Welk drumtapijt?

Gestart door kasper169, jun 16, 2014, 20:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kasper169

Hallo,

Ik zocht een drumtapijt zodat mijn drumstel niet verschuift en er geen putjes in de vloer komen. Ik zag deze van pearl: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Drums/Accessoires/Pearl-Drum-Teppich-PPB-KCP5-168-x-137-cm/art-DRU0012608-000 . Maar die heeft niet zulke goede recensies. Daarom vroeg ik me af of een van jullie nog een goed tapijt weten voor onder de 60 euro.

Groeten,
Kasper

Mattias

#1
jun 16, 2014, 20:44 Last Edit: jun 16, 2014, 20:48 by Mattias
http://www.onlinemattenshop.be/nl/products/matten/speelmatten/auto-speeltapijt-verkeer

:)  :)

Ik neem al sinds jaar en dag zo eentje mee naar shows. Ooit het enige dat thuis nog lag en ik vond/vind het stom om aan iets triviaal als een tapijt teveel geld te geven. Net hetzelfde met tape, speciale drumschoenen (he, Dave Weckl?) of dergelijke, zolang het zijn werk maar doet. Ge hebt wel gegarandeerd reactie van medewerkers backstage/geluidscrew. Tegen verschuiven werkt het prima, een tapijt als dit is wel niet superdik maar zolang ge de pinnen van uw pedalen geen centimers uitschuift denk ik ook niet dat er veel krassen gaan komen.

Edit: Qua formaat alleszins voldoende voor mij. In de IKEA of Blokker ofzo vindt ge zeker iets gelijkaardigs, maar dan zonder illustratie  :+

Nlz


Maar die heeft niet zulke goede recensies.


Tja, het is een tapijtje, gemaakt om je drumstel op zijn plek te houden. Ik heb hem zelf ook, hij doet gewoon wat-ie moet doen, niets meer, niets minder. Maar je kunt ook langs de lokale tapijtenboer en ieder willekeurig tapijt in het kleurtje of design van je keuze oppikken om het spul op te zetten.
Ik heb het Pearl-matje gebruikt toen mijn kit in de woonkamer kon staan toen Mevr. Nlz een half jaar in het buitenland zat voor haar stage. Normaliter staat mijn kit in de slaapkamer op een simpel zwart tapijt en dat werkt net zo goed.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

harmen 18

Ik heb een rubber mat van een merk, maar een gewoon stuk dun rubber zou ook moeten voldoen denk ik. schuift geen kant op. Gewoon de voetjes gebruiken, geen spikes, dan krijg je er gaten/scheuren in.

Paul

Ik heb destijds 60 euro uitgegeven aan een Rockbag drumtapijt. Voordeel daarvan is dat relatief klein op te vouwen is vanwege de tweedeling, en is redelijk licht.

kasper169

Hebben jullie geen last van putjes in de grond?

Johan

Ja in de keuken van mijn Horeca bedrijf heb ik wel putjes in de grond, maar geen last van. *O*

Technobeat


Ja in de keuken van mijn Horeca bedrijf heb ik wel putjes in de grond, maar geen last van. *O*




:R
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Ik gebruik geen spikes op mijn rubber matje, dus ik niet. en stabiel staat het wel.  :)

Het enige nadeel dat je mee moet nemen is dat het slecht schoon te maken is.

dunDaan


Hebben jullie geen last van putjes in de grond?

Nee. Gewoon zorgen dat de spikes precies in het tapijt prikken, en niet erdoor.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

kasper169

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker wat mee doen.

jamsmurf

Ik speel al jaren op een, inmiddels, afgetrapt IKEA tapijtje. Gekocht voor 10eu en t werkt prima. Persoonlijk vind ik t ook onzin om enorme bedragen uit te geven voor dit soort dingen. Als t werkt, werkt t  :)

Mad Devil

Ik heb een aantal weken geleden mijn kitje verwend met een prachtig en degelijk tapijtje zonder enig smetje, voor slechts €10,-- gewoon op Marktplaats.

Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Omhoog