Mee trillen van Tom's

Gestart door Panda-Beer, mei 31, 2014, 10:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Hey jongens,

Ik ben nog nieuw met het mixen / EQ'en van drums. Het meeste lukt nu wel, alleen als ik mn Bassdrum bespeel trillen de Tom's mee (Bleed?), en op opnames hoor je dit dus.. Vooral de floortom.. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik dit weg?

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

paQ

Zal hoogstwaarschijnlijk het resovel zijn van je tom dat gaat resoneren.
Je kunt het 'eruit' stemmen. Dus simpelweg dat de tom minder gaat resoneren op je bas, of je bas zo stemmen dat ie je floor niet meer triggert.

Je zou ook je resovel van de tom iets kunnen dempen, of gooi eens een paar wtjes door de venthole in je floor. Kan al genoeg zijn.

Je kunt je ook nog afvragen of je het helemaal niet wilt hebben op je opname.

Hoefnix

#2
mei 31, 2014, 10:49 Last Edit: mei 31, 2014, 10:52 by Hoefnix
De enige methode om het helemaal te voorkomen is..... alle trommels apart inspelen :)
Da's natuurlijk niet handig ;)

Om de basmic wordt nog wel een deken gebruikt om dit te verminderen. Kwestie van stemmen en experimenteren.



(dit is een lelijke foto maar als voorbeeld, er is ergens een foto van de opnames van triggerfinger waar ze dit beter en mooier toepassen.)


Robert-Jan

Met reeds gemaakte opnames zou je kunnen proberen of een gate werkt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Idd gaten. Of handmatig. Ik merk dat ik tijdens 1 track soms maar 3 x een tom raak in de studio. Dat knip je al de overbodige 'take' weg.

Ik zou me er ook niet te veel zorgen om maken (tenzij het echt te gek is). Hoort bij de sound van je kit. Anders moet je opnemen met een roland oid.

animal

#5
mei 31, 2014, 11:47 Last Edit: mei 31, 2014, 11:58 by animal
Gaten van de toms (en bassdrum) is m.i. inderdaad de beste oplossing.

Met de term 'bleed' wordt over het algemeen bedoeld dat een microfoon een ander signaal (mee) registreert dan de oorspronkelijke bron, bij gebruik van meerdere microfoons om drums uit te versterken/op te nemen zal dit altijd het geval zijn.

Machiel


Gaten van de toms (en bassdrum) is m.i. inderdaad de beste oplossing.

Met de term 'bleed' wordt over het algemeen bedoeld dat een microfoon een ander signaal (mee) registreert dan de oorspronkelijke bron, bij gebruik van meerdere microfoons om drums uit te versterken/op te nemen zal dit altijd het geval zijn.


Wel zonde.... een gat in je trommel...

Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Wel zonde.... een gat in je trommel...



Eigenlijk een schot voor open doel , zal ik hem maken of ................ ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

 :+ Beter dan ................

Rick

Succes...


Panda-Beer

Bedankt voor alle reacties jongens!

Een gat in mijn trommels maken zal ik maar laten he ;D
Hoef ik ook niet zoveel vaseline te kopen..

Ik wil 't gaten eigenlijk wel gaan proberen, maar weet niet waar ik moet beginnen? Ik gebruik Cubase met een zoom r16, iemand tips?
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Animal baars

#11
jun 01, 2014, 07:52 Last Edit: jun 01, 2014, 07:54 by Animal baars
Bij de inserts op je kanaal selecteer je een gate en dan is het een kwestie van spelen met de knopjes tot je de goede instelling hebt. Een preset geeft een handig startpunt.

Ik kan je erg aanraden een SSL bundel van waves aan te schaffen. Ik start eigenlijk altijd met een G-channelstrip. Hier zit een gate in die bijna voor alles prima werkt qua drums.

Ik gebruik op toms meer de manier die hans beschrijft. Alles wegknippen behalve de echte aanslagen. Dat klinkt natuurlijker. Dan gebruik je een gate/compressor op je toms om de sustain wat te knijpen, maar haalt de gate niet alle dynamiek uit je fills weg.

Hans

Ik ken cubase niet meer zo goed, maar een gate vind je waarschijnlijk bij de 'dynamics' afdeling van je plug ins. Basis instellingen zijn voor alle gates hetzelfde. Sommige luxe gates lezen vooruit en gaan wat 'smoother' open.

http://youtu.be/ottHpjk_JUw

animal

#13
jun 01, 2014, 10:31 Last Edit: jun 01, 2014, 10:32 by animal
Een gate doet niets met de dynamiek, een compressor wel.

Voor dat je iets aanschaft kun je ook experimenteren met een gratis plugin, google op 'free plugin'  ;) .

Ik adviseer je ook even dit filmpje te bekijken , zodat je weet wat de attack, release, hold, range, treshhold etc. instellingen voor functie hebben.
Succes

Audio 101- How To use A Noise Gate. Full Lesson.

Hans

Cubase wordt geleverd met een gate, dus hij kan meteen aan de gang.

animal


Robert-Jan


Een gate doet niets met de dynamiek, een compressor wel.




Een gate werkt volledig op basis van dynamiek..vandaar dat het bij cubase ook onder het kopje 'dynamics' zit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#17
jun 01, 2014, 11:56 Last Edit: jun 01, 2014, 11:59 by animal
Ik reageerde op Animal-Baars uitspraak:"maar haalt de gate niet alle dynamiek uit je fills weg".
Dat doet ie dus niet.
Naast dynamiek werken veel gates op basis van frequentie.

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

#19
jun 01, 2014, 23:04 Last Edit: jun 01, 2014, 23:07 by Animal baars

Een gate doet niets met de dynamiek, een compressor wel.

Voor dat je iets aanschaft kun je ook experimenteren met een gratis plugin, google op 'free plugin'  ;) .

Ik adviseer je ook even dit filmpje te bekijken , zodat je weet wat de attack, release, hold, range, treshhold etc. instellingen voor functie hebben.
Succes

Audio 101- How To use A Noise Gate. Full Lesson.


Als je een gate te snel in laat grijpen, ben je al je geluid kwijt zoals je dat ook met een compressor zou kunnen bereiken. Dus hoor je zachte klappen niet meer en alleen het harde. Da's ook dynamiek toch? Even los van of iets ingrijp op gain of frequentie ;)

Verder heb je, als je gaat knippen in je waveforms je gate eigenlijk niet nodig (dat doe je manueel) en kun je met een compressor uit de voeten.

animal

Bedoel je met ingrijpen de 'attack' , de threshold of de 'hold/release' functie?
Het goed instellen van een gate vraagt 'fingerspitzengefühl', i.c.m. het goed instellen van de frequentie waarnaar de gate moet 'luisteren' raak je geen dynamiek kwijt.

Animal baars

De combinatie van Attack en threshold.

Blijft gewoon een feit dat zowel een compressor als een gate behoorlijk proberen is voor het geluid goed is ;)

Robert-Jan

Wat ook nog kan.. Ondervel beetje omhoog stemmen, een stukje tape erop om te dempen..misschien een moongelletje boven..dat mag best in de studio ;).. je gain van je floor mic iets terug draaien en het gewoon nog een keer spelen.
Uiteindelijk wil je helemaal niet gaan 'fingerspitzen' met gates..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer

Ben m'n best aant doen met een beetje te experimenteren met alles!
Iedereen Bedankt voor de Reacties!
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Omhoog