Triggeren van ezdrummer of andere vst

Gestart door Maikelk, aug 13, 2014, 16:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

en een UPS ? want anders crasht een receptor ook gewoon ..
(maar ik zie alleen maar laptops bij drumclinics, hoor, volgens mij zo slecht nog niet)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

#26
feb 22, 2015, 12:00 Last Edit: feb 22, 2015, 12:01 by Nijlpaard
Morse  doet het al jaren met een MacBook.
https://www.dropbox.com/s/3mvlq92ffvb3l4r/foto%2022-02-15%2011%2057%2001.jpg?dl=0

Heb ze vaak live gezien en het is 1 keer fout gegaan bij een Transatlantic concert.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

#27
feb 23, 2015, 22:35 Last Edit: feb 23, 2015, 22:37 by animal

Toch maar eens een mail gestuurd.

http://www.seelake.com/video/teaser_lq.mov?width=640&height=376





Op zondag al een reactie op mijn mailtje ontvangen, de prijs ligt - afhankelijk van de uitvoering - tussen de € 2600,- en € 3000,- incl. BTW .
Hij is leverbaar via Artmusic Italië en Artmusic USA.
Je kan een demonstratie van het apparaat krijgen in hun studio in de omgeving van Venetië  O+ , maar ik vrees dat het de Skype demo gaat worden (die ze ook aanbieden).
Voordat ik tot deze behoorlijke investering overga - wat ik nu beslist nog niet uitsluit - heb ik besloten eerst eens mbv DIY te onderzoeken of dit concept een kans van slagen heeft.
Ik realiseerde mij dat ik nog een tc-electronic Konnet 24d heb liggen te verstoffen. Met de aankoop van (alléén maar) een firewire-kaart kan ik al redelijk dicht in de buurt komen van de audio station.


Robert-Jan

Ze hebben up to date drivers daar bij tc electronics..chapeau!  *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja, dat verbaasde mij eerlijk gezegd wel. Ik heb die TC-eletronic volgens mij 5 jaar geleden gekocht en dan nu nog ondersteuning leveren, prima inderdaad. Qua aansluitingen en klank is het nog steeds een prima ding, ik ben wel benieuwd of de latency laag genoeg gaat zijn om voor mijn doel.

Robert-Jan

En je doel is live met je ddrum een vst afspelen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

In het DIY-stadium wil ik inderdaad starten met de ddrum 4 module als trigger interface, heeft dat kans van slagen??
Als dat redelijk succesvol blijkt, wil ik net zoals bij de audiostation de gitaar en basgitaar direkt inpluggen en met simulaties gaan werken, eigenlijk precies zoals in het filmpje van de audiostation.
Lijkt me kicken om uiteindelijk zonder persoonlijke versterkers, dus alléén met onze eigen PA, op te treden. Scheelt een hoop gesjouw en een hoop herrie op het podium. :z
Ik ga hierbij dus niet uit van hybride drums, in bovenstaande zou ik uiteindelijk willen gaan voor een jobeky kit en een DITI  8) .

Robert-Jan


In het DIY-stadium wil ik inderdaad starten met de ddrum 4 module als trigger interface, heeft dat kans van slagen??



Het mooiste zou zijn als er een vst is met een ddrum preset maar die zie ik niet zo snel.
Ik zie wel hier en daar topics met vragen over de midi settings met name over de hihat, maar het lijkt erop dat het wel kan slagen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dreamdrummer

Misschien een domme vraag, maar moet je perse als je EZdrummer 2 gebruikt een DAW hebben zoals b.v. Cubase? Of werkt het ook zonder als je het wilt gebruiken om live te spelen over een Roland TD9kx ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Robert-Jan

Is geen domme vraag ;)
Je kan ezdrummer gebruiken zonder DAW.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

#35
feb 26, 2015, 19:04 Last Edit: feb 26, 2015, 19:05 by djska
Ik heb dus een TD9 en EZ2 (met jazzpack), maar goede hihat triggering is nog een uitdaging, ik heb wel de nodig info gevonden, maar dat vergt nog wat studie voor me.
Zie ook m'n eerdere post in deze thread.

Dreamdrummer

#36
feb 27, 2015, 09:02 Last Edit: feb 27, 2015, 09:03 by Dreamdrummer

Ik heb dus een TD9 en EZ2 (met jazzpack), maar goede hihat triggering is nog een uitdaging, ik heb wel de nodig info gevonden, maar dat vergt nog wat studie voor me.
Zie ook m'n eerdere post in deze thread.


djska,

Ik heb ook een TD9 en ik krijg hopelijk vanavond EZdrummer 2. Interface ligt al klaar.
Moet je qua midi nog van alles instellen of is het een kwestie van plug en play ?
(afgezien van de hihat problemen waar je over spreekt...)

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska


djska


animal

#40
feb 28, 2015, 20:49 Last Edit: feb 28, 2015, 20:50 by animal
Zo, gisteren een firewire kaart gekocht met TI chipset en vandaag maar eens aan het proberen gegaan.
Kaart erin, Konnekt24d aan gesloten, midikabel aan ddrum4 module, Addictive Drums 2 geïnstalleerd.
Midi noten goed gezet, alles doet het goed muv de hi-hat natuurlijk  :O .
Ik heb nu een vraagje over addictive.
Ik krijg de mixer niet aan de praat. Het is me 1 keer gelukt, maar daarna, wat ik ook schuif, met uitzondering van de master reageren de faders nergens op.
Wat doe ik fout???? 8)7



animal

#41
feb 28, 2015, 22:29 Last Edit: mrt 01, 2015, 00:06 by animal
Nee, ik verwacht niet dat het de kabel is. Het geluid is allemaal prima, alléén de kanaalfaders hebben geen invloed op het volume.

Edit: Gevonden, het had deels met de door mijzelf gemaakte midi-mappings te maken en ik heb geconstateerd dat het effect van het schuiven met de kanaalfaders beperkt is als je de "OH' fader open laat staan. :F

Edit: En de hi-hat doet het nu ook prima  *O*

Robert-Jan

Cool!
Wat was t ding net de hihat?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

In addictive was het een kwestie van de optie 'CC-Reverse' inschakelen en 'gewone' samples vervangen door de 'cc' varianten, eigenlijk heel eenvoudig.

Technobeat


@ Animal :


Werkt het nu alles helemaal latency vrij ?

En waarom heb je niet een 2Box module genomen , werkt zeker latency vrij EN je kunt 8 kanalen UIT sturen naar de mengtafel , of kan je huidige nieuwe opzet nóg meer dan dat ?


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#45
mrt 01, 2015, 17:50 Last Edit: mrt 01, 2015, 20:52 by animal
ik heb net even op zolder zitten jammen met m'n broer die gitarist is. Ik gebruikte Addictive Drums 2 als klankopwekker en voor mijn broer had ik de gratis versie van AmpliTube 3 geïnstalleerd.
Wat een dikke pret was dat, het liep als een zonnetje en klonk prima, qua sound iig 8) .
Nou nog een manier zien te vinden om mijn andere broer, die basgitarist is, ook aan te sluiten. Daar zal ik iets anders (software bassamp) voor moeten vinden denk ik dan Amplitube 3, omdat ik deze maar 1 keer actief kan hebben natuurlijk.

@Technobeat
Ik heb (al) een ddrum4 module die ik als triggerinterface gebruik, de latency staat (en stond vanmiddag) op 1,3 ms (kan nog naar 0,7) en ik en mijn broer hebben daar niets van gemerkt/geen last van gehad.
Ik heb geen 2box gekocht omdat ik daar geen gitaar, basgitaar en keyboard tegelijkertijd op kan aansluiten  :+ . Mijn uitgangspunt, zoals ik al eerder in dit topic aan heb gegeven is dit http://www.seelake.com/video/teaser_lq.mov?width=640&height=376 .

Robert-Jan

#46
mrt 01, 2015, 18:00 Last Edit: mrt 01, 2015, 18:01 by Robert-Jan
Gebruik je een mac Animal?
Zo ja, is mainstage dan niet het onderzoeken waard qua software?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Nee, een windows 7 pc, maar als ik zelf iets voor live-gebruik zou samenstellen zou dat best wel eens op basis van een Mac kunnen gaan gebeuren (zou voor mij wel de eerste Mazc zijn overigens).
Maar zelf samenstellen valt nog niet mee, houd het maar eens compact/handzaam en eenvoudig in gebruik. Een interface met meerdere mic pres is geen punt, maar inclusief een Multi-port midi oplossing, kan ik niet vinden. Allemaal losse kasjes wel, maar dan boet je te veel in op gebruiksgemak/handzaamheid.

Hammar

Probeer guitarrig eens, gitaar en bass!

Dreamdrummer

#49
mrt 02, 2015, 10:50 Last Edit: mrt 02, 2015, 10:51 by Dreamdrummer

Ik heb nu EZDrummer geprobeerd icm. TD9 en Steinberg UR22 MIDI/USB interface naar 2x2.6GHz/4GB laptop.
Dit triggered prima. Buffergrootte op 64bytes. De latency is zo goed dat als ik in de TD9 local control aan laat staan, en dus beide geluiden laat horen, ik geen 'flam' geluid krijg. Ik snap nog niet waarom dit zoveel beter werkt dan met BFD2.

Ik krijg in EZDrummer echter de hihat niet strak, niet echt dicht klinkend en volgens mij heb ik in EZDrummer geen opties om dat aan te passen. De FAQ zegt ook dat je naar Superior Drummer moet als je wilt customizen.
Voor nu heb ik een kitje in de TD9 gekozen waarin ik alles behalve de hihat uit heb gezet en dan gebruik ik dat hihat geluid dus samen met de EZDrummer kit.
De 2/3 drumkits die erbij zitten zijn niet helemaal mijn ding, maar het 'Sabian Artisan ride' geluid klinkt echt zeer inspirerend, dan merk je pas echt hoe behelpen het is met de Roland TD9 bekkengeluiden.


Djska,
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst met EZdrummer gespeeld over mijn TD9KX. Klinkt heerlijk!
Mijn hihat (vh-11) werkt prima.

Pedal Curve staat op 2 en ik heb de offset van de hihat (volgens de manual TD9) goed ingesteld
Misschien dat dit helpt !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog