom, ik ben toch maar teruggekomen op mijn voorkeur voor een alles in één apparaat en heb gezocht naar goede losse componenten.
Het idee dat mijn Behringer X32 Rack hierin iets zou kunnen betekenen liet me hierbij niet los, een eerste test bracht echter niet wat ik er van verwachtte.
Toen viel mijn oog op een Focusrite Scarlett 18i20 USB interface, besteld bij Bax-shop en afgelopen donderdag opgepikt bij het postkantoor.
's Avonds meteen uitgeprobeerd natuurlijk, maar een eerste kleine teleurstelling viel mij al snel ten deel. Het lukte niet  in Addictive 2 de latency lager in te stellen dan 2 ms, deed ik dat wel, dan was ploppen en kraken het gevolg. Mijn TC-Electronic Konnekt 24d, in dit topic eerder genoemd en afgebeeld, van 5 jaar oud haalde met 'twee vingers in de neus' 1,3 ms (zelfs 0,7 deed het nog goed, is firewire dan heden ten dagen toch nog steeds beter dan USB??).
Maar goed, de latency van 2ms was ook werkbaar, dus verder met experimenteren. Naar gelang de donderdagavond vorderde werd ik steeds enthousiaster over de Focusrite.
Maar helaas voor de Bax-shop, bij het dieper doorgronden van de mogelijkheden van de Focusrite, realiseerde ik me wat ik bij mijn Behringer X32 Rack fout had gedaan dus ................ . Vrijdag de Behringer X32 weer aangesloten en wat blijkt? De X32 doet het als audio interface 'prima de luxe'!!
In addictive 2 een latency van 1,3 ms,  amplitube 3 doet het prima + met de X32 heb ik de mogelijkheid kick,snare,hi-hat, tom1 etc.etc apart te bewerken v.w.b. volume, eq, gates, compressoren, effecten etc.etc. + ik kan mijn Powerplay monitor systeem volledig benutten.
En dit alles (ook) in te regelen met een prima iPad-app *O*

Op fora wordt veel geklaagd over Behringer, en vaak niet onterecht, maar de X32 en met name de prima USB software/drivers zijn nog beter dan ik ooit had durven vermoeden, chapeau!!!!

De Focusrite gaat retour afzender en wat ik nu nog nodig heb is een goede midi interface en een compacte computer, een krachtige mini-pc, mini-mac of mac-book air????? Daar ben ik nog niet uit.
Dus .......... wordt vervolgd.



Robert-Jan

Wow, cool dat t zo goed werkt
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MatiZ

Cool Animal maar begrijp het 'doel' van de x32 niet helemaal... Zet je deze mixer direct tussen je E-pads en je laptop in om zo alleen de effecten te kunnen toevoegen en dat AD2 enkel voor de sounds zorgt?

Of biedt deze oplossing meer mogelijkheden die je met alleen een triggermodule niet hebt..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan




De Focusrite gaat retour afzender en wat ik nu nog nodig heb is een goede midi interface en een compacte computer, een krachtige mini-pc, mini-mac of mac-book air????? Daar ben ik nog niet uit.
Dus .......... wordt vervolgd.



Wat je denk ik vooral moet nemen in die beslissing is welke software je wil gaan gebruiken en hoe groot het scherm moet zijn straks als je er mee op pad gaat.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#69
mrt 15, 2015, 11:52 Last Edit: mrt 15, 2015, 11:53 by animal
Hoi MatiZ,

Omdat ik de geluiden wil gebruiken van VST-instruments, Addictive2 voor drums en Amplitube 3 gitaar en nog een te selecteren VST voor keyboard en basgitaar, heb je een externe audio interface nodig (omdat de interne audio van een PC/Mac daar meestal niet krachtig genoeg voor is en te beperkt qua mogelijkheden/aansluitingen).
Op de X32 zit standaard een USB 2.0-interface waardoor deze naast mixer ook als audio interface is in te zetten. Ik had tot op heden weinig vertrouwen in de driver die door Behringer werd meegeleverd, maar dat blijkt dus volledig onterecht (vooroordelen, jawel).
Je kunt in de X32 zo'n beetje 'alles naar alles' routeren, ik heb nu acht mic-ingangen toegewezen aan de 'audio-interface' functie, waarmee ik de gitaar en basgitaar toegang kan verschaffen tot de bijhorende VST-instruments. Omdat de X32 Rack voorzien is van in totaal 16-mic ingangen houd ik nog 8 ingangen over om de zangeressen en 'de rest' uit te versterken.
Dit alles in een compacte (en lichte) flightcase stoppen en gaan met die banaan (hoop ik).

Ik draai nu alle software probleemloos op een DELL XPS i7 pc (3,4 GHz) met 8 GB interngeheugen, maar een (klein) tower modelletje vind ik niet handig om steeds mee te moeten slepen.
Dus ben ik op zoek naar iets compacts, iets van Apple Mac lijkt me qua formaat handig, maar € 1100,- voor een machientje (macbook air) met i5 en 4GB intern lijkt me mooi is geen katte***. Tevens heb ik heb geen idee of drivers van Behringer daar ook zo goed op draaien en of de macbook air wel krachtig genoeg is. Met notebooks en geluid heb ik echter ook niet al te beste ervaringen. Een mini-pc heeft weer geen beeldscherm (maar zou via teamviewer nog via de ipad zijn 'aan te sturen'). Kortom, ik nog wat te puzzelen dus.

animal

#70
mrt 15, 2015, 11:53 Last Edit: mrt 15, 2015, 11:54 by animal
Excuseer

MatiZ

Thnx Animal :) dat maakt een hoop duidelijk.. je 'draait' je band dus bijna compleet op VST's.. wel gaaf en scheelt een hoop sjouwwerk met trapbakken, amps etc. maar wordt je geluid daar niet heel clean van?

(De gitarist van mijn bandje speelt over een Zoom R5, direct naar de tafel maar heeft deze 'voor het geluid' toch weer op zijn MESA aangesloten)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan

#72
mrt 15, 2015, 12:21 Last Edit: mrt 15, 2015, 12:27 by Robert-Jan
Mac book air wordt krapjes hoor denk ik, mac mini is dan een stuk krachtiger
Je hebt als ik het goed begrijp geen extra drivers nodig voor de x32 op een mac..zou plug and play moeten zijn..zou..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


maar wordt je geluid daar niet heel clean van?

(De gitarist van mijn bandje speelt over een Zoom R5, direct naar de tafel maar heeft deze 'voor het geluid' toch weer op zijn MESA aangesloten)


Nou ja clean, ook een gitaar die gebruik maakt van een VST zoals amplitube blijft z'n oorspronkelijke/gebruikelijke bijgeluiden (brommen en zo) houden, dus wat clean betreft maakt dat geen verschil.
Ik denk dat het een meer een gevoelskwestie is, zoals een vermeend gebrek aan eigenheid, VST niet als volwaardig durven te beschouwen en natuurlijk de pijn van een behoorlijke investering (versterker) die niet wordt benut.
Maar ja, we moeten nou eenmaal allemaal spelen in dienst van de muziek  ;) .

Hammar

Jemig Animal, 2ms latency...waar heb je 't over!

Omhoog