Mee trillen van Tom's

Gestart door Panda-Beer, mei 31, 2014, 10:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Hey jongens,

Ik ben nog nieuw met het mixen / EQ'en van drums. Het meeste lukt nu wel, alleen als ik mn Bassdrum bespeel trillen de Tom's mee (Bleed?), en op opnames hoor je dit dus.. Vooral de floortom.. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik dit weg?

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

paQ

Zal hoogstwaarschijnlijk het resovel zijn van je tom dat gaat resoneren.
Je kunt het 'eruit' stemmen. Dus simpelweg dat de tom minder gaat resoneren op je bas, of je bas zo stemmen dat ie je floor niet meer triggert.

Je zou ook je resovel van de tom iets kunnen dempen, of gooi eens een paar wtjes door de venthole in je floor. Kan al genoeg zijn.

Je kunt je ook nog afvragen of je het helemaal niet wilt hebben op je opname.

Hoefnix

#2
mei 31, 2014, 10:49 Last Edit: mei 31, 2014, 10:52 by Hoefnix
De enige methode om het helemaal te voorkomen is..... alle trommels apart inspelen :)
Da's natuurlijk niet handig ;)

Om de basmic wordt nog wel een deken gebruikt om dit te verminderen. Kwestie van stemmen en experimenteren.



(dit is een lelijke foto maar als voorbeeld, er is ergens een foto van de opnames van triggerfinger waar ze dit beter en mooier toepassen.)


Robert-Jan

Met reeds gemaakte opnames zou je kunnen proberen of een gate werkt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Idd gaten. Of handmatig. Ik merk dat ik tijdens 1 track soms maar 3 x een tom raak in de studio. Dat knip je al de overbodige 'take' weg.

Ik zou me er ook niet te veel zorgen om maken (tenzij het echt te gek is). Hoort bij de sound van je kit. Anders moet je opnemen met een roland oid.

animal

#5
mei 31, 2014, 11:47 Last Edit: mei 31, 2014, 11:58 by animal
Gaten van de toms (en bassdrum) is m.i. inderdaad de beste oplossing.