Triggeren van ezdrummer of andere vst

Gestart door Maikelk, aug 13, 2014, 16:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Maikelk

aug 13, 2014, 16:50 Last Edit: aug 13, 2014, 21:27 by Maikelk
Goedendag,

Ik heb in het post je e-kit topic al wat vragen gesteld maar ik loop tegen een aantal problemen aan.
Ik wil zelf een akoestische kit ombouwen naar elektrisch. Daarmee wil ik ezdrummer of een andere vst gaan triggeren. Ben er nog niet uit welke precies. Heb superior drummer 2 en ezdrummer 2 gedownload om eens te kijken als het voor elkaar is. Als het me dan bevalt koop ik de volledige versie ivm eventuele updates.

Hoe moet ik het geheel zien en het zo voor elkaar krijgen dat ik zo min mogelijk latency heb?

1:

Van m'n set naar alesis trigger io en dan naar pc?

                              of

2: Van m'n set naar drummodule (td9, td11 of td15) naar presonus audiobox(voorbeeld) en dan naar pc?

Heb ook gekeken naar een saffire focusrite maar volgens mij is dit nog lastiger.

De alesis zit ik een beetje mee omdat dan m'n hi hat alleen maar half open of dicht zou kunnen en niet 10, 20, 30 en meer procent open zeg maar.

En nog 1 vraagje: zijn er mensen die zo'n alesis x hat geprobeerd hebben? En zo ja hoe werkte dat?

Ik wil dit graag weten voordat ik aankopen doe die misschien niet nodig zijn of weggegooid geld zijn.

Alvast bedankt !

Maikelk

Is iedereen op vakantie of vraag ik naar de bekende weg?  :)

stefan

Het laatste denk ik.. Probeer de zoekfunctie eens... ;-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Maikelk

Nou heb me scheel gezocht de laatste tijd zowel op m'n pc als op m'n ipad. Dit is wel te zien aan de tijd die ik op het forum spendeer en waar ik m'n tijd spendeer.
Ik kom er alleen niet uit wat beter zou zijn om te gebruiken...dus of dat ik van een module naar een presonus en dan naar m'n pc ga of van een alesis naar m'n pc.
Maar ik hoor verschillende verhalen over de alesis en hoe goed hij wel niet werkt. Dus vandaar m'n vraag.

Hans

Signaal pad zal altijd zijn :

Triggers -----> Module (maakt er midi van) ----> Interface (om midi in de computer te krijgen) ----> Computer (waar je je VST draait) ----> Interface Audio uit !!! (met liefst zo'n laag mogelijke latency!)

Die Alesis I/O interface combineert stap 2 en 3. Dus dat scheelt een schakel. Maar dan heb je nog geen manier om het geluid met een lage latency je computer uit te krijgen. Dan komt toch die interface weer om de hoek kijken  ( en een degelijke kompjoeter ).


Maikelk

M'n pc is een gaming pc. I54670K, 16 gig ram en 2 x 128 GB SSD'S en een geforce 780Ti maar dat lijkt me irrelevant.
Bedankt voor de response. Ik ben wat wijzer want ik was even het spoor bijster. Heb op diverse fora gelezen en las telkens iets anders.

Tom_Heijnen

Hoi Maikelk,

ik heb ongeveer dezelfde configuratie:

akoestische kit -> gaasvellen -> ddrum triggers -> Alesis I/O -> laptop -> Lexicon Interface -> mengpaneel -> koptelefoon

De interface vervangt de interne geluidskaart van de laptop, want... die latency was veel te hoog. Dit werkt goed (kleine vertraging blijf je houden, maar die is zo klein dat het niet storend is).

Ik werk met EZDrummer en Superior Drummer 2.0, ook dit werkt prima.

Enige waar ik me aan stoor is dat de triggering van de Trigger I/O niet altijd even lekker werkt i.c.m. ddrum triggers. Ik ben benieuwd of een Roland module lekkerder triggert. Ik bedoel hiermee dubbele triggering etc. Dit komt overigens ook omdat de gaasvellen die op mijn kit zitten inmiddels ook niet meer zo lekker (lees oud) zijn.

Ervaring met e-cymbals/hi-hats heb ik niet, want die heb ik simpelweg nog niet.

Hoop dat e.e.a. wat duidelijker is voor je.

Maikelk

#7
aug 23, 2014, 17:59 Last Edit: aug 23, 2014, 18:02 by Maikelk
Ik zelf bouw de triggers zelf. Piëzo elementen komen volgende week binnnen. Even wat cones uit schuim maken. Zondag een akoestisch drumstel halen en aankomende week even kijken welke mesh heads ik ga gebruiken.
De alesis lees ik idd verschillende dingen over. Ik denk dat ik voor een TD9 module ga en die dan aan m'n pc hang icm met zo'n audio interface.
Er is ook een alesis hi hat pad uit maar daar kan ik nog geen review van vinden. Is hetzelfde als de Pearl e-pro EHH2 maar op youtube ook weinig tot niets gevonden. Ja een hoop geklets in het Duits maar ze zitten er naast maar raken hem met geen vinger aan.
Als het aardig werkt zou het wel een alternatief zijn voor een vh-11 of 12 tot dat ik er daar eentje van tegenkom die prettig geprijsd is.

Otje


(... ) Er is ook een alesis hi hat pad uit maar daar kan ik nog geen review van vinden. (... )


Die laat nog wel even op zich wachten, zo te zien... .http://www.bax-shop.nl/elektronische-cymbalpads/alesis-pro-x-hi-hat-controller-voor-dm10-en-dm8?gclid=CLqa8qy1q8ACFZMRtAodUh4ASw

*) ...overigens, voor de ge-intreseerden:
http://www.edrumtreffen.de/

Robert-Jan

Ik hed die alesis hihat gezien op de messe, op de foto ziet het er mooi uit maar in t eggie  was t een meeeh..
Voelt goedkoop aan, hard qua speeloppervlak en mn gevoel zegt dat het qua bespeelbaarheid niet in de huurt komt van de roland hihat..zou ook gek zijn voor die prijs.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Ik heb nu EZDrummer geprobeerd icm. TD9 en Steinberg UR22 MIDI/USB interface naar 2x2.6GHz/4GB laptop.
Dit triggered prima. Buffergrootte op 64bytes. De latency is zo goed dat als ik in de TD9 local control aan laat staan, en dus beide geluiden laat horen, ik geen 'flam' geluid krijg. Ik snap nog niet waarom dit zoveel beter werkt dan met BFD2.

Ik krijg in EZDrummer echter de hihat niet strak, niet echt dicht klinkend en volgens mij heb ik in EZDrummer geen opties om dat aan te passen. De FAQ zegt ook dat je naar Superior Drummer moet als je wilt customizen.
Voor nu heb ik een kitje in de TD9 gekozen waarin ik alles behalve de hihat uit heb gezet en dan gebruik ik dat hihat geluid dus samen met de EZDrummer kit.
De 2/3 drumkits die erbij zitten zijn niet helemaal mijn ding, maar het 'Sabian Artisan ride' geluid klinkt echt zeer inspirerend, dan merk je pas echt hoe behelpen het is met de Roland TD9 bekkengeluiden.

Hoefnix

In Addictive Drums kan je heel eenvoudig de settings voor je hihat aanpassen. Op een curve kan je de kantelpunten (waar je dicht, nog net gesloten, net open etc) wil opzoeken door te spelen, even klikken et voila.

djska

In EZDrummer, kun je het merk kit aangeven en inderdaad ook 4 verschillende 'pedal curves' kiezen, maar het helpt niet.

Hoefnix

Da's toch net anders, bij AD ben je helemaal vrij om het naar je voorkeur en setup aan te passen.
Bij VST's is de hihat de achilleshiel. Als die niet goed werkt ben je de klos.

Mijn mening: google op EZdrummer en hihat problems/solutions
Vind je daar geen oplossing zou ik EZdrummer niet aanschaffen.

djska

Gisteren maar eens EZDrummer2 + Jazzpack echt aangeschaft, bijna 200 euro dus. Met TD9 en Steinberg UR22 MIDI/USB interface en op afgedankte dual-core 2.6GHz/4GB laptop. In eerste instantie veel te veel latency, maar ASIO settings in EZDrummer aangepast en PC vergaand uitgekleed/geoptimaliseerd. Dit triggered prima. Buffergrootte op 64bytes. De Jazzpack klinkt lekker, wel te weinig bekkens naar mijn smaak. De pedal curve instellingen werken uiteindelijk wel. De hihat klinkt nu redelijk, alleen de pedaal 'chick' klinkt erg zacht en slapjes.

Hammar

Het hihat probleem waar ik steeds tegenaan loop is van gesloten langzaam naar open, dat gaat nooit vloeiend. Bij gebruik met de module geluiden gaat dat wel veel beter, maar zodra je vst's gaat triggeren niet dus.

Hoefnix

Met Addictive kan je het instellen zoals je zelf wil. Denk dat dit een kwestie van instellen is.

Pagina 42 van de manual (daar zit nog een plakkertje omdat ik daar uitgebreid mee gespeeld heb)

http://assets.xlnaudio.com/documents/AD2_Manual.pdf

Hammar

Link werk niet bij mij, blijft hangen op laden....pdf file corrupted??

Robert-Jan

werkt prima hier..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Hier ook
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

#20
feb 21, 2015, 22:46 Last Edit: feb 21, 2015, 22:51 by animal
In mijn zoektocht om vst-drums op praktische wijze, want wil het live inzetten -, stuitte ik op de Seelake Audiostation. Ik vind het een geweldig idee maar ............ al 2 à jaar niet (of nauwelijks) verkrijgbaar lijkt wel, ik kan iig nergens vinden waar je hem kunt kopen.
T'is wel hardware (pc) die draait op windows 7 en dat lijkt voor iemand die in het hybride-topic schrijft niet zoveel vertrouwen te hebben in een notebook wel een hele grote stap.
Maar het idee vind ik wel briljant en heeft als voordeel dat niet alléén jij als drummer getroffen kan worden door een storing van de apparatuur maar de hele band, wel zo eerlijk. 8)7
Ben wel benieuwd naar de latency van dit ding.
Toch maar eens een mail gestuurd.

http://www.seelake.com/video/teaser_lq.mov?width=640&height=376



Nijlpaard

Windows 7.....................
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Nog nooit eerder gezien..nice, maar beetje vaag inderdaad.
Deze kwam je ook tegen?

http://www.drum-tec.de/vst-hard-software-muse-research-c-231_232.html
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#23
feb 22, 2015, 00:41 Last Edit: feb 22, 2015, 10:41 by animal
Ja, ben ik ook tegen gekomen, leek mij niet zo geschikt voor drums, maar dat komt wellicht omdat het woord guitar nogal veelvuldig wordt genoemd. Ik ga hem nog eens verder onderzoeken.

Aha, ik zie nu dat er een op drums gerichte versie is.
http://www.drum-tec.de/muse-research-receptor-vip-drumtec-edition-1tb-p-2512.html

djska

als je maar wel voor een SSD-drive gaat, betrouwbaarder en sneller.

Omhoog