Yamaha Recording series

Gestart door Rooney, aug 10, 2014, 21:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rooney

Dag mede forumgenoten

ik ben op zoek naar informatie over de Yamaha Recording series.

Wat is bv. het verschil tussen drums gemaakt in Japan en in Taiwan? Ik heb me altijd laten zeggen dat de 'echte' kwaliteit uit Japan zou komen. Toch zijn er ook recording series gemaakt in Taiwan...

Kan verder iemand me ook iets meer vertellen over de recording snare van Yamaha met nummer SD 055MD?

Alvast bedankt!

Rooney

Hammar

Het is wachten op onze mr. Yamaha......

musiqman

Qua kwaliteit zit er geen verschil. Ze maakten beide gebruik van Hokkaido Birch. Waarom ze een tijd in Taiwan gemaakt zijn, dat zullen we mischien wel nooit weten.

Wat wil je precies weten over de snaredrum? Het is een stalen snare met parallel super sensitive strainer welke met de Recording Custom toplijn uit kwam. Denk John Bonham qua sound.

Rooney

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Is de kwaliteit dan vergelijkbaar met een snare van de Yamaha 9000 series? En als ik het goed heb dien je dan de strainer ook langs 2 kanten (parallel) af te stellen?

musiqman

#4
aug 10, 2014, 22:29 Last Edit: aug 10, 2014, 22:33 by musiqman
Dat zou ook moeten kunnen bij dit model:


Er is nooit een echte 9000 snare geweest.

Alle snares hadden dezelfde hardware/afwerking. Het verschil zat hem in de afwerking. Birch & Metal:

(hier nog een vroege folder, waar de snare MA heet, en een carbon parallel systeem heeft)

Rooney

Bedankt!

Zo lijkt het me inderdaad een reuzegoede snare. Dat hij dan gemaakt is in Tawain laten we dan maar even terzijde.  :)

musiqman

Het zou heel goed kunnen dat de krachten in Taiwan (rep. of China toen nog) goedkoper waren, dat dit gedaan is onder dezelfde hoge kwaliteitseisen is wel duidelijk nu zo veel jaar later. Grappige is dat Yamaha net weer verhuisd is naar China om financiƫle redenen.

Rooney

Ik sta op punt er eentje te kopen. Vandaar ook dit topic. Ik houd jullie op de hoogte maar verwacht niet minder dan een topsound! ;)

taco


Het zou heel goed kunnen dat de krachten in Taiwan (rep. of China toen nog)


nog steeds rep. of china

Rooney

De snaredrum klinkt echt top! Nu had de verkoper er een Aquarianvel op liggen. Een beetje rare combinatie maar ze klinkt echt vet. Niet de 'open' funky klank die je zou denken bij steel snare maar echt moddervet.

Het parallelsysteem voor het opspannen van de snaremat moet ik nog even nakijken en dan juist afstellen (lijkt wel alsof ze wat 'uitgerokken' zijn, waardoor ze te los trillen tegen het resonantievel).

Verder lijk ik i.i.g. mijn nieuwe snare gevonden te hebben. Bedankt voor jullie reacties en hulp!

Rooney

Omhoog